Gå til innhold

er jeg bare sliten, eller var dette feil???

Anbefalte innlegg

Gjest jamvold
Skrevet

Du skulle ha kastet dem ut momentant. Du bestemmer i ditt eget hjem og skulle ikke ha tolerert festing og drikking i slike mengder.

AneM1365380603
Skrevet

Oj.. Det der høres ikke ut som noen hyggelig juleferie. Dere må ha vært helt utslitt da de reiste igjen.

Håper dere klarer å si nei om de ønsker å komme neste jul også.

Gjest Elextra
Skrevet

Jeg hadde blitt flyforbanna. Rett og slett.

Mine tanker går først og fremst til ungene...

''Mine tanker går først og fremst til ungene...''

Mine tanker går først og fremst til "sliten ennå jeg", det synes som om hun har tatt verste støyten her. Ikke sikkert barna hadde det så verst.

Skrevet

Egentlig synes jeg det er ufattelig at voksne folk kan oppføre seg sånn. Man tar ikke inn hos en småbarnsfamilie for å få festlokale, spesielt ikke i juleferien.

Prøver de å invitere seg igjen noen gang, passer det ikke for dere. Aldri mer.

Skrevet

Egentlig synes jeg det er ufattelig at voksne folk kan oppføre seg sånn. Man tar ikke inn hos en småbarnsfamilie for å få festlokale, spesielt ikke i juleferien.

''Egentlig synes jeg det er ufattelig at voksne folk kan oppføre seg sånn. Man tar ikke inn hos en småbarnsfamilie for å få festlokale, spesielt ikke i juleferien.

''

Helt enig.

Gjest Elextra
Skrevet

Blir sliten omtrent bare av å lese innlegget ditt, jeg.

For det første inviterer man ikke seg selv, man kan evt. spørre om det passer. For det andre blir man maks. et par dager. For det tredje hjelper man med matlaging og husarbeid, om besøket går over flere dager. For det fjerde bruker man ikke huset der man er på besøk til festlokale, man følger skikken der man kommer. Og her kunne jeg bare fortsette...

AneM1365380603
Skrevet

For det første inviterer man ikke seg selv, man kan evt. spørre om det passer. For det andre blir man maks. et par dager. For det tredje hjelper man med matlaging og husarbeid, om besøket går over flere dager. For det fjerde bruker man ikke huset der man er på besøk til festlokale, man følger skikken der man kommer. Og her kunne jeg bare fortsette...

Så kan en jo lure på om de betalte noe av det de spiste og drakk..

Gjest Elextra
Skrevet

Ja, det kan en bare lure på.. (tviler sterkt)

sort som natta
Skrevet

den støtter jeg:D

Gjest ViViola
Skrevet

Jeg bare skriver under her - slik gjør man bare ikke. Rett og slett.

Skrevet

Enig

Mrs. Wallace
Skrevet

Herlighet, for noen marerittgjester!

Neste gang de prøver å invitere seg selv, må du bare sette ned foten og si at "beklager, det passer ikke". Du trenger ikke komme med noen unnskyldninger eller forklaringer dersom du synes det er vanskelig.

Skrevet

Fy søren!!!! JEg hadde blitt dritforbannet!!! Jeg hadde aldri, aldri, aldri mer invitert de personene til å feire jul i mitt hus!

Jeg tror også jeg hadde fortalt hva jeg syntes - etter at sinnet hadde roet seg litt.

Fytti katta!!!!!

Skrevet

Du reagerte med god grunn!!

Disse gjestene tok seg tilrette langt utover hva som er vanlig folkeskikk!

De brukte jo hjemmet ditt som et gratis hotell!

Er man gjest et sted, skal man innrette seg etter vertskapets rutiner og ønsker. Og ikke minst: Man hjelper til med matlaging, husarbeid, og andre praktiske ting!

Utrolig at "voksne"-mennesker kan oppføre seg så egoistisk og tankeløst. De burde forstått at besøket medførte mye merarbeid for deg / dere, for ikke å snakke om at det varte adskillig lenger enn rimelig er for gjester som til og med har invitert seg selv.

Jeg ville nok aldri tatt imot disse som gjester igjen. Og hvis de lurte på hvorfor, ville jeg ikke nølt med å gi en utfyllende begrunnelse.

Disse menneskene er i beste fall totalt tankeløse, i verste fall utnyttet de deg på det groveste.

Gjest sliten ennå jeg
Skrevet

De hadde litt frukt med seg og noe av middagen til et måltid. all alkohol de drakk hadde de selv med seg, jeg gjemte unna alt vårt. selv rørte jeg ikke alkohol i tiden de var her, ville ikke være med på noe prøvde heller å være en festbrems:)

Jeg er så glad for alle svarene jeg har fått her, for jeg begynte faktisk å lure på om det var jeg som oppførte meg dårlig. begynte å få dårlig samvittighet, mannen min sier jeg må slutte å tulle:)

Gjest sliten ennå jeg
Skrevet

Tusen takk for alle svar. det er nesten så tårene kommer, jeg er så glad for at dere ville svare meg. Jeg får ikke til å snakke med naboer om dette, har snakket med ei venninne om dette. trengte å lufte saken, begynte nemlig å få dårlig samvittighet for om jeg hadde oppført meg uforskammet. mannen min sier jeg må slutte å tulle og ikke glemme hvordan julen var. de får aldri mer overnatte her i noen sammen henger, det har jeg lovet de eldste barna og mannen min.

Skrevet

Tusen takk for alle svar. det er nesten så tårene kommer, jeg er så glad for at dere ville svare meg. Jeg får ikke til å snakke med naboer om dette, har snakket med ei venninne om dette. trengte å lufte saken, begynte nemlig å få dårlig samvittighet for om jeg hadde oppført meg uforskammet. mannen min sier jeg må slutte å tulle og ikke glemme hvordan julen var. de får aldri mer overnatte her i noen sammen henger, det har jeg lovet de eldste barna og mannen min.

Så godt å høre at du har støtte hos mannen din. Kan bare sende deg en klem nå :-)

Skrevet

''Mine tanker går først og fremst til ungene...''

Mine tanker går først og fremst til "sliten ennå jeg", det synes som om hun har tatt verste støyten her. Ikke sikkert barna hadde det så verst.

Joda, men hun er voksen...

Skrevet

jeg og tenkte på ungene. derfor jobbet jeg på for at det skulle være en koselig jul for de, i alle fall så koselig som det gikk an å ha det. vi har unger i alle aldere her :)

Tenker du har jobbet ja...Ikke rart du er sliten!

Nest gang takker du nei til besøk, for din og ungenes skyld!

Håper du får ladet batteriene litt, og ta vare på deg selv. Det har du fortjent :0)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...