Gjest togli Skrevet 6. januar 2009 Skrevet 6. januar 2009 Den ene katta vår er fullstendig tullete om dagen.. Hun vet ikke om hun vil være ute eller inne. Hun skraper på vinduet, enten utvendig eller innvendig og mjauer som besatt. Når vi har åpna døra, går hun ut/inn/ut/inn og virrer før vi lukker døra. Hun snuser og lukter på dørkarmen og ser ut til å lide av beslutningsvegring *himle* Katta er kastrert, så det kan vel ikke være løpetid?? 0 Siter
Spirello Skrevet 6. januar 2009 Skrevet 6. januar 2009 Vil egentlig ut, men fryser ræva av seg når den finner ut hvor kaldt det er.. så vil den inn igjen i varmen. Så blir det kjedelig, og tenker å prøve igjen? Hehe.. 0 Siter
annegunn Skrevet 6. januar 2009 Skrevet 6. januar 2009 Kastrerer man hunnkatter? Ja, man gjør det. P-pillene som er alternativet inneholder tememlig høye hormondoser. Jeg hørte en gang hvor mange p-pillekatter som får kreft, og det var et ikke morsomt tall. 0 Siter
morsan Skrevet 6. januar 2009 Skrevet 6. januar 2009 Kastrerer man hunnkatter? FOD-gården kaller det ihvertfall kastrering når man fjerner "alt" på hunnkattene. 0 Siter
morsan Skrevet 6. januar 2009 Skrevet 6. januar 2009 Vil egentlig ut, men fryser ræva av seg når den finner ut hvor kaldt det er.. så vil den inn igjen i varmen. Så blir det kjedelig, og tenker å prøve igjen? Hehe.. Som Kjell Aukrust sa om de kalde vintrene i sin barndoms dal Alvdal: Noen vintre var det så kaldt at de måtte kappe halen av katta slik at det skulle ta kortere tid å slippe den ut og inn...;-) 0 Siter
Gjest togli Skrevet 6. januar 2009 Skrevet 6. januar 2009 Kastrerer man hunnkatter? Vi har alltid sagt sterilisering, men veterinæren kalte det kastrering. Bruker visst samme begrep både på hann- og hunnkatter... 0 Siter
Gjest togli Skrevet 6. januar 2009 Skrevet 6. januar 2009 Katten din er nok blitt gal Det var det jeg trodde =0 0 Siter
Gjest togli Skrevet 6. januar 2009 Skrevet 6. januar 2009 Vil egentlig ut, men fryser ræva av seg når den finner ut hvor kaldt det er.. så vil den inn igjen i varmen. Så blir det kjedelig, og tenker å prøve igjen? Hehe.. Noe sånt, ja.... Må legge til at Kattja elsker snøen, men den er nok hakket for kald for henne *sukk* 0 Siter
hidi, the scorpion Skrevet 6. januar 2009 Skrevet 6. januar 2009 Vi har alltid sagt sterilisering, men veterinæren kalte det kastrering. Bruker visst samme begrep både på hann- og hunnkatter... He, he, katta mi er også kastrert, men tok av som en kule idag etter to dagers hvilepause inne...)) Tror noen hokatter har løpetida innebygd;) 0 Siter
Gjest elno Skrevet 6. januar 2009 Skrevet 6. januar 2009 Huff da og denne tilstanden finnes det dessverre ingen medusin for heller. Pass på så den ikke forvandles til ei forvirra høne da. 0 Siter
Gjest togli Skrevet 6. januar 2009 Skrevet 6. januar 2009 He, he, katta mi er også kastrert, men tok av som en kule idag etter to dagers hvilepause inne...)) Tror noen hokatter har løpetida innebygd;) Det kan nesten virke sånn, ja... Ellers grubler jeg på om katta har hormontrøbbel. Hun ser ut til å være full av testosteron og vil helst slåss med nabokattene... Kattesøstra ser helt forvirra ut der hun helst ligger på det varme badegulvet og sover halve dagen ;-) 0 Siter
Gjest togli Skrevet 6. januar 2009 Skrevet 6. januar 2009 Huff da og denne tilstanden finnes det dessverre ingen medusin for heller. Pass på så den ikke forvandles til ei forvirra høne da. *gulp* 0 Siter
