Gjest prust Skrevet 3. januar 2009 Skrevet 3. januar 2009 Hva slags sokker er best i slalåmsko? Både mannen min og jeg har vært iskalde og klamme i slalåmskoene de to dagene vi har rent i jula. Vi har brukt ulike typer ullsokker - Trysilsokker, 100% ullsokker, Mohairsokker, angorasokker, og "vanlige" ullblandinger -- mer billigsokker. Ungene har brukt Trysilsokker og andre ullsokker, og vært varme. 0 Siter
3stakk Skrevet 4. januar 2009 Skrevet 4. januar 2009 Gutta mine fikk Ulvang skistrømper til jul og påstår at de er de beste så langt. Hva de består av husker jeg ikke, men er nok en blanding hvor mesteparten er ull 0 Siter
Persille1365381127 Skrevet 4. januar 2009 Skrevet 4. januar 2009 Jeg håper du får flere svar, for jeg sliter med det samme. Men i snowboardskoene er føttene gode og varme Veldig rart, man skulle jo tro det var litt av det samme.... 0 Siter
Gjest Kayia Skrevet 4. januar 2009 Skrevet 4. januar 2009 Både jr og jeg bruker to lag ull, og vi holder oss gode og varme. Innerst har vi tynne sokker i 100% ull fra Cubus (kjempegode - bruker bare disse hele året og fryser ikke lenger på beina!), og utenpå disse har vi mormors hjemmestrikkede, tynne sokker i babyull. 0 Siter
Gjest ViViola Skrevet 4. januar 2009 Skrevet 4. januar 2009 Jeg bruker bare ett lag sokker i slalomskoa, et par "spesialsokker" fra Adidas. De er sømløse og "mellomtykke", og fås kjøpt i sportsforretning. De er _dyre_, men helt suverene. Før sleit jeg med det samme, men jeg tror rett og slett det ble for trangt med 2 par sokker for min del. Nå er jeg aldri kald lenger. 0 Siter
Platina Skrevet 4. januar 2009 Skrevet 4. januar 2009 Det kan ikke være at slalomskoene strammer sånn rundt leggene at blodomløpet blir dårlig? (Snakker av erfaring) Med dårlig blodomløp blir føttene kalde samme hva slags sokker du har på dem. 0 Siter
Lotte :o) Skrevet 4. januar 2009 Skrevet 4. januar 2009 Knestrømper for slalombruk? Nå er jeg fan av ullstrømper, men det er vel en blandingssokk jeg tenker på. Bula har noen, mener jeg. 0 Siter
3stakk Skrevet 4. januar 2009 Skrevet 4. januar 2009 [quote name=Lotte )' timestamp='1231075228' post='4055263] Knestrømper for slalombruk? Nå er jeg fan av ullstrømper, men det er vel en blandingssokk jeg tenker på. Bula har noen, mener jeg. Bula har, men gutta mine sverger til Ulvang som er mer fasongstrikket for fot og legg, selv om Bula er et mer fancy merke. Eldstemann har begge 0 Siter
Gjest annlovinda Skrevet 4. januar 2009 Skrevet 4. januar 2009 Vi kjøpte oss slalåmstrømper, og de er mye bedre enn andre ull-sokker. Det er ull i slalåmstrømpene vi har kjøpt. De er uten søm. Vi holder oss nå gode og varme på føttene. De er dyre, men verdt det. 0 Siter
frosken Skrevet 4. januar 2009 Skrevet 4. januar 2009 Jeg bruker Smartwool "W`s Skiing Medium" eller Bridgedale sin "Heel Fit" Women's Lightweight Ski Over-the-Calf Sock Har aldri blitt kald,. 0 Siter
Gjest prust Skrevet 4. januar 2009 Skrevet 4. januar 2009 Gutta mine fikk Ulvang skistrømper til jul og påstår at de er de beste så langt. Hva de består av husker jeg ikke, men er nok en blanding hvor mesteparten er ull Da får jeg kjøpe et par Ulvang sokker og prøve- Tror ikke vi har det. Takk for tips :-) 0 Siter
