Gå til innhold

Bonustap - kan man ringe forsikringsselskapet?

Anbefalte innlegg

Gjest kræsja
Skrevet

Når man har vært så uheldig å kresja bilen kan man ringe og høre om bonustap, og vurdere om man skal ta det selv etterpå?

En liten smell, førte til ganske store men overfladiske skader på bilens framside. Må vel skifte støtdemper, og luka til motorrommet.

Skrevet

''Må vel skifte støtdemper, og luka til motorrommet.''

Du mener kanskje støtfangeren og panseret?

Gjest kræsja
Skrevet

Ja, akkurat!

Skrevet

Var i en sammenlignbar situasjon for noen få år tilbake - hadde ikke mulighet til å hoste opp de 15 000 reparasjonen kostet + leiebil jeg måtte hatt, så tok det på forsikringa. Mener å huske jeg tapte 30% bonus på det.

Gjest Kræsja
Skrevet

Var i en sammenlignbar situasjon for noen få år tilbake - hadde ikke mulighet til å hoste opp de 15 000 reparasjonen kostet + leiebil jeg måtte hatt, så tok det på forsikringa. Mener å huske jeg tapte 30% bonus på det.

Ja men det jeg lurer på er om jeg kan ringe og høre hva vi taper av bonus, og hva det koster i egenandel. Også velge etterpå det som er gunstigst for oss.

Skrevet

Ja men det jeg lurer på er om jeg kan ringe og høre hva vi taper av bonus, og hva det koster i egenandel. Også velge etterpå det som er gunstigst for oss.

Selvsagt kan du det. Du forplikter deg ikke til å bruke forsikringa så fort de svarer i andre enden.

Gjest du har papirer
Skrevet

Finn fram papira dine, der står egenandelen du må ut med hvis du velger å benytte deg av forsikringa.

Du må først og fremst få en takst på bilen, så du veit hvor mye bilen dine har skader for.

Hvor lenge har du hatt forsikringa di ? Hvor mye bonus har du idag ? Forsikringsselskapet vi er hos, gir oss en reparasjon på bilen hvert 5. år vi kjører feilfritt med 75% bonus.

Persille1365381127
Skrevet

Jada, bare å ringe :)

Jeg kjørte på en bil for en mnd siden, motparten sendte inn papirene selv om jeg sa jeg skulle betale alt (bare småskader) - og da ringte forsikringsselskapet mitt meg.

Det andre selskapet hadde sendt et krav til dem, og jeg sa det bare var tull siden skaden var så liten og jeg hadde tenkt å ordne det selv. Bilen var allerede fikset, og alt var i skjønneste orden - så hun sa bare at jeg skulle ringe om jeg trengte deres hjelp.

Og siden har jeg ikke hørt noe fra noen av dem :)

Gjest Elextra
Skrevet

Ja, det burde ikke være noe problem.

Sist jeg hadde skade på bilen ringte jeg og fikk beskjed om det du spør om hvor mye de ulike løsningene ville koste meg både i bonustap og i utlegg. Jeg endte med ikke å bruke forsikringen.

Skrevet

Ja, det kan du.

Gjest kræsja
Skrevet

Finn fram papira dine, der står egenandelen du må ut med hvis du velger å benytte deg av forsikringa.

Du må først og fremst få en takst på bilen, så du veit hvor mye bilen dine har skader for.

Hvor lenge har du hatt forsikringa di ? Hvor mye bonus har du idag ? Forsikringsselskapet vi er hos, gir oss en reparasjon på bilen hvert 5. år vi kjører feilfritt med 75% bonus.

Hatt samme og første bil siden 2000. Byttet vel forsikringsselskap etter et år eller to. Har aldri hatt noe vi har hatt skyld i selv før. Vet ikke hvor mange år det går før man har 75, men det har vi sikkert nå. Vi har IF forsikring.

Skrevet

Ja, du kan ringe og finne ut hva som vil lønne seg for deg.

Du mener vel støtfangeren og ikke støtdemperen vil jeg anta.

Er det gammel bil? I så fall kan du vurdere å få tak i deler hos en bilhogger, da sparer du enda mer. I alle fall støtfangeren. Panseret må i tilfelle lakkeres, hvis du ikke er så heldig at de har et panser med samme farge. Men ring litt rundt og spør.

Jeg hjalp ei jente jeg kjenner som som ødela panser, grill og den ene lykta. Jeg fikk tak i dette for 500 kroner, men det er ekstra billig, normalpris hos en hogger blir raskt 1500. Jeg lakkerte panseret for henne og det kostet under 1000 i lakk.

Så det er mulig å gjøre det billig.

Gjest Kræsja
Skrevet

Kvinnfolk ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...