Gjest bare droppe det? Skrevet 4. januar 2009 Skrevet 4. januar 2009 Dere som har anskaffet valp, hvordan har dere løst det praktisk med jobb og hund den første tiden? det e altfor kaldt å ha en hund i bilen nå på denne tiden av året, og det er ikke mulighet til å ha hunden med seg inn på jobb. Hvordan gjorde dere dette? Hvor lenge pågikk denne tilvenningstiden før hunden kan klare noen timer alene? Og en annen ting, er det noe lurt å sende skoleungene hjem til en hund? 0 Siter
candyqueen_83 Skrevet 4. januar 2009 Skrevet 4. januar 2009 Vi får valp hjem om to uker. Jeg jobber kun nattevakter så valpen trenger heldigvis ikke være alene hjemme på en stund. Da har vi god tid til å venne den til det. Det beste er om dere har ferie dere kan ta ut. Mange bruker all ferien sin på å være hjemme med hunden den første tiden. Om man er to stk, kan først den ene ta ut noen uker, deretter den andre. Jeg ville ikke latt hunden være alene lenger enn et par timer ved 3,5- 4 mnd alder ca om den er trent til det. Deretter må man jo bare se hvordan det går. Blir det for raskt for hunden ender dere opp med en hund med separasjonsangst. Dere har ikke en nabo som er hjemmeværende og kan lufte den 3-4 ganger da? Ang. unger kommer det jo an på hvor gamle de er. Ville ikke latt 8-9 åringer gått hjem og hatt ansvaret for valpen. 0 Siter
Gjest bare droppe det? Skrevet 4. januar 2009 Skrevet 4. januar 2009 Vi får valp hjem om to uker. Jeg jobber kun nattevakter så valpen trenger heldigvis ikke være alene hjemme på en stund. Da har vi god tid til å venne den til det. Det beste er om dere har ferie dere kan ta ut. Mange bruker all ferien sin på å være hjemme med hunden den første tiden. Om man er to stk, kan først den ene ta ut noen uker, deretter den andre. Jeg ville ikke latt hunden være alene lenger enn et par timer ved 3,5- 4 mnd alder ca om den er trent til det. Deretter må man jo bare se hvordan det går. Blir det for raskt for hunden ender dere opp med en hund med separasjonsangst. Dere har ikke en nabo som er hjemmeværende og kan lufte den 3-4 ganger da? Ang. unger kommer det jo an på hvor gamle de er. Ville ikke latt 8-9 åringer gått hjem og hatt ansvaret for valpen. Hmm... Jeg nøler veldig med denne avgjørelsen, og med din liste så blir det negativt på alle punkt. Jeg er student og har ikke mulighet til å ta fri nå. Og hvis gubben tar ut sin ferie nå så får vi ikke ferie sammen til sommeren. Eldste ungen er 8 1/2 og snart i ferd med å trene seg på å være hjemme alene noen timer etter skolen. Har heller ingen nabo som jeg kan "binde" til en valp, ettersom vi må med ferge om vi så bare skal handle. 0 Siter
candyqueen_83 Skrevet 4. januar 2009 Skrevet 4. januar 2009 Hmm... Jeg nøler veldig med denne avgjørelsen, og med din liste så blir det negativt på alle punkt. Jeg er student og har ikke mulighet til å ta fri nå. Og hvis gubben tar ut sin ferie nå så får vi ikke ferie sammen til sommeren. Eldste ungen er 8 1/2 og snart i ferd med å trene seg på å være hjemme alene noen timer etter skolen. Har heller ingen nabo som jeg kan "binde" til en valp, ettersom vi må med ferge om vi så bare skal handle. Da ville jeg nok heller ventet til du har mulighet for ferie. Studenter har vel litt lengre ferie? ) 0 Siter
