Gå til innhold

Politiattest

Anbefalte innlegg

Gjest nyjobb
Skrevet

Hei folkens.

Jeg skal begynne i en jobb der det kreves at jeg framlegger politiattest.

Er det bare å troppe opp på politistasjonen og be om det?

Noe jeg må ha med meg? Pass kanskje?

Noen som vet hvor lang tid det tar før man får attesten?

Skrevet

Jepp. Er bare å droppe opp med legitimasjon. Tar ca 5 min å ordne.

Gjest nyjobb
Skrevet

Takk skal du ha :)

Skrevet

Det varierer fra kammer til kammer, tror jeg. Det går kjapt å fylle ut skjema og bestille attest, men det er i hvert fall ikke alle attester som skrives ut umiddelbart. Og i forbindelse med at alle som arbeider med barn og unge i idrettslag og lignende er pålagt attest fra 010109, så har det vært en del kø. Jeg venta i 14 dgr på min attest, men det var verken jobb- eller fritidsrelatert.

Skrevet

Vi måtte ha politiattest når vi begynte på sykepleien. Vi bare troppet opp på politistasjonen med bekreftelse på opptak til skolen, og fikk attesten med en gang.

Skrevet

Det varierer fra kammer til kammer, tror jeg. Det går kjapt å fylle ut skjema og bestille attest, men det er i hvert fall ikke alle attester som skrives ut umiddelbart. Og i forbindelse med at alle som arbeider med barn og unge i idrettslag og lignende er pålagt attest fra 010109, så har det vært en del kø. Jeg venta i 14 dgr på min attest, men det var verken jobb- eller fritidsrelatert.

''Jeg venta i 14 dgr på min attest, men det var verken jobb- eller fritidsrelatert.''

Det tok kanskje lang tid å lese gjennom rullebladet ditt?

Eg fikk attest på under to minutt, "Intet å forkynne" eller noe i den duren stod det.

Skrevet

''Jeg venta i 14 dgr på min attest, men det var verken jobb- eller fritidsrelatert.''

Eg fikk attest på under to minutt, "Intet å forkynne" eller noe i den duren stod det.

Jeg måtte vente i 3 uker på min. Det var akkurat under skolestart og mange som skulle ha. Det har jo også med hvor stort distrikt de skal dekke.

Skrevet

He, he. Nei, gjennomlesingsjobben og resultatet var nok det samme som for din del, gitt.

Skrevet

Vi måtte ha politiattest når vi begynte på sykepleien. Vi bare troppet opp på politistasjonen med bekreftelse på opptak til skolen, og fikk attesten med en gang.

Bare nysgjerrig. Hva er årsaken til at dere må ha politiattest ifm sykepleien? Hva er det det de ser etter? Mulig rusmisbruk? Overgrep av mennesker?

Skrevet

Bare nysgjerrig. Hva er årsaken til at dere må ha politiattest ifm sykepleien? Hva er det det de ser etter? Mulig rusmisbruk? Overgrep av mennesker?

Skal man jobbe med barn er det lovpålagt å vise frem politiattest.

Skrevet

Jeg er egentlig ikke helt sikker, kanskje begge deler?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...