Gjest best wishes Skrevet 4. januar 2009 Skrevet 4. januar 2009 Jeg har alltid trodd at spissen skulle inn først, men nå har jeg fått høre av en vernepleier, at det er feil. den skal inn med bunnen først og at det har noe med peristalistikken å gjøre. Hva gjør dere med stikkpillen? 0 Siter
Gjest Geir Skrevet 4. januar 2009 Skrevet 4. januar 2009 He. he...Det var (sålangt) årets innlegg! 0 Siter
morsan Skrevet 4. januar 2009 Skrevet 4. januar 2009 ''peristalistikken'' - skjønner ikke dette ordet. Men: Jeg trodde før som deg at den spisse enden skulle inn først for å lette innførselen, men har nå fått med meg at det riktige er at den butte enden skal inn først. Jeg har forstått det slik at det gir mindre "trykketrang" slik at barnet ikke "slipper ut" igjen stikkpillen med én gang. 0 Siter
morsan Skrevet 4. januar 2009 Skrevet 4. januar 2009 He. he...Det var (sålangt) årets innlegg! ;-) Har du noen gang pleiet et febersykt barn? Det er ikke mer fnis og knis over et slikt spørsmål enn spørsmål vedrørende småbarns bleier og slikt. Ihvertfall ikke for oss over 17 *erte erte* 0 Siter
Lotte :o) Skrevet 4. januar 2009 Skrevet 4. januar 2009 Den butte enden skal inn først. Smør litt fuktighetskrem rundt åpningen først (Nivea på blå boks brukes her), da er den lettere å føre inn. 0 Siter
Gjest Geir Skrevet 4. januar 2009 Skrevet 4. januar 2009 ;-) Har du noen gang pleiet et febersykt barn? Det er ikke mer fnis og knis over et slikt spørsmål enn spørsmål vedrørende småbarns bleier og slikt. Ihvertfall ikke for oss over 17 *erte erte* '';-) Har du noen gang pleiet et febersykt barn?'' Ja, mange ganger. ''Det er ikke mer fnis og knis over et slikt spørsmål enn spørsmål vedrørende småbarns bleier og slikt. Ihvertfall ikke for oss over 17 *erte erte*'' Det viktigste er å få inn stikkpillen, om det så er sidelengs... 0 Siter
morsan Skrevet 4. januar 2009 Skrevet 4. januar 2009 '';-) Har du noen gang pleiet et febersykt barn?'' Ja, mange ganger. ''Det er ikke mer fnis og knis over et slikt spørsmål enn spørsmål vedrørende småbarns bleier og slikt. Ihvertfall ikke for oss over 17 *erte erte*'' Det viktigste er å få inn stikkpillen, om det så er sidelengs... ''Det viktigste er å få inn stikkpillen'' Og det nest viktigste at den _holder seg der inne_! 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 4. januar 2009 Skrevet 4. januar 2009 '';-) Har du noen gang pleiet et febersykt barn?'' Ja, mange ganger. ''Det er ikke mer fnis og knis over et slikt spørsmål enn spørsmål vedrørende småbarns bleier og slikt. Ihvertfall ikke for oss over 17 *erte erte*'' Det viktigste er å få inn stikkpillen, om det så er sidelengs... ''Det viktigste er å få inn stikkpillen, om det så er sidelengs...:)'' På mest skånsomme måte for ungen, ville jeg kanskje heller sagt. 0 Siter
Lillemus Skrevet 4. januar 2009 Skrevet 4. januar 2009 Jeg setter den med spissen først, det ser så ekkelt ut den andre veien, men det er den andre veien som er rett. ) Har aldri hatt problemer med at de kommer ut igjen eller ikke funker av den grunn. 0 Siter
Gjest Geir Skrevet 4. januar 2009 Skrevet 4. januar 2009 ''Det viktigste er å få inn stikkpillen'' Og det nest viktigste at den _holder seg der inne_! Og det aller viktigste er at barnet blir bra! :-) 0 Siter
Lillemus Skrevet 4. januar 2009 Skrevet 4. januar 2009 [quote name=Lotte )' timestamp='1231104091' post='4055809] Den butte enden skal inn først. Smør litt fuktighetskrem rundt åpningen først (Nivea på blå boks brukes her), da er den lettere å føre inn. Jeg stikker stikkpillen i vaselin først, da glir den så lett inn at. ) 0 Siter
Gjest Geir Skrevet 4. januar 2009 Skrevet 4. januar 2009 ''Det viktigste er å få inn stikkpillen, om det så er sidelengs...:)'' På mest skånsomme måte for ungen, ville jeg kanskje heller sagt. ''På mest skånsomme måte for ungen, ville jeg kanskje heller sagt.'' Jojo. 0 Siter
Lotte :o) Skrevet 4. januar 2009 Skrevet 4. januar 2009 Jeg stikker stikkpillen i vaselin først, da glir den så lett inn at. ) Vaselin - er det å få kjøpt i 2009??! ;-) 0 Siter
Åsemor Skrevet 4. januar 2009 Skrevet 4. januar 2009 Det spiller ikke så stor rolle. Jeg tror jeg har hørt at den glir lettere oppover i systemet når man setter den butte enden inn først. Hadde det vært viktig ville det stått noe om det i brukerveiledningen. Jeg mener jeg sjekket for noen år siden og fant ikke noe. 0 Siter
Løvemamma Skrevet 4. januar 2009 Skrevet 4. januar 2009 Jeg har selv erfart på ungene mine at den altfor lett kom ut igjen når jeg stakk den spisse enden inn først, men når jeg hat tatt den flate siden først (med masse fet krem) har det gått veldig greit. 0 Siter
Gjest minnah Skrevet 4. januar 2009 Skrevet 4. januar 2009 De få gangene jeg har måttet sette stikkpille på meg selv eller en av ungene, har jeg satt spissen inn først, selv om jeg også har lært at den butte enden skal inn først. Den butte enden er jo ofte litt skarp, og dessuten ganske bred - særlig for barn..Så jeg klemmer heller godt igjen med fingeren, til pillen har forsvunnet litt oppover.. ;-) 0 Siter
candyqueen_83 Skrevet 4. januar 2009 Skrevet 4. januar 2009 J_eg setter med den flate enden først. 0 Siter
pekkaline Skrevet 4. januar 2009 Skrevet 4. januar 2009 [quote name=Lotte )' timestamp='1231105203' post='4055856] Vaselin - er det å få kjøpt i 2009??! ;-) 'LOL* What?? Selvfølgelig Lotte. Husker jeg brukte det som leppepomade før jeg, på åttitallet *knegg* 0 Siter
Lotte :o) Skrevet 4. januar 2009 Skrevet 4. januar 2009 'LOL* What?? Selvfølgelig Lotte. Husker jeg brukte det som leppepomade før jeg, på åttitallet *knegg* *hehe* 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.