Gå til innhold

Vi vet hvem tjuvradden er. Anmelder vi?

Anbefalte innlegg

Gjest ViViola
Skrevet

Hadde det vært noen av våre andre venner så ville de tilbydd oss erstaning, men hadde det vært noen av de andre venne våre så hadde det vel heller aldri skjedd;-)

Nei, vi gadd ikke forlange betaling. Jeg vasket selv og dessuten har vi bedre råd enn dem.

Siden den gang har vi også pusset opp.

De skulle jo _tilbydt_ å betale, eventuelt vaske, da, og ikke tatt det som en selvfølge at du ville gjøre det selv!

Herremin, de der tror jeg at jeg hadde strøket fra julekortlista også, gitt.

• Svar 71
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

8

• mariaflyfly

6

• Lillemus

4

• Lotte :o)

4

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

De skulle jo _tilbydt_ å betale, eventuelt vaske, da, og ikke tatt det som en selvfølge at du ville gjøre det selv!

Herremin, de der tror jeg at jeg hadde strøket fra julekortlista også, gitt.

De er jo ikke særlig vant til å vaske tror jeg og jeg hadde ihvertfall ikke stolt på at det ble bra nok da heller :-)

Nei, de bare kjeftet på ungen, tok han med seg og dro hjem.

Gjest ViViola
Skrevet

De er jo ikke særlig vant til å vaske tror jeg og jeg hadde ihvertfall ikke stolt på at det ble bra nok da heller :-)

Nei, de bare kjeftet på ungen, tok han med seg og dro hjem.

Jeg blir i grunnen litt stum.

Gjest vingla
Skrevet

Nei, det er det jeg sier. De hadde behøv en nannyhjelp.

Det er ikke styr på noen ting der og ungene får herje fritt. Da er det ikke så rart at de misteter respekt både for egne ting og andres ting.

Ingen av de andre vennene våre er slik som dette. De andre er skikkelige folk og dermed har ungene deres også blitt skikkelige.

Det har en sammenheng dette med hvordan foreldrene er og hvordan ungene blir. Det er jeg helt overbevist om.

ja.det er en sammenheng der ja.

men det er jo ikke så mye dere kan gjøre med det desverre.det eneste dere kan gjøre er nok å snakke med faren og eventuellt anmelde.deretter er det som du sier, lite lurt å invitere de på besøk flere ganger..

Skrevet

Det er jo så, men jeg mener fortsatt at du skal ringe til politiet i morgen og snakke med dem. De har garantert vært borti tilsvarende før, og kan fortelle hva dere bør gjøre.

Jeg, men aller først ringer vi mobilselskapet for å høre om det er mulig og finne ut hvilken basestasjon det ble ringt til på nyttårsaften. Vi mener at de hadde rukket å komme seg hjem, før vi ringte til mobilen hans.

Skrevet

Vi lot det passere.

Så grei hadde ikke jeg vært. ;)

Skrevet

Jeg blir i grunnen litt stum.

Samma her. Makan til oppførsel.

Skrevet

Så grei hadde ikke jeg vært. ;)

Ikke jeg heller. Fytti...

Skrevet

Vi lot det passere.

Jeg kunne nok også latt ting passere, rett og slett for å unngå en opprivende konflikt om dette, men jeg skjønner ikke at DE lot det passere!!

Gjett om jeg hadde vært flau dersom min unge hadde gjort noe slikt!! Da hadde jeg tilbudt meg å vaske selv, evt betalt for byrå.

Skrevet

Hadde det vært noen av våre andre venner så ville de tilbydd oss erstaning, men hadde det vært noen av de andre venne våre så hadde det vel heller aldri skjedd;-)

Nei, vi gadd ikke forlange betaling. Jeg vasket selv og dessuten har vi bedre råd enn dem.

Siden den gang har vi også pusset opp.

Men hvorfor i himmelens navn inviterer du dem da?

(De høres helt fryktelige ut....)

Skrevet

Men hvorfor i himmelens navn inviterer du dem da?

(De høres helt fryktelige ut....)

Jeg trodde den eldste hadde sluttet å stjele og jeg trodde den yngste hadde roet seg litt ned. Det har han også, men det er langt igjen.

Jeg er nok litt naiv og vil helst tro godt om folk.

Skrevet

Jeg vil fortsette være venner med dem så lenge de gjør sitt beste for å finne sakene, men jeg kan dessverre ikke be dem hit mer.