Gjest mallet Skrevet 4. januar 2009 Skrevet 4. januar 2009 Da ville jeg nok heller ventet til du har mulighet for ferie. Studenter har vel litt lengre ferie? ) Tvertimot, studenter har ingen ferie i det hele tatt... når det ikke er semester må de jobbe, for som student får man ikke stipend eller lån i sommermånedene 0 Siter
candyqueen_83 Skrevet 4. januar 2009 Skrevet 4. januar 2009 Tvertimot, studenter har ingen ferie i det hele tatt... når det ikke er semester må de jobbe, for som student får man ikke stipend eller lån i sommermånedene Hehe, men hun må ha litt ferie for hun sier de ikke får ferie sammen om mannen tar ut ferie nå ) Så litt blir det vel. 0 Siter
Katt-ja Skrevet 5. januar 2009 Skrevet 5. januar 2009 Hmm... Jeg nøler veldig med denne avgjørelsen, og med din liste så blir det negativt på alle punkt. Jeg er student og har ikke mulighet til å ta fri nå. Og hvis gubben tar ut sin ferie nå så får vi ikke ferie sammen til sommeren. Eldste ungen er 8 1/2 og snart i ferd med å trene seg på å være hjemme alene noen timer etter skolen. Har heller ingen nabo som jeg kan "binde" til en valp, ettersom vi må med ferge om vi så bare skal handle. ''Og hvis gubben tar ut sin ferie nå så får vi ikke ferie sammen til sommeren.'' Begge gangene vi skaffet oss valp, planla vi det slik at det var det vi brukte årets ferie på (og hadde vel ikke ferien samtidig begge to, såvidt jeg husker). Men det er klart,- det går jo an å vente noen måneder slik at det er et mer hyggelig tidspunkt å ta ferie på. 0 Siter
Faure Skrevet 5. januar 2009 Skrevet 5. januar 2009 Beste tiden å anskaffe seg hund på er på sommeren. Helst i kombinasjon med ferie. 0 Siter
candyqueen_83 Skrevet 5. januar 2009 Skrevet 5. januar 2009 ''Og hvis gubben tar ut sin ferie nå så får vi ikke ferie sammen til sommeren.'' Begge gangene vi skaffet oss valp, planla vi det slik at det var det vi brukte årets ferie på (og hadde vel ikke ferien samtidig begge to, såvidt jeg husker). Men det er klart,- det går jo an å vente noen måneder slik at det er et mer hyggelig tidspunkt å ta ferie på. Enig. Valpen bør være verdt å bruke opp ferien sin på. 0 Siter
Gjest Aimabel Skrevet 5. januar 2009 Skrevet 5. januar 2009 Vent til dere får tid til å ta dere ferie sammen med hunden, det er en god investering! Hvis dere vil ha en hund som er trygg og som kan ligge hjemme alene en arbeidsdag uten å rasere huset eller bjeffe ol så må dere sette av mye tid til tilvenning. Store barn kan ha ansvar for å komme hjem og lufte en ung hund dersom den ikke er stor. 0 Siter
Gjest bare droppe det? Skrevet 5. januar 2009 Skrevet 5. januar 2009 Tvertimot, studenter har ingen ferie i det hele tatt... når det ikke er semester må de jobbe, for som student får man ikke stipend eller lån i sommermånedene Jeg har ferie til sommeren, siden jeg skal starte i fast jobb utpå høsten :-) 0 Siter
candyqueen_83 Skrevet 5. januar 2009 Skrevet 5. januar 2009 Jeg har ferie til sommeren, siden jeg skal starte i fast jobb utpå høsten :-) Da hadde jeg ventet til sommeren. Men det kan jo ta lenger tid enn dere har ferieuker uansett, så det er bra om man har noen som evt kan lufte den. 0 Siter
Gjest bare droppe det? Skrevet 5. januar 2009 Skrevet 5. januar 2009 Da hadde jeg ventet til sommeren. Men det kan jo ta lenger tid enn dere har ferieuker uansett, så det er bra om man har noen som evt kan lufte den. Jeg tror jeg velger å legge det på is en stund til, man skal ikke gå til anskaffelse av hund når man er så usikker, tenker jeg. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.