Gå til innhold

FU: Ditt livsmotto?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tenker av og til på denne:

"Den som tror han er ferdig utlært er ikke utlært, men ferdig"

Den minner meg på at jeg ikke må stagnere, men fortsette å lese og lytte til hva andre har å si. Jeg har fremdeles mye å lære :)

Det går over når det gir seg!

• Svar 44
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• trollemor;o)

3

• Bookworm

3

• tonie

2

• songbirdy

2

Mest aktive i denne tråden

Gjest Christorn
Skrevet

Vi kan aldri si "aldri", og vi kan aldri si "alltid"

Gjest black ink
Skrevet

Har laget mitt eget.

Jeg skal trives, om ikke gjør noe med det.

trollemor;o)
Skrevet

Leve hver dag som om den var den siste.

Greier du det?

Gjest qigong
Skrevet

Greier du det?

Nei, men jeg tenker sånn i forhold til medmennesker. Har mistet så mange at jeg vet at dette kan være sannheten.

I forhold til å leve selv, så gjør jeg det beste jeg kan ut av hver dag sett i forhold til min form. Når formen er der gjør jeg det jeg kan for å få med meg mest mulig som er positivt, ja :-).

Skrevet

Lev i dag, det går ikke an å leve i fremtiden eller i fortiden.

trollemor;o)
Skrevet

Nei, men jeg tenker sånn i forhold til medmennesker. Har mistet så mange at jeg vet at dette kan være sannheten.

I forhold til å leve selv, så gjør jeg det beste jeg kan ut av hver dag sett i forhold til min form. Når formen er der gjør jeg det jeg kan for å få med meg mest mulig som er positivt, ja :-).

Høres bra ut:o) Jeg har også blitt litt flinkere etter at jeg mistet min far for mange år siden. Passer på å ikke ha noe uopgjort med noen. (Jeg hadde ikke noe uoppgjort med pappa heller, heldigvis)

Gjest qigong
Skrevet

Høres bra ut:o) Jeg har også blitt litt flinkere etter at jeg mistet min far for mange år siden. Passer på å ikke ha noe uopgjort med noen. (Jeg hadde ikke noe uoppgjort med pappa heller, heldigvis)

Det høres fint ut :-). Nå må jeg ut å måke snø, ikke endel av livsmottoet mitt, men meget nødvendig :-). Ha en fin dag!!

trollemor;o)
Skrevet

Det høres fint ut :-). Nå må jeg ut å måke snø, ikke endel av livsmottoet mitt, men meget nødvendig :-). Ha en fin dag!!

Snømåking=trim:o) Så slipper du å tenke mer på det i dag. Ha en fin dag du også!

Skrevet

Jeg har vel ikke noe bestemt livsmotto, men jeg synes bl a denne fra Baz Luhrmans "Wear Sunscreen" er veldig bra:

"The race is long, and in the end it is only with yourself"

Heidrun1365380703
Skrevet

Dagen i dag er den morgendagen du drømte om i går.

Skrevet

"Jeg gjør bestandig så godt jeg kan"....

Med de begrensninger livet har gitt meg, har jeg måttet innse at jeg ikke klarer å være perfekt...

Gjest hilsen en grubler
Skrevet

Keep it simple!

(gjør det enkelt)

For meg som har det med å gruble og være for perfeksjonistisk og dermed bruke altfor lang tid på ting....

Det er blant annet et av mottoene for 12-trinns bevegelsen feks.

Skrevet

den var fin! :)

Jeg liker det. Det gjør meg positiv og vågal;) Jeg har stjålet det fra den skjønne skånske læreren til gutta i Populærmusikk från Vittula.

Skrevet

"Jeg gjør bestandig så godt jeg kan"....

Med de begrensninger livet har gitt meg, har jeg måttet innse at jeg ikke klarer å være perfekt...

''"Jeg gjør bestandig så godt jeg kan"....''

Det er et motto for _vinnere_, klarer du å etterleve det så blir du god! :)

Skrevet

Jeg liker det. Det gjør meg positiv og vågal;) Jeg har stjålet det fra den skjønne skånske læreren til gutta i Populærmusikk från Vittula.

Ja, det blir litt sånn "det _kan_ jo gå!", litt sånn "utspekulert" og vågal, litt rampete og morsomt glimt i øyet - og mest av alt positiv!

Kanskje jeg skal stjele det og legge det til bunn når jeg er mest pessimistisk?? :)

Skrevet

''"Jeg gjør bestandig så godt jeg kan"....''

Det er et motto for _vinnere_, klarer du å etterleve det så blir du god! :)

''Det er et motto for _vinnere_, klarer du å etterleve det så blir du god! :)''

Det var en (ny) flott måte å tolke det på, jeg har i grunn bare tenkt på det med negativ vinkling jeg da...

Skrevet

''Det er et motto for _vinnere_, klarer du å etterleve det så blir du god! :)''

Det var en (ny) flott måte å tolke det på, jeg har i grunn bare tenkt på det med negativ vinkling jeg da...

Nei den var ikkje ny, dette er noe eg har lært av fotografen Morten Krogvold.

Han stresser veldig dette med at den enkellte _alltid_ må gjøre sitt beste (yte maks av det de er kapabel til), og han klarer å få folk til å yte langt, langt over det de sjøl tror de kan klare. :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...