Vi får vel heller anmelde uten å nevne hvem mistanken er rettet mot.

Jeg synes dere skal anmelde med navn. Og be om at politiet tar jenta inn til samtale. Det har vi gjort ved en anledning, og det viste seg at det fikk en veldig positiv preventiv effekt på ungdommen. Politiet vil også gjerne hjelpe i slike saker, da det kan forebygge alvorligere episoder.

Hvis ingen tar tak i denne jenta, og det er det tydeligvis ingen som gjør, kan hun ende opp med svært mye større adferdsproblemer enn det hun har nå. Hun trenger en seriøs oppvåkning, og det kan politiet hjelpe med.

Skrevet

Jeg synes dere skal anmelde med navn. Og be om at politiet tar jenta inn til samtale. Det har vi gjort ved en anledning, og det viste seg at det fikk en veldig positiv preventiv effekt på ungdommen. Politiet vil også gjerne hjelpe i slike saker, da det kan forebygge alvorligere episoder.

Hvis ingen tar tak i denne jenta, og det er det tydeligvis ingen som gjør, kan hun ende opp med svært mye større adferdsproblemer enn det hun har nå. Hun trenger en seriøs oppvåkning, og det kan politiet hjelpe med.

Jeg mener akkurat det samme som deg. Det som gjør dette litt vanskelig er at det er venner og jeg vet at moren har dårlig selvtillit, er nervøs og sår for kritikk på ungenes vegne. Hun takler veldig dårlig å få kritikk fra skolen f.eks.

Nettopp derfor er det nå kun faren som går på konferansetimene. Han virker mer oppegående enn henne.

Skrevet

Siden det ikke er første gang det skjer, tror jeg faktisk jeg ville politianmeldt og sagt ting som det er. Kjipt, ja. Men jeg gidder ikke tull.

Men når det er sagt, kan man jo aldri vite, da. Reint hypotetisk: Hva om guttungen din har lyst på ny mobil og ny pc, og later som om den er stjålet? Jeg mener ikke å antyde at gutten din har gjort det, altså - jeg bare tenker at kan det virkelig være slik at jentas foreldre tror hun er uskyldig og tror henne på samme måten som du ville vært sikker på at ikke gutten din har gjemt unna tingene? Jeg veit virkelig ikke, jeg. Jeg stoler jo på barna mine, og det gjør vel alle foreldre?

Utrolig kjedelig sak. :(

Skrevet

Jeg mener akkurat det samme som deg. Det som gjør dette litt vanskelig er at det er venner og jeg vet at moren har dårlig selvtillit, er nervøs og sår for kritikk på ungenes vegne. Hun takler veldig dårlig å få kritikk fra skolen f.eks.

Nettopp derfor er det nå kun faren som går på konferansetimene. Han virker mer oppegående enn henne.

For en mor!!

Snakk om å gjøre barna sine bjørnetjenester!!

Skrevet

Jeg har lurt mange ganger, men de har ingen faglige problemer. Kun problemer med oppførselen.

Jeg hadde ikke sluppet den familien der inn i mitt hus før de oppdrar ungene sine til å oppføre seg som folk. Kort og godt.

Gjest ViViola
Skrevet

Jeg, men aller først ringer vi mobilselskapet for å høre om det er mulig og finne ut hvilken basestasjon det ble ringt til på nyttårsaften. Vi mener at de hadde rukket å komme seg hjem, før vi ringte til mobilen hans.

Jøss, kan man gjøre det? Stilig!

Skrevet

Siden det ikke er første gang det skjer, tror jeg faktisk jeg ville politianmeldt og sagt ting som det er. Kjipt, ja. Men jeg gidder ikke tull.

Men når det er sagt, kan man jo aldri vite, da. Reint hypotetisk: Hva om guttungen din har lyst på ny mobil og ny pc, og later som om den er stjålet? Jeg mener ikke å antyde at gutten din har gjort det, altså - jeg bare tenker at kan det virkelig være slik at jentas foreldre tror hun er uskyldig og tror henne på samme måten som du ville vært sikker på at ikke gutten din har gjemt unna tingene? Jeg veit virkelig ikke, jeg. Jeg stoler jo på barna mine, og det gjør vel alle foreldre?

Utrolig kjedelig sak. :(

''Hva om guttungen din har lyst på ny mobil og ny pc, og later som om den er stjålet?''