Gjest prust Skrevet 4. januar 2009 Skrevet 4. januar 2009 Jeg håper du får flere svar, for jeg sliter med det samme. Men i snowboardskoene er føttene gode og varme Veldig rart, man skulle jo tro det var litt av det samme.... Jeg har vært iskald denne jula, både i slalåmskoene og i gore-tex skoene som jeg kjøpte i sommer. Timberland. Klam og kald. Snowboardsko har jeg ikke prøvd. Det rare er jo at ungene hadde Trysilsokker de også, og de frøs ikke. 0 Siter
Gjest prust Skrevet 4. januar 2009 Skrevet 4. januar 2009 Både jr og jeg bruker to lag ull, og vi holder oss gode og varme. Innerst har vi tynne sokker i 100% ull fra Cubus (kjempegode - bruker bare disse hele året og fryser ikke lenger på beina!), og utenpå disse har vi mormors hjemmestrikkede, tynne sokker i babyull. Jeg har tenkt at to lag sokker vil gnisse mot hverandre? Mannen min prøvde det en dag, med to lag på ene foten, og ett lag på den andre, men han var like kald på begge føttene :-( 0 Siter
Gjest prust Skrevet 4. januar 2009 Skrevet 4. januar 2009 Jeg bruker bare ett lag sokker i slalomskoa, et par "spesialsokker" fra Adidas. De er sømløse og "mellomtykke", og fås kjøpt i sportsforretning. De er _dyre_, men helt suverene. Før sleit jeg med det samme, men jeg tror rett og slett det ble for trangt med 2 par sokker for min del. Nå er jeg aldri kald lenger. Ja, koster ikke de et par hundre kroner for paret? Men lurer jammen på om jeg skal investere i det - for det blir nok en del slalåm fremover, og det er jo kjipt å fryse.... 0 Siter
Gjest prust Skrevet 4. januar 2009 Skrevet 4. januar 2009 Det kan ikke være at slalomskoene strammer sånn rundt leggene at blodomløpet blir dårlig? (Snakker av erfaring) Med dårlig blodomløp blir føttene kalde samme hva slags sokker du har på dem. Nei, jeg tror ikke jeg hadde dem for stramt - er ganske nøye på å passe på det... 0 Siter
Gjest prust Skrevet 4. januar 2009 Skrevet 4. januar 2009 Vi kjøpte oss slalåmstrømper, og de er mye bedre enn andre ull-sokker. Det er ull i slalåmstrømpene vi har kjøpt. De er uten søm. Vi holder oss nå gode og varme på føttene. De er dyre, men verdt det. Ja, det spørs om jeg må investere i det. Men jeg skjønner ikke helt hva som er så veldig spesielt med disse sokkene, hvis de har omtrent samme blanding som f-eks. Trysil og Ulvangsokker? 0 Siter
Gjest prust Skrevet 4. januar 2009 Skrevet 4. januar 2009 Jeg bruker Smartwool "W`s Skiing Medium" eller Bridgedale sin "Heel Fit" Women's Lightweight Ski Over-the-Calf Sock Har aldri blitt kald,. Takk for tips. Kjøper du disse i sportsbutikk? 0 Siter
frosken Skrevet 4. januar 2009 Skrevet 4. januar 2009 Takk for tips. Kjøper du disse i sportsbutikk? Ja, de selges i gode sportsbutikker, men kan også kjøpes på nett. Både sportsnett.no og oslosportslager.no selger Smartwool. 0 Siter
Gjest ViViola Skrevet 4. januar 2009 Skrevet 4. januar 2009 Ja, koster ikke de et par hundre kroner for paret? Men lurer jammen på om jeg skal investere i det - for det blir nok en del slalåm fremover, og det er jo kjipt å fryse.... Hm, tror de koster enda mer, jeg var heldig og fikk kjøpt dem via andre kanaler til en 50-lapp, noe som visstnok kan betraktes som ran. :-) Ja, når man _vet_ at man skal være endel på ski så lønner det seg absolutt å investere i godt utstyr. Og for oss som ikke lenger vokser på beina er det jo en livsinvestering. :-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.