Gå til innhold

Så deilig å ikke være blandt de som slanker seg!

Anbefalte innlegg

Gjest Frihet til å velge
Skrevet

Jeg er bare så inderlig glad for det!

Er en voksen kvinne på over 30, som etter et liv med spiseforstyrrelser og kroppskomplekser om har lammet livet mitt, endelig har blitt fri.

Så deilig å ikke lenger være blandt de som i disse dager er i gang med slanking og rigide dietter.Husker alle årene hvor jeg ogå var en av dem.. nå er det slutt!

Jeg har kost meg med god mat OG trening i hele julen, jeg koser meg fortatt med god mat OG trening. Vekta mi regulerer seg selv når jeg er i aktivitet..

Men uansett om jeg hadde vært overvektig så hadde jeg ikke slanket meg.. slanking har ødelagt mange år av livet mitt..

Flere som ikke slanker seg eller er jeg en utdøende rase..?

Gjest ViViola
Skrevet

Så godt at du har funnet et god måte å leve livet på - _med_ mat! :-)

Å "slanke seg" er vel et begrep som er på vei ut, nå snakker man om livsstilsendring. Og det tror jeg er kjempebra! Det holder jo ikke å spise lite/riktig en periode, selv om man oppnår resultater da så vil de jo ikke holde seg den dagen man er ferdig med "kuren".

Og livsstilsendring, det har jo du gjort i fullt mon! :-)

Jeg tror det er viktig å godta seg selv, men om man har store plager ved å være som man er (altså overvektig), så er det bedre å gjøre noe med vekta enn å tvinge seg selv til å like den man er. Det er nok ikke mange overvektige (og da snakker jeg ikke om de som har 3-5 kg for mye, altså!) som synes det er _supert_ å være overvektig, det er mye plager forbundet med for mange kilo.

Jeg gikk ned 25 kg i perioden mai-september 2008, og har holdt vekta etterpå uten å forsake noe. I jula har jeg spist og kost meg og trimmet litt mer enn vanlig; har lagt på meg 2 kg ser jeg - og de antar jeg at forsvinner når det er tomt for kransekake og konfekt. :-) Jeg begynner heller ikke på noen "slankekur" nå selv om vekta ikke er nøyaktig der jeg liker den best.

Godt nytt mat- og trimår til deg! :-)

Skrevet

Jeg slanker meg ikke jeg heller. Sikkert tjue år siden siste slankekur. Fant ut at hvis jeg spiser når jeg er sulten og stopper når jeg er mett, holder jeg trivselsvekta. Slanking gjør en bare enda mer fokusert på mat. Nå tilhører jeg rasen som ikke liker sjokolade og kaker særlig godt heller da.

Men... denne jula her... Gudene vet hva jeg veier nå. Har ikke vekt, men føler nok at det velter ut litt både her og der for det har blitt mye spising og lite bevegelse. Skal i bryllup om tre uker og kjolen har ikke mye slinkringsmonn, så kanskje jeg må på'n igjen *sukk*

Skrevet

Jeg slanker meg ikke. :o) Jeg spiser sunt (men ikke i jula!) og prøver å trene litt for å holde kroppen frisk og sunn. :o)

Gjest VannLilja29
Skrevet

Jeg slanker meg heller ikke.

Jeg er overvektig, men har bakgrunn med anoreksi, bulimi og overspising... Ikke samtidig altså, men i den rekkefølgen. Så jeg jobber egentlig mest med å være glad i meg selv og kroppen min og finne en balansert og sunn måte å leve på.

Jeg kommer nok ikke til å slanke meg igjen ever.

Dessuten elsker samboeren min meg akkurat som jeg er. Så jeg har ikke noe problem der.

Jeg er tålmodig og tenker at det kommer litt etter litt, om jeg bruker flere år på å komme meg ned til idealvekt, så er det greit, bare jeg slipper å gå i jojo fella.

Skrevet

Jeg bruker ikke ordene "å slanke meg", men jeg skal endre livsstil. Nå er jeg dritlei av å være i dårlig form og ha et inaktivt liv. Det er tungt å gå med 30-40 kilo i overvekt og jeg nekter å la meg tynges av det lenger. Nå vil jeg ha livet mitt tilbake! Veien dit skal ikke gå via godstolen og kjøleskapet, men jeg skal finne tilbake til gleden jeg hadde til det å bevege seg, være aktiv og spise god mat i passe mengder i stedet for å overspise og derav bli utrolig ubekvem og passiv. Nå er tiden inne. Nå er jeg overklar. Nå vil jeg!

Skrevet

Jeg passer på og ta av de 2 kiloene som sniker seg på innimellom, slik som nå i jula. Da slipper jeg slankekur.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...