morsan Skrevet 4. januar 2009 Skrevet 4. januar 2009 Nei, det forstår jeg. Vi har også latt ting passere tidligere selv om vi visste, men når det begynner å gjelde såpass dyre ting, er det for alvorlig til at det kan passere. Vi synes ikke det er noe morsomt vi heller, men hva kan vi gjøre? Vi kan ikke bare tie heller. Hvordan kan hun da bli etterhvert? Jeg synes mest synd på foreldrene hennes. Det er verre for dem enn for oss, men jeg tenker som så at det blir enda verre for dem etterhvert om vi tier det ihjel. Det er de ikke tjent med. Ja, nei jeg er helt enig i at dere bare måtte ta det opp. Hadde jenta tilstått, kunne både dere og hun og foreldrene hennes legge det bak seg. Slik det er nå, kommer det til å være en slags følelsesmessig "stillingskrig" 0 Siter
Gjest vingla Skrevet 4. januar 2009 Skrevet 4. januar 2009 jeg ville ikke anmeldt en 15 år gammel jente.men snakket med foreldrene,di må jo kunne erstatte det.det er vel vanlig folkeskikk.foreldrene har jo også et ansvar overfor jenta siden hun fortsatt er et barn i henhold til oppdragelse. 0 Siter
pekkaline Skrevet 4. januar 2009 Skrevet 4. januar 2009 Snakk med faren, han gjennomskuer henne virker det som. Så utrolig kjipt å miste to slike dyre ting Ikke lett for barna når det skjer i deres eget hjem. Hvem skal man stole på liksom..... 0 Siter
Gjest VKF Skrevet 4. januar 2009 Skrevet 4. januar 2009 Hva ønsker dere å oppnå? Det er avgjørende for hva som er "riktig" å gjøre. 1. Aller helst at hun leverer tingene tilbake. 2. At hun ikke stjeler herifra mer. 3. At det blir satt en stopper for hennes kriminelle løpebane. 0 Siter
Gjest VKF Skrevet 4. januar 2009 Skrevet 4. januar 2009 jeg ville ikke anmeldt en 15 år gammel jente.men snakket med foreldrene,di må jo kunne erstatte det.det er vel vanlig folkeskikk.foreldrene har jo også et ansvar overfor jenta siden hun fortsatt er et barn i henhold til oppdragelse. De erstatter ikke og vi kommer ikke til å forlange det heller, uten bevis. Det går ikke. Ting har blitt ødelagt her før og det har aldri blitt erstattet noe. Vi har ikke forventet det eller forlangt det heller. 0 Siter
Gjest VKF Skrevet 4. januar 2009 Skrevet 4. januar 2009 Ja, nei jeg er helt enig i at dere bare måtte ta det opp. Hadde jenta tilstått, kunne både dere og hun og foreldrene hennes legge det bak seg. Slik det er nå, kommer det til å være en slags følelsesmessig "stillingskrig" Jeg vil fortsette være venner med dem så lenge de gjør sitt beste for å finne sakene, men jeg kan dessverre ikke be dem hit mer. Vi får vel heller anmelde uten å nevne hvem mistanken er rettet mot. 0 Siter
Gjest ViViola Skrevet 4. januar 2009 Skrevet 4. januar 2009 1. Snakk med foreldrene (fortrinnsvis faren) og hør hva _de_ synes er det beste (siden tyvegodset ikke ble funnet på hennes rom) 2. Snakk med politiet. Politiet er opptatt av forebyggende arbeid, kan _kan_ hende at en 15-åring blir litt spakere av å bli snakket til av en uniformert politibetjent på politistasjonen. 0 Siter
Gjest VKF Skrevet 4. januar 2009 Skrevet 4. januar 2009 1. Snakk med foreldrene (fortrinnsvis faren) og hør hva _de_ synes er det beste (siden tyvegodset ikke ble funnet på hennes rom) 2. Snakk med politiet. Politiet er opptatt av forebyggende arbeid, kan _kan_ hende at en 15-åring blir litt spakere av å bli snakket til av en uniformert politibetjent på politistasjonen. Ja, jeg er ikke overbevist om at det ikke finnes i deres hus enda. I tillegg til at de hadde behøvd nannyhjelp, hadde ikke også behøvd kaoskontroll. 0 Siter
Gjest ViViola Skrevet 4. januar 2009 Skrevet 4. januar 2009 De erstatter ikke og vi kommer ikke til å forlange det heller, uten bevis. Det går ikke. Ting har blitt ødelagt her før og det har aldri blitt erstattet noe. Vi har ikke forventet det eller forlangt det heller. ''Ting har blitt ødelagt her før og det har aldri blitt erstattet noe.'' HÆ? Hva gjorde de etter episoden med brannslukningsapparatet? 0 Siter
Gjest VKF Skrevet 4. januar 2009 Skrevet 4. januar 2009 ''Ting har blitt ødelagt her før og det har aldri blitt erstattet noe.'' HÆ? Hva gjorde de etter episoden med brannslukningsapparatet? Vi lot det passere. 0 Siter
Lotte :o) Skrevet 4. januar 2009 Skrevet 4. januar 2009 ''Ting har blitt ødelagt her før og det har aldri blitt erstattet noe.'' HÆ? Hva gjorde de etter episoden med brannslukningsapparatet? *følger spent med nå* 0 Siter
