Gjest nyjobb Skrevet 6. januar 2009 Skrevet 6. januar 2009 Hei folkens. Jeg skal begynne i en jobb der det kreves at jeg framlegger politiattest. Er det bare å troppe opp på politistasjonen og be om det? Noe jeg må ha med meg? Pass kanskje? Noen som vet hvor lang tid det tar før man får attesten? 0 Siter
Gjest Karco Skrevet 6. januar 2009 Skrevet 6. januar 2009 Jepp. Er bare å droppe opp med legitimasjon. Tar ca 5 min å ordne. 0 Siter
Gjest nyjobb Skrevet 6. januar 2009 Skrevet 6. januar 2009 Jepp. Er bare å droppe opp med legitimasjon. Tar ca 5 min å ordne. Takk skal du ha 0 Siter
Gjest bikku Skrevet 6. januar 2009 Skrevet 6. januar 2009 Jepp. Er bare å droppe opp med legitimasjon. Tar ca 5 min å ordne. Det varierer fra kammer til kammer, tror jeg. Det går kjapt å fylle ut skjema og bestille attest, men det er i hvert fall ikke alle attester som skrives ut umiddelbart. Og i forbindelse med at alle som arbeider med barn og unge i idrettslag og lignende er pålagt attest fra 010109, så har det vært en del kø. Jeg venta i 14 dgr på min attest, men det var verken jobb- eller fritidsrelatert. 0 Siter
jubalong70 Skrevet 6. januar 2009 Skrevet 6. januar 2009 Vi måtte ha politiattest når vi begynte på sykepleien. Vi bare troppet opp på politistasjonen med bekreftelse på opptak til skolen, og fikk attesten med en gang. 0 Siter
Gjest Geir Skrevet 6. januar 2009 Skrevet 6. januar 2009 Det varierer fra kammer til kammer, tror jeg. Det går kjapt å fylle ut skjema og bestille attest, men det er i hvert fall ikke alle attester som skrives ut umiddelbart. Og i forbindelse med at alle som arbeider med barn og unge i idrettslag og lignende er pålagt attest fra 010109, så har det vært en del kø. Jeg venta i 14 dgr på min attest, men det var verken jobb- eller fritidsrelatert. ''Jeg venta i 14 dgr på min attest, men det var verken jobb- eller fritidsrelatert.'' Det tok kanskje lang tid å lese gjennom rullebladet ditt? Eg fikk attest på under to minutt, "Intet å forkynne" eller noe i den duren stod det. 0 Siter
Lula Skrevet 6. januar 2009 Skrevet 6. januar 2009 ''Jeg venta i 14 dgr på min attest, men det var verken jobb- eller fritidsrelatert.'' Det tok kanskje lang tid å lese gjennom rullebladet ditt? Eg fikk attest på under to minutt, "Intet å forkynne" eller noe i den duren stod det. Jeg måtte vente i 3 uker på min. Det var akkurat under skolestart og mange som skulle ha. Det har jo også med hvor stort distrikt de skal dekke. 0 Siter
Gjest bikku Skrevet 6. januar 2009 Skrevet 6. januar 2009 ''Jeg venta i 14 dgr på min attest, men det var verken jobb- eller fritidsrelatert.'' Det tok kanskje lang tid å lese gjennom rullebladet ditt? Eg fikk attest på under to minutt, "Intet å forkynne" eller noe i den duren stod det. He, he. Nei, gjennomlesingsjobben og resultatet var nok det samme som for din del, gitt. 0 Siter
Gjest Gida Skrevet 7. januar 2009 Skrevet 7. januar 2009 Vi måtte ha politiattest når vi begynte på sykepleien. Vi bare troppet opp på politistasjonen med bekreftelse på opptak til skolen, og fikk attesten med en gang. Bare nysgjerrig. Hva er årsaken til at dere må ha politiattest ifm sykepleien? Hva er det det de ser etter? Mulig rusmisbruk? Overgrep av mennesker? 0 Siter
Faure Skrevet 7. januar 2009 Skrevet 7. januar 2009 Bare nysgjerrig. Hva er årsaken til at dere må ha politiattest ifm sykepleien? Hva er det det de ser etter? Mulig rusmisbruk? Overgrep av mennesker? Skal man jobbe med barn er det lovpålagt å vise frem politiattest. 0 Siter
jubalong70 Skrevet 9. januar 2009 Skrevet 9. januar 2009 Bare nysgjerrig. Hva er årsaken til at dere må ha politiattest ifm sykepleien? Hva er det det de ser etter? Mulig rusmisbruk? Overgrep av mennesker? Jeg er egentlig ikke helt sikker, kanskje begge deler? 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.