Gjest høstløv Skrevet 4. januar 2009 Skrevet 4. januar 2009 På gamle nostalgiske ting er det opprinnelige alltid det fineste, selv om det ikke alltid "passer" i moderne omgivelser. Er du litt lei tingene for øyeblikket, kan du henge de vekk i et annet rom og så ta de frem igjen, når det er gått noen år. 0 Siter
3stakk Skrevet 4. januar 2009 Forfatter Skrevet 4. januar 2009 Når jeg ser meg rundt her i huset mitt, så hadde det passet best å beiset de Har gjort det med endel andre trehvite/syrelutede møbler, kjøpte sort utebeis hos malerbutikken, da ser møblene mørkebrune ut. Min smak sier at det er mye finere enn trehvitt . Siden du vet at faren din hadde gått med på dette, så hadde jeg ikke lurt. Lykke tl med valget Siden resten av vegger og inventar går i hvitt (eggeskall) og oljet eik, går jeg for det lyse, men når det er sagt tror jeg et svart blankt gulvur hadde vært lekkert også 0 Siter
3stakk Skrevet 4. januar 2009 Forfatter Skrevet 4. januar 2009 Jeg hadde ikke malt noe slikt, men det er meg da. Hadde det vært noe fabrikklaget så ja, men ikke noe hjemmelaget fra nær familie. Hadde det vært en fin tresort så. Etterhvert som innspillene kommer tenker jeg mer og mer på maling. Jeg ødelegger ikke utskjæringene hans, men som jeg sa tidligere, hadde gubben strevd med rosemaling hadde jeg ikke tenkt tanken en gang. 0 Siter
3stakk Skrevet 4. januar 2009 Forfatter Skrevet 4. januar 2009 Enig med Kayia, ville ikke malt dette. Etter min mening blir møbler og ting som er laget av en person, og har særpreg, ødelagt hvis man maler det. Jeg er enig med deg også jeg. Hadde det bare ikke vært furu 0 Siter
3stakk Skrevet 4. januar 2009 Forfatter Skrevet 4. januar 2009 ''Hvem har sagt at det skal på lager?'' Det husker eg ikkje. ''Jeg har alt fremme nå jeg, fullt som bare det. Det er bare alle disse tresortene/fargene...'' Ok. Enten maler du de, eller du lar det være. "Ok. Enten maler du de, eller du lar det være." Er klar over det. Må være deilig å aldri være i tvil 0 Siter
Gjest Geir Skrevet 4. januar 2009 Skrevet 4. januar 2009 "Ok. Enten maler du de, eller du lar det være." Er klar over det. Må være deilig å aldri være i tvil ''Må være deilig å aldri være i tvil.'' Det tror eg og... 0 Siter
3stakk Skrevet 4. januar 2009 Forfatter Skrevet 4. januar 2009 På gamle nostalgiske ting er det opprinnelige alltid det fineste, selv om det ikke alltid "passer" i moderne omgivelser. Er du litt lei tingene for øyeblikket, kan du henge de vekk i et annet rom og så ta de frem igjen, når det er gått noen år. Ja hadde jeg bare hatt plass til slik lagring. Rart dette med det originale/opprinnelige på gjenstander. Der er vi redde for å endre skaperverket, men når det gjelder oss selv... ja da er det omtrent ikke en ting som er bra nok. Det må suges litt her og fylles litt der. Det males og sparkles og jeg vet ikke hva. Går man rundt med fem rynker i fjeset er man undermåls, men sprekker og markspiste hull i en trekloss bejubles og beundres... He-he... tror jeg ender opp med et par strøk, en liten make over bare 0 Siter
Gjest jamvold Skrevet 4. januar 2009 Skrevet 4. januar 2009 Hvorfor må du ha spesiallakk? Noen av møblene vi har beiset var lakkert, da fikk vi beskjed om å bruke utebeis av maleren, for den var det lakk i, samt at da slapp vi å ta noe toppstrøk med lakk. Mange beiser må ha sugende underlag for å sitte på. En lakkhinne gir ikke sugende underlag. Derfor må man ha beis som er berregnet for dette. Hvis du har brukt utvendig beis på et lakket møbel så er du ekstremt heldig hvis det ikke flasser hos deg. Den sjansen ville ikke jeg ha tatt. 0 Siter
Gjest mamsemor Skrevet 4. januar 2009 Skrevet 4. januar 2009 Mange beiser må ha sugende underlag for å sitte på. En lakkhinne gir ikke sugende underlag. Derfor må man ha beis som er berregnet for dette. Hvis du har brukt utvendig beis på et lakket møbel så er du ekstremt heldig hvis det ikke flasser hos deg. Den sjansen ville ikke jeg ha tatt. Da har vi hatt flaks flere år siden vi beisa møblene nå, og beisen sitter fortsatt, like fint 0 Siter
Lillemus Skrevet 4. januar 2009 Skrevet 4. januar 2009 Hadde det vært en fin tresort så. Etterhvert som innspillene kommer tenker jeg mer og mer på maling. Jeg ødelegger ikke utskjæringene hans, men som jeg sa tidligere, hadde gubben strevd med rosemaling hadde jeg ikke tenkt tanken en gang. Snakk med faren din om det, såvidt jeg skjønte så lever han fremdeles? Kanskje han synes det er helt greit om du maler det. ) 0 Siter
Gjest vanskelig å få kontakt da ... Skrevet 4. januar 2009 Skrevet 4. januar 2009 Snakk med faren din om det, såvidt jeg skjønte så lever han fremdeles? Kanskje han synes det er helt greit om du maler det. ) nei han er død skriver hun i tråden ..... 0 Siter
Lillemus Skrevet 4. januar 2009 Skrevet 4. januar 2009 nei han er død skriver hun i tråden ..... Au da. Da misforsto jeg noe eller blandet med en annens innlegg i tråden. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.