Gå til innhold

operasjon visdomstenner

Anbefalte innlegg

Gjest vinglepetter
Skrevet

Skal operere bort 3 til uken :0(

Må jeg sykemeldes?

helt på trynet

Skrevet

Det kommer vel an på yrket ditt, kanskje? En kontorjobb klarer man vel etter en dag eller to. Dersom jeg skulle ha mye kundekontakt, ville jeg kanskje vært hjemme en dag eller to til.

Jeg var nede for telling resten av dagen og dagen derpå, men jeg tok dem i narkose. ;)

TorneROSA1365380904
Skrevet

Det kommer vel an på yrket ditt, kanskje? En kontorjobb klarer man vel etter en dag eller to. Dersom jeg skulle ha mye kundekontakt, ville jeg kanskje vært hjemme en dag eller to til.

Jeg var nede for telling resten av dagen og dagen derpå, men jeg tok dem i narkose. ;)

Jeg trakk en visdomstann for noen år siden, og jeg tok ikke smertestillende når bedøvelsen gikk ut engang.. Med andre ord; dette var ikke noe vondt!

Men dette er veldig individuelt!! Spørs hvor godt tennene sitter også blant annet... Jeg ville iallefall droppet jobb samme dagen. Kanskje tannlegen svarer deg bedre på dette, ta deg en tlf ;-)

Skrevet

Varierer veldig, skulle jeg tro, og har også inntrykk av at det er verre med dem man fjerner i underkjeven enn i overkjeven. Likeså vil det kunne ha betydning hvordan du reagerer på bedøvelsen.

Selv fjernet jeg de to i overkjeven i fjor høst (men ikke samme dag), og begge dagene skjedde dette om morgenen og jeg dro rett på jobb etterpå. Var ikke spesielt hoven og ikke gjorde det vondt etter at bedøvelsen gikk ut heller.

Jeg fjernet dem forresten hos en kjevekirurg - anbefales åå det varmeste!! Ikke noe hardhendt uttrekking av tennene, men skånsom fjerning.

En jeg kjenner tok begge i underkjeven på samme dag, og han så ut som Don Corleone et par dager etterpå.

Jeg synes det er unødvendig å be om sykemelding på forhånd - du kan heller benytte en egenmeldingsdag dersom det viser seg å være behov for det.

Lykke til!

Onsdag1365380628
Skrevet

Det er vel ingen som vet hvordan en føler seg etter å ha trukket visdomstenner. Jeg har operert vekk to av mine. Tok smertestillende samme dagen men etter det kjente jeg ingenting. Ingen hevelse eller ubehag. Derimot har jeg trukket en vanlig jeksel å fått en større reaksjon. Greide knapt spise på en hel uke og jobb var ikke å tenke på. Det ble betennelse i hullet og det er ikke vanlig komplikasjon. Du må nesten vente å se det an tror jeg. Ønsker deg lykke til.

Gjest vinglepetter
Skrevet

OK.Blir vel hjemme ett par dager.

pinglete

Gjest vinglepetter
Skrevet

Jeg trakk en visdomstann for noen år siden, og jeg tok ikke smertestillende når bedøvelsen gikk ut engang.. Med andre ord; dette var ikke noe vondt!

Men dette er veldig individuelt!! Spørs hvor godt tennene sitter også blant annet... Jeg ville iallefall droppet jobb samme dagen. Kanskje tannlegen svarer deg bedre på dette, ta deg en tlf ;-)

Den er god! Skal ringe om jeg kan få Full Narkose :0)

Gjest vinglepetter
Skrevet

Det er vel ingen som vet hvordan en føler seg etter å ha trukket visdomstenner. Jeg har operert vekk to av mine. Tok smertestillende samme dagen men etter det kjente jeg ingenting. Ingen hevelse eller ubehag. Derimot har jeg trukket en vanlig jeksel å fått en større reaksjon. Greide knapt spise på en hel uke og jobb var ikke å tenke på. Det ble betennelse i hullet og det er ikke vanlig komplikasjon. Du må nesten vente å se det an tror jeg. Ønsker deg lykke til.

Takk skal du ha:0)

Gjest vinglepetter
Skrevet

Varierer veldig, skulle jeg tro, og har også inntrykk av at det er verre med dem man fjerner i underkjeven enn i overkjeven. Likeså vil det kunne ha betydning hvordan du reagerer på bedøvelsen.

Selv fjernet jeg de to i overkjeven i fjor høst (men ikke samme dag), og begge dagene skjedde dette om morgenen og jeg dro rett på jobb etterpå. Var ikke spesielt hoven og ikke gjorde det vondt etter at bedøvelsen gikk ut heller.

Jeg fjernet dem forresten hos en kjevekirurg - anbefales åå det varmeste!! Ikke noe hardhendt uttrekking av tennene, men skånsom fjerning.

En jeg kjenner tok begge i underkjeven på samme dag, og han så ut som Don Corleone et par dager etterpå.

Jeg synes det er unødvendig å be om sykemelding på forhånd - du kan heller benytte en egenmeldingsdag dersom det viser seg å være behov for det.

Lykke til!

Hørtes veldig oppmuntrende ut, nå ble jeg litt roligere:0)

pysa

Skrevet

De i underkjeven er verre etterpå enn de i overkjeven.

Jeg tok en i høst og var på skolen en halvtime etterpå. Funka helt fint, bortsett fra at jeg ikke hadde med bøker. ;)

En annen gang klarte jeg nesten ikke å snakke eller holde meg våken hele døgnet etterpå.

Ville nok sagt fra på jobb at det er stor sannsynlighet for en egenmelding. ;)

Skrevet

Jeg har tatt ut to stykker hos kjevekirurg, og det gikk veldig greit, til tross for de truende ordene "interessant tilfelle" fra legen. Var ikke på jobben den dagen jeg hadde tatt de, men det tror jeg mest skyldes at jeg fikk for mye smertestillende. (Fikk nemlig beskjed av legen om at jeg kom til å ha sterke smerter når bedøvelsen gikk ut, så jeg fikk sterke smertestillende jeg skulle ta med to timers mellomrom.) Jeg følte meg helt dopa ned og sov mye. Den andre gangen tok jeg ikke de smertestillende jeg hadde fått, bare vanlig Ibux, og da følte jeg meg mye bedre! Gikk til og med på fest samme kvelden!;) Men jeg ville nok tatt meg fri den dagen du tar de, og så heller tatt en tur innom jobben hvis du orker.

Kunne ikke tygge på et par dager, men spiste suppe og grøt, så det gikk greit. Ikke noe å grue seg for! Men pass på å skyll munnen daglig med corsodyl, da er det større sjanse for å unngå betennelse i sårene. (det er man nemlig ganske utsatt for når det kommer matrester borti og kanskje er vansklig å pusse tennene etterpå)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...