Gå til innhold

Førskolelærere, hjelp meg!

Anbefalte innlegg

Gjest timer i uka Sverige, Norge
Skrevet

Jeg lurer på hvor mange timer dere jobber pr uke. ER det 37,5 timer og er den ubundne tiden inni de timene, eller er de i tillegg?

Vet noen hvor mange timer i uken førskolelærere i Sverige jobber, og hvor mye planeringstid har de der?

Håper noen kan hjelpe meg:

Gjest førskolelærer fra midt-norge
Skrevet

Fast arbeidsstid er for meg 37,5 timer pr uke i 100%stilling, ubundentinden er innenfor disse timene. Det vanligste tror jeg er at det avsettes litt tid pr dag. I tillegg må du nok påberegne noe overtid/møtetid i tillegg. Graden av overtid varierer fra sted til sted. Noen steder foregår all møtetid på kveldstid, andre steder foregår det meste på dagtid, og bare unntaksvis på kveldstid. Hos oss foregår alt på kveldstid. Dvs både avdelingsmøter, personalmøter og foreldremøter....

Hvordan ting foregår i Sverige vet jeg absolutt ingenting om...

Gjest mange spm i kveld;)
Skrevet

Fast arbeidsstid er for meg 37,5 timer pr uke i 100%stilling, ubundentinden er innenfor disse timene. Det vanligste tror jeg er at det avsettes litt tid pr dag. I tillegg må du nok påberegne noe overtid/møtetid i tillegg. Graden av overtid varierer fra sted til sted. Noen steder foregår all møtetid på kveldstid, andre steder foregår det meste på dagtid, og bare unntaksvis på kveldstid. Hos oss foregår alt på kveldstid. Dvs både avdelingsmøter, personalmøter og foreldremøter....

Hvordan ting foregår i Sverige vet jeg absolutt ingenting om...

Takk for svar!

Lurer på om møtetid på kveldstid er betalt, er det overtid som tas ut i avspasering? Hvor mange uker ferie har du?

Gjest surreal
Skrevet

Jobber 100% stilling. (37.5 t i uka), av dette er det 4 timer ubunden tid. Dvs. jeg jobber da 33.5 t fysisk i barnehagen pr uke.

Hos oss har pedagogene redusert arbeidstid hver dag, i forhold til assistentenes arbeidstid betyr dette at vi kommer litt senere enn de begynner på sin vakt, og slutter før de gjør. (Varierer litt fra dag til dag hvor mye kortere vi jobber, men i snitt er det ca 45 min pr dag).

Der jeg jobbet tidligere var det de ulike vaktene (tidlig, mellom, sen) som bestemte hvor mye vi jobbet kortere hver dag - og det jevnet seg ut over en 3ukers rullerende turnus - dvs at det ikke var 4 timer hver uke, den ene uka mer, den andre mindre.)

I den ubundne tiden planlegger og forbereder jeg aktiviteter og opplegg, samlinger oa., finner frem materiale og utstyr jeg trenger, jeg planlegger foreldresamtaler og avdelingsmøter, veiledning av/med assistenter og jeg har enkelte møter (foreldresamtaler og møter med eksterne instanser) og tar telefoner jeg ikke har rukket i l.a. dagen i den ubundne tiden.

Mesteparten av denne ubundne tiden gjør jeg hjemme, men noen ganger er jeg lenger på jobb for å få unna ting og kaller det ubunden tid.

Foreldremøter, avdelingsmøter/personalmøter og div. fester/arrangement regnes ikke med i dette, så det skriver vi opp som avspasering. Hos oss legger vi til 30 min pr hele time når vi har møter på kvelden. Dvs. et 4 timers møte blir 5 timers avspasering. Et 2.5 timers møte blir 3.5 t avspasering. Regner ikke halve timer... ;)

Ang Sverige så vet jeg ikke.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...