Gjest ViViola Skrevet 4. januar 2009 Skrevet 4. januar 2009 Ja, jeg er ikke overbevist om at det ikke finnes i deres hus enda. I tillegg til at de hadde behøvd nannyhjelp, hadde ikke også behøvd kaoskontroll. He-he, beklager at jeg ler, men de minner veldig om et par jeg kjenner til. De har det så rotete at det er _umulig_ å sette fra seg kaffekoppen på et bord, det finnes _ingen_ flater. INGEN. (Men jeg takker ikke lenger ja til kaffe om jeg må innom, de vasker visst ikke opp noe særlig heller.) Nei, det er kan være utallige gjemmesteder i et hus, og er jenta slu nok vil hun forstå at rommet hennes ligger dårlig an ved ransaking. Så hun har helst funnet et annet sted. Er ikke i tvil om at jenta har tatt tingene, jeg da, så jeg hadde nok kontaktet politiet og spurt hva de mener man bør gjøre. 0 Siter
Gjest vingla Skrevet 4. januar 2009 Skrevet 4. januar 2009 Jeg vil fortsette være venner med dem så lenge de gjør sitt beste for å finne sakene, men jeg kan dessverre ikke be dem hit mer. Vi får vel heller anmelde uten å nevne hvem mistanken er rettet mot. men de som foreldre har jo et ansvar for deres barn som stjeler. du sier den yngste er nesten likedan.hvordan er egentlig foreldrene?setter de ingen grenser for sine barn? 0 Siter
Gjest ViViola Skrevet 4. januar 2009 Skrevet 4. januar 2009 Vi lot det passere. Du tuller?????!!!!! DERE lot det passere? Men hva med dem???? Dette er snodige mennesker!!!!! 0 Siter
Lillemus Skrevet 4. januar 2009 Skrevet 4. januar 2009 Vi lot det passere. *Himler med øynene* (ikke over dere altså!) Jeg hadde ikke invitert disse igjen, ikke med barn! Herregud - hadde jeg hatt så lite kontroll på ungene mine hadde jeg skjemtes! Nå går jeg ut fra at ungene er "friske" og ikke har adhd eller en annen bokstavdiagnose altså. 0 Siter
Gjest VKF Skrevet 4. januar 2009 Skrevet 4. januar 2009 He-he, beklager at jeg ler, men de minner veldig om et par jeg kjenner til. De har det så rotete at det er _umulig_ å sette fra seg kaffekoppen på et bord, det finnes _ingen_ flater. INGEN. (Men jeg takker ikke lenger ja til kaffe om jeg må innom, de vasker visst ikke opp noe særlig heller.) Nei, det er kan være utallige gjemmesteder i et hus, og er jenta slu nok vil hun forstå at rommet hennes ligger dårlig an ved ransaking. Så hun har helst funnet et annet sted. Er ikke i tvil om at jenta har tatt tingene, jeg da, så jeg hadde nok kontaktet politiet og spurt hva de mener man bør gjøre. Jeg er heller ikke i tvil dessverre, men jeg kan ikke si at jeg er mer enn 99 % sikker, så lenge jeg ikke har bevis. 0 Siter
Gjest VKF Skrevet 4. januar 2009 Skrevet 4. januar 2009 men de som foreldre har jo et ansvar for deres barn som stjeler. du sier den yngste er nesten likedan.hvordan er egentlig foreldrene?setter de ingen grenser for sine barn? Nei, det er det jeg sier. De hadde behøv en nannyhjelp. Det er ikke styr på noen ting der og ungene får herje fritt. Da er det ikke så rart at de misteter respekt både for egne ting og andres ting. Ingen av de andre vennene våre er slik som dette. De andre er skikkelige folk og dermed har ungene deres også blitt skikkelige. Det har en sammenheng dette med hvordan foreldrene er og hvordan ungene blir. Det er jeg helt overbevist om. 0 Siter
Gjest ViViola Skrevet 4. januar 2009 Skrevet 4. januar 2009 Jeg er heller ikke i tvil dessverre, men jeg kan ikke si at jeg er mer enn 99 % sikker, så lenge jeg ikke har bevis. Det er jo så, men jeg mener fortsatt at du skal ringe til politiet i morgen og snakke med dem. De har garantert vært borti tilsvarende før, og kan fortelle hva dere bør gjøre. 0 Siter
Gjest VKF Skrevet 4. januar 2009 Skrevet 4. januar 2009 Du tuller?????!!!!! DERE lot det passere? Men hva med dem???? Dette er snodige mennesker!!!!! Hadde det vært noen av våre andre venner så ville de tilbydd oss erstaning, men hadde det vært noen av de andre venne våre så hadde det vel heller aldri skjedd;-) Nei, vi gadd ikke forlange betaling. Jeg vasket selv og dessuten har vi bedre råd enn dem. Siden den gang har vi også pusset opp. 0 Siter
Gjest VKF Skrevet 4. januar 2009 Skrevet 4. januar 2009 *Himler med øynene* (ikke over dere altså!) Jeg hadde ikke invitert disse igjen, ikke med barn! Herregud - hadde jeg hatt så lite kontroll på ungene mine hadde jeg skjemtes! Nå går jeg ut fra at ungene er "friske" og ikke har adhd eller en annen bokstavdiagnose altså. Jeg har lurt mange ganger, men de har ingen faglige problemer. Kun problemer med oppførselen. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.