AneM1365380603 Skrevet 6. januar 2009 Skrevet 6. januar 2009 Det kan nesten virke sånn, ja... Ellers grubler jeg på om katta har hormontrøbbel. Hun ser ut til å være full av testosteron og vil helst slåss med nabokattene... Kattesøstra ser helt forvirra ut der hun helst ligger på det varme badegulvet og sover halve dagen ;-) PS! Skreiv til deg på meldinger for noen dager siden. Ikke noe viktig i grunnen 0 Siter
hidi, the scorpion Skrevet 6. januar 2009 Skrevet 6. januar 2009 Det kan nesten virke sånn, ja... Ellers grubler jeg på om katta har hormontrøbbel. Hun ser ut til å være full av testosteron og vil helst slåss med nabokattene... Kattesøstra ser helt forvirra ut der hun helst ligger på det varme badegulvet og sover halve dagen ;-) Har den trøblete katten født kattunger? 0 Siter
Gjest togli Skrevet 6. januar 2009 Skrevet 6. januar 2009 Har den trøblete katten født kattunger? Nei, hun ble kastrert tidlig, så hun har ikke fått kattekull. 0 Siter
brilleslangen Skrevet 6. januar 2009 Skrevet 6. januar 2009 Om ho er kastrert for kort tid siden(måneder) så kan hormonene være i ubalanse ja.... Eller så kan det rett og slett være at noen har markert på dørkarmen deres og at ho gjerne vil passe på territoriet sitt siden ho er en slosskjempe... Selv kastrerte katter verner om hjemmet sitt har jeg erfart selv... De har alle et område de mener er sitt... Men det pleier jo å være mindre alvorlige kamper mellom kastrerte katter enn ukastrerte da, selv om det kan høres alvorlig nok ut på lydnivået... så er det sjelden det går på liv og helse løs... Men så kan det rett og slett være at katten har innmari lyst til å være ute, men så når denkommer ut så kjenner den hvor kaldt det er og vil inn igjen. Men vel inne synes den det er det for varmt så derfor vil den gjerne ut igjen... Tipper katten er langhåret???? 0 Siter
Gjest togli Skrevet 6. januar 2009 Skrevet 6. januar 2009 Om ho er kastrert for kort tid siden(måneder) så kan hormonene være i ubalanse ja.... Eller så kan det rett og slett være at noen har markert på dørkarmen deres og at ho gjerne vil passe på territoriet sitt siden ho er en slosskjempe... Selv kastrerte katter verner om hjemmet sitt har jeg erfart selv... De har alle et område de mener er sitt... Men det pleier jo å være mindre alvorlige kamper mellom kastrerte katter enn ukastrerte da, selv om det kan høres alvorlig nok ut på lydnivået... så er det sjelden det går på liv og helse løs... Men så kan det rett og slett være at katten har innmari lyst til å være ute, men så når denkommer ut så kjenner den hvor kaldt det er og vil inn igjen. Men vel inne synes den det er det for varmt så derfor vil den gjerne ut igjen... Tipper katten er langhåret???? Katta er langåra, ja ;-) Den oppfører seg like snålt mht dørkarmen både til utgangsdøra og til terrassedøra, så jeg tviler på det med markering Katten ble kastrert for tre år siden, så det er neppe hormonubalanse pga det iallefall... Jeg tror kanskje du har rett i at hun vil være ute, men at det er kaldt osv... Når hun er inne i korte perioder, er hun så kosesyk at det nesten går for vidt. Igår begynte hun å slikke åtteåringen i håret og deretter satte hun tennene i noen hårfloker (på datra mi altså ;-)), så ungen skreik..... Når hun står i fanget mitt, maler hun som besatt og stikker klørne langt nedi låra mine *auuuu* Jeg har aldri sett katta så rar! Kattepsykolog neste? 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.