Gå til innhold

Vi vet hvem tjuvradden er. Anmelder vi?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Slik du beskriver det, tror jeg faktisk jeg ville fortalt alt til politiet og anmeldt hele dritten. Tull gidder jeg ikke.

Ja, men mannen min vil anmelde uten å nevne noe navn. Det kommer det ingenting ut av.

• Svar 71
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

8

• mariaflyfly

6

• Lillemus

4

• Lotte :o)

4

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Gjest ViViola
Skrevet

Jeg mener akkurat det samme som deg. Det som gjør dette litt vanskelig er at det er venner og jeg vet at moren har dårlig selvtillit, er nervøs og sår for kritikk på ungenes vegne. Hun takler veldig dårlig å få kritikk fra skolen f.eks.

Nettopp derfor er det nå kun faren som går på konferansetimene. Han virker mer oppegående enn henne.

Kjære deg, de er da vel ikke i venne-kategorien lenger? Og - at mora har dårlige nerver betyr da vel ikke at du skal akseptere dritt?

(De nervene vil nok sannsynligvis bli nokså tynnslitte i løpet av få år - det tar på å gå på besøk i ungdomsanstalt/fengsel.)

Skrevet

Ja, men mannen min vil anmelde uten å nevne noe navn. Det kommer det ingenting ut av.

Jeg hadde anmeldt med navn så kanskje snørrungen hadde fått en lærepenge og kommet seg på rett kjøl.

Skrevet

Mannen din vil så meget. Denne gangen får du kjøre på og stikke og levere anmeldelsen sjøl. ;)

Skrevet

Forresten: Når man anmelder noe, må man jo sitte der og svare på en haug med spørsmål ang hvor, når og hvordan. Å fortelle noe annet enn sannheten da, vil være dumt. Man skriver under til slutt på at man har fortalt alt man vet, alle momenter har kommet fram osv.

Skrevet

Forresten: Når man anmelder noe, må man jo sitte der og svare på en haug med spørsmål ang hvor, når og hvordan. Å fortelle noe annet enn sannheten da, vil være dumt. Man skriver under til slutt på at man har fortalt alt man vet, alle momenter har kommet fram osv.

Ok, hvis det er slik så er det jo fint. Trodde bare jeg skulle levere en skriftlig anmeldelse og gå igjen uten flere spørsmål jeg.

sort som natta
Skrevet

Ok, hvis det er slik så er det jo fint. Trodde bare jeg skulle levere en skriftlig anmeldelse og gå igjen uten flere spørsmål jeg.

har selv anmeldt to ting,og det bl egjort veldig ulikt.første gang var det avhør med masse spørsmål,mens andre gang var dte bare et skjema.dette skyldes vel at dette var helt ulike saker.du får se...men dumt å lyve hvis man blir spurt om noe

lykke til

Skrevet

Får meg til å føle takknemlighet overfor våre venner og deres barn - selv om noen av dem _er_ en prøvelse innimellom. Dog ikke i denne klassen.

Puh!

Vi har heldigvis mange andre venner som ikke er slik. Heller ikke barna deres.

Det som er litt dumt er at det egentlig var dem som ba oss på nyttårsaften, men siden jeg synes det begynte å bli litt flaut at vi fikk så mange invitasjoner fra dem uten at vi aldri ba dem tilbake, sa jeg at de heller kunne komme til oss.

Angrer litt på det ja.

Skrevet

Jeg blir i grunnen litt stum.

Når jeg tenker etter er det mulig at faren støvsuget opp det verste før de dro. Jeg husker egentlig ikke helt hvordan dette var. Det er lenge siden, men jeg husker at jeg hadde en skikkelig sjau etter dem.

Skrevet

Jeg blir i grunnen litt stum.

Nå fant jeg foresten det gamle innlegget mitt igjen fra 2005, hvor jeg skriver om denne episoden. Der står det at jeg vasket alt alene, så da gjorde jeg nok det:-)

Gjest Jobber med ungdom
Skrevet

jeg ville ikke anmeldt en 15 år gammel jente.men snakket med foreldrene,di må jo kunne erstatte det.det er vel vanlig folkeskikk.foreldrene har jo også et ansvar overfor jenta siden hun fortsatt er et barn i henhold til oppdragelse.

Det ville jeg helt klart gjort. Ikke minst for å gi henne en støkk, som forhåpentligvis vil bli til ettertanke. Politiet vil innkalle henne til avhør sammen med foreldrene. Det er ikke sikkert hun syns det er så gøy, så kanskje hun tenker seg om før hun stjeler neste gang.

Gjest ViViola
Skrevet

Vi har heldigvis mange andre venner som ikke er slik. Heller ikke barna deres.

Det som er litt dumt er at det egentlig var dem som ba oss på nyttårsaften, men siden jeg synes det begynte å bli litt flaut at vi fikk så mange invitasjoner fra dem uten at vi aldri ba dem tilbake, sa jeg at de heller kunne komme til oss.

Angrer litt på det ja.

He-he, skulle tatt seg ut å ha hatt _bare_ slike venner! :-) Nei, disse er nok ganske så ekstreme, finner nok ikke mange av disse.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...