Nei, det er helt utenkelig. Han har aldri stjålet noen ting. Det har aldri blitt tatt penger fra lommeboka vår og han er en dønn ærlig gutt.

Dessuten ble det oppdaget rett etter at de dro, han hadde mobilen i dresslomma si. Han skiftet bukse og la fra seg dressbuksa på stolen. Hun spurte så om hun kunne få se på mobilen hans og lurte på hvor den lå. han svarte så at den lå i dressbuksa som lå på stolen. Han satt da hele tiden med ryggen til og spilte dataspill.

Jenta spillte på minpc`en. Den var borte med henne og sønnen vår var ikke ute av huset annet enn da vi skjøt opp raketter.

Storesøster var ikke hjemme i det hele tatt denne kvelden. Hun var på fest og overnattet hos en venninne. Hun er heller ikke typen til å stjele.

Pc`en var så godt som ny. Han fikk den til konfirmasjonen i september. Han ønsket seg en slik. Mobilen var heller ikke gammel og dessuten har han aldri vært noe opptatt av at mobilen skal være tipp topp moderne.

Han bruker den knapt. I motsetning til søsteren har han ingen høye telefonregninger.

''Jeg mener ikke å antyde at gutten din har gjort det, altså - jeg bare tenker at kan det virkelig være slik at jentas foreldre tror hun er uskyldig og tror henne på samme måten som du ville vært sikker på at ikke gutten din har gjemt unna tingene? Jeg veit virkelig ikke, jeg. Jeg stoler jo på barna mine, og det gjør vel alle foreldre?''

I mange tilfeller er det nok slik, men jeg tror ikke det i akkurat dette tilfellet.

Jeg tror ikke de stoler på henne de heller, men jeg vet ikke om moren vil beskytte.

Jeg tror faren vil være ærlig om han finner tingene, men jeg vet ikke hvor mye han vil ta hensyn til sin kone.

Han tar veldig hensyn til hennes litt dårlige nerver.

Gjest ViViola
Skrevet

Samma her. Makan til oppførsel.

Får meg til å føle takknemlighet overfor våre venner og deres barn - selv om noen av dem _er_ en prøvelse innimellom. Dog ikke i denne klassen.

Puh!

Skrevet

''Hva om guttungen din har lyst på ny mobil og ny pc, og later som om den er stjålet?''

Nei, det er helt utenkelig. Han har aldri stjålet noen ting. Det har aldri blitt tatt penger fra lommeboka vår og han er en dønn ærlig gutt.

Dessuten ble det oppdaget rett etter at de dro, han hadde mobilen i dresslomma si. Han skiftet bukse og la fra seg dressbuksa på stolen. Hun spurte så om hun kunne få se på mobilen hans og lurte på hvor den lå. han svarte så at den lå i dressbuksa som lå på stolen. Han satt da hele tiden med ryggen til og spilte dataspill.

Jenta spillte på minpc`en. Den var borte med henne og sønnen vår var ikke ute av huset annet enn da vi skjøt opp raketter.

Storesøster var ikke hjemme i det hele tatt denne kvelden. Hun var på fest og overnattet hos en venninne. Hun er heller ikke typen til å stjele.

Pc`en var så godt som ny. Han fikk den til konfirmasjonen i september. Han ønsket seg en slik. Mobilen var heller ikke gammel og dessuten har han aldri vært noe opptatt av at mobilen skal være tipp topp moderne.

Han bruker den knapt. I motsetning til søsteren har han ingen høye telefonregninger.

''Jeg mener ikke å antyde at gutten din har gjort det, altså - jeg bare tenker at kan det virkelig være slik at jentas foreldre tror hun er uskyldig og tror henne på samme måten som du ville vært sikker på at ikke gutten din har gjemt unna tingene? Jeg veit virkelig ikke, jeg. Jeg stoler jo på barna mine, og det gjør vel alle foreldre?''

I mange tilfeller er det nok slik, men jeg tror ikke det i akkurat dette tilfellet.

Jeg tror ikke de stoler på henne de heller, men jeg vet ikke om moren vil beskytte.

Jeg tror faren vil være ærlig om han finner tingene, men jeg vet ikke hvor mye han vil ta hensyn til sin kone.

Han tar veldig hensyn til hennes litt dårlige nerver.

Slik du beskriver det, tror jeg faktisk jeg ville fortalt alt til politiet og anmeldt hele dritten. Tull gidder jeg ikke.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...