Gå til innhold

Hvilket penservise har dere?


org

Anbefalte innlegg

Jeg sikler på Disney jul fra Firkløveren. Og så har jeg startpakken fra Gammeldags jul (samme forhandler). Men fydameg, for noen priser!

Men - så er det det, da, at juleservise duger bare i jula, liksom. Dumt å sette frem det i september. Derfor skulle vi ha hatt et penservise - som ikke er knyttet opp mot en bestemt høytid.

Og ikke bør det være så snasande dyrt heller.

Hvilket har du (gjerne link med bilde, hvis du finner)? Og ca-pris?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 218
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • morsan

    36

  • Lotte :o)

    24

  • Lillemus

    13

  • Katt-ja

    11

Mest aktive i denne tråden

Jeg har faktisk Disney serviset *stolt*

Har aldri angret på at jeg kjøpte det. Det er så koslig å dekke bordet, og ungene elsker det!

Jeg har koplett middag og kaffeservise, med unntak av et par fat.

De krukkene med trelokk er bare så geniale!De bruker vi masse.

Jeg har også julekulene i samme serie, kjempe fine!

Jeg tror dette er det dyreste jeg eier ;0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AneM1365380603

Vi har noe etter svigermor som både er pent og har egenverdi. Det er også serveringstallerken med. I tillegg har vi dessertskålsett fra henne. Alt er til 6 personer, så det vil bli veldig leit om noe knuses.

Til større selskap har jeg hvite tallerken i asjett, middag og til suppe. Jeg valgte hvitt fordi jeg ønsker at maten skal farve måltidet, og ikke tallerkenet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har faktisk Disney serviset *stolt*

Har aldri angret på at jeg kjøpte det. Det er så koslig å dekke bordet, og ungene elsker det!

Jeg har koplett middag og kaffeservise, med unntak av et par fat.

De krukkene med trelokk er bare så geniale!De bruker vi masse.

Jeg har også julekulene i samme serie, kjempe fine!

Jeg tror dette er det dyreste jeg eier ;0)

Ser stadig vekk på finn.no om noen skal selge sitt...

Men fremdeles er det temmelig kostbart! Får se når jeg blir rik. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser stadig vekk på finn.no om noen skal selge sitt...

Men fremdeles er det temmelig kostbart! Får se når jeg blir rik. :-)

Ja, det er ganske dyrt..Men du trenger ikke kjøpe alt på en gang da. Og det kommer ofte gode tilbud :0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et service som er LITT penere. Dette bruker vi ikke hver dag, men ganske ofte. Penserviser man bare bruker et par ganger i året synes jeg er tull.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

trollemor;o)

Jeg har et service som er LITT penere. Dette bruker vi ikke hver dag, men ganske ofte. Penserviser man bare bruker et par ganger i året synes jeg er tull.

Vi har ikke noe penservice, men har et som ikke blir brukt litt mer enn en gag i året. MEN, det var vanvittig koselig å komme hjem til mamma å spise nyttårsmiddag på det gamle, flotte og pene servicet som jeg husker fra barndommens jul!! Da blir det høytid:o) Det blir brukt svært sjelden, men så er det også svært pent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har juleservise fra Bokklubben. Det er ikke så veldig dyrt, men det har julemotiver og blir bare brukt i jula og i bursdagen til dattera mi (i dag!) så vi får skikkelig julestemning når vi finner det fram lille julaften.

Til hverdags har vi hittil hatt masse sammenrasket fått og kjøpt, men nå har jeg bestemt meg for å begynne å spare på et Porsgrunn-servise (håper de ikke er konk forresten) som skal brukes både til hverdag og fest. Har 4 kuverter asjetter, dype tallerkener og salat-tallerkener som jeg fikk til jul og skal supplere på januarsalg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ViViola

Vi har dette: http://www.amazon.com/Villeroy-Boch-Luxembourg-Tableware-Collection/dp/B000BKGT3G

Har middagsservice til 12, inkludert vinglass og dessertskåler. Og endel serveringsgreier. Er kjempefornøyd, både er det pent og tidløst - og solid!

Vi bruker det ganske mye, ikke bare i høytider, men også når vi er mer enn 6 til bords. Har hverdagsservice bare til 6, derfor kommer "finstasen" fram ganske ofte. Det er veldig hyggelig! :-)

Prisen er litt drøy, men det er stadig på tilbud på f.eks. Glassmagasinet - og det benytter vi oss av. Vi fikk "kickstart" på samlingen gjennom bryllupet vårt, da, det var kjekt å ønske seg service. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Vi har et Royal Copenhagen servise. Vi ønsket oss det til bryllupet vårt, og fikk faktisk omtrent komplett servise til 12, med div. fat og det hele. Vi valgte med hensikt et tidløst og ganske robust servise, som kan tas i oppvaskmaskin. Rådyrt, men vi har stor glede av det, og vil ha det i mange år.

Har aldri hatt eller ønsket meg et eget juleservise. Holder i lange baner med hverdagsserviset og penserviset vi har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Vi har dette: http://www.amazon.com/Villeroy-Boch-Luxembourg-Tableware-Collection/dp/B000BKGT3G

Har middagsservice til 12, inkludert vinglass og dessertskåler. Og endel serveringsgreier. Er kjempefornøyd, både er det pent og tidløst - og solid!

Vi bruker det ganske mye, ikke bare i høytider, men også når vi er mer enn 6 til bords. Har hverdagsservice bare til 6, derfor kommer "finstasen" fram ganske ofte. Det er veldig hyggelig! :-)

Prisen er litt drøy, men det er stadig på tilbud på f.eks. Glassmagasinet - og det benytter vi oss av. Vi fikk "kickstart" på samlingen gjennom bryllupet vårt, da, det var kjekt å ønske seg service. :-)

Vieux Luxembourg er pent :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest ViViola

Vi har et Royal Copenhagen servise. Vi ønsket oss det til bryllupet vårt, og fikk faktisk omtrent komplett servise til 12, med div. fat og det hele. Vi valgte med hensikt et tidløst og ganske robust servise, som kan tas i oppvaskmaskin. Rådyrt, men vi har stor glede av det, og vil ha det i mange år.

Har aldri hatt eller ønsket meg et eget juleservise. Holder i lange baner med hverdagsserviset og penserviset vi har.

Er det dette? http://www.lauritz.com/Item/Item.aspx?LanguageId=5&ItemId=1431187&nBids=5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Ahhhh... Nydelig!

(Jeg liker veldig godt blått og hvitt, men det kom sikkert godt nok fram av servicevalget...) :-)

Forøvrig trente jeg litt i går... flink? ;)

Satte på Sex og Singelliv i kjelleren, og vips hadde jeg syklet 30 minutter. Og supplerte med litt styrketrening etterpå.

Har spart halve filmen til (treningen) i kveld :-).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Vi har ikke noe penservice, men har et som ikke blir brukt litt mer enn en gag i året. MEN, det var vanvittig koselig å komme hjem til mamma å spise nyttårsmiddag på det gamle, flotte og pene servicet som jeg husker fra barndommens jul!! Da blir det høytid:o) Det blir brukt svært sjelden, men så er det også svært pent.

''Det blir brukt svært sjelden, men så er det også svært pent.''

Ja, mange bruker som argument mot å ha penservise at det blir brukt for sjelden og derfor bare blir skapfyll. Men det er jo nettopp det at det brukes kun ved høytider som gjør det ekstra hyggelig å sette frem.

Når det er sagt bruker jeg samme argument mot juleservise, da ;).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...