Gå til innhold

Hvilket penservise har dere?


org

Anbefalte innlegg

Vårt servise, som vi begynte å spare på etter bryllupet for mer enn 15 år siden, har dessverre gått ut av produksjon, men jeg vedlegger bilde likevel.

Det var egentlig et kompromiss mlm mannen min og meg, fordi vi ikke ble enige om mønster;-) Så da endte vi opp med et helhvitt et med relieff i kanten, og vi har ikke angret et sekund! Det har virkelig vært strålende å ha et helhviss servise og så heller satse på at servietter etc gir borddekkingen farge.

Så jeg vil på det sterkeste anbefale hvitt!

http://stock.tablewhere.co.uk/PatternImages/VLB0394.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 218
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • morsan

    36

  • Lotte :o)

    24

  • Lillemus

    13

  • Katt-ja

    11

Mest aktive i denne tråden

''Det blir brukt svært sjelden, men så er det også svært pent.''

Ja, mange bruker som argument mot å ha penservise at det blir brukt for sjelden og derfor bare blir skapfyll. Men det er jo nettopp det at det brukes kun ved høytider som gjør det ekstra hyggelig å sette frem.

Når det er sagt bruker jeg samme argument mot juleservise, da ;).

*S* Jeg har også argumentert veldig mot juleservise tidligere, og uansett synes jeg man burde ha et allround finservise før man eventuelt skaffer seg juleservise.

Men drøyt 14 år etter at vi startet opp med penserviset vårt flesket jeg til og kjøpte juleservise...ja ja... Så man skal aldri si aldri*he he* Hadde aldri trodd det skulle skje, men nå som vi har brukt det de siste to julene, synes jeg det er veldig koselig også, da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vårt servise, som vi begynte å spare på etter bryllupet for mer enn 15 år siden, har dessverre gått ut av produksjon, men jeg vedlegger bilde likevel.

Det var egentlig et kompromiss mlm mannen min og meg, fordi vi ikke ble enige om mønster;-) Så da endte vi opp med et helhvitt et med relieff i kanten, og vi har ikke angret et sekund! Det har virkelig vært strålende å ha et helhviss servise og så heller satse på at servietter etc gir borddekkingen farge.

Så jeg vil på det sterkeste anbefale hvitt!

http://stock.tablewhere.co.uk/PatternImages/VLB0394.jpg

Å,- det var kjempefint! Så ergerlig med ting som går ut av produksjon.

Vi har et gammelt arvet (også hvitt - eller mer kremfarget) servise,- som man selvsagt ikke får deler til lenger (vel,- kanskje man kan være heldig på brukthandler, men..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*S* Jeg har også argumentert veldig mot juleservise tidligere, og uansett synes jeg man burde ha et allround finservise før man eventuelt skaffer seg juleservise.

Men drøyt 14 år etter at vi startet opp med penserviset vårt flesket jeg til og kjøpte juleservise...ja ja... Så man skal aldri si aldri*he he* Hadde aldri trodd det skulle skje, men nå som vi har brukt det de siste to julene, synes jeg det er veldig koselig også, da.

Juleservise? Har du passert 75? ;p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å,- det var kjempefint! Så ergerlig med ting som går ut av produksjon.

Vi har et gammelt arvet (også hvitt - eller mer kremfarget) servise,- som man selvsagt ikke får deler til lenger (vel,- kanskje man kan være heldig på brukthandler, men..)

Ja, det var ergerlig, men jeg hadde allerede komplett servise til 12 da det gikk ut, og i "opphørssalget" kjøpte jeg 8 kuverter til (middag, suppe, forrett, kaffe/te) til nesten halv pris, så det er aldri så galt at det ikke er godt for noe;-)

Vet ikke helt når jeg skal få bruk for 20 kuverter, da, men det var en engangsmulighet til å supplere serviset;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vårt servise, som vi begynte å spare på etter bryllupet for mer enn 15 år siden, har dessverre gått ut av produksjon, men jeg vedlegger bilde likevel.

Det var egentlig et kompromiss mlm mannen min og meg, fordi vi ikke ble enige om mønster;-) Så da endte vi opp med et helhvitt et med relieff i kanten, og vi har ikke angret et sekund! Det har virkelig vært strålende å ha et helhviss servise og så heller satse på at servietter etc gir borddekkingen farge.

Så jeg vil på det sterkeste anbefale hvitt!

http://stock.tablewhere.co.uk/PatternImages/VLB0394.jpg

Vi har dette som kaffeservise.

Jeg er også veldig glad i dette. Det er et robust servise som tåler mye. Heldigvis har jeg til 14 personer :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1231321390' post='4057860]

Juleservise? Har du passert 75? ;p

Bare i språklig og juleservisemessig henseende;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har dette som kaffeservise.

Jeg er også veldig glad i dette. Det er et robust servise som tåler mye. Heldigvis har jeg til 14 personer :-)

Vi har det også som kaffe/te-servise:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ikke noe penservice, men har et som ikke blir brukt litt mer enn en gag i året. MEN, det var vanvittig koselig å komme hjem til mamma å spise nyttårsmiddag på det gamle, flotte og pene servicet som jeg husker fra barndommens jul!! Da blir det høytid:o) Det blir brukt svært sjelden, men så er det også svært pent.

Et flott pyntet bord med pene tallerkner og sølvbestikk holder i massevis for meg:-) Da kan jeg godt bruke tallerkner som blir brukt relativt ofte:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

*S* Jeg har også argumentert veldig mot juleservise tidligere, og uansett synes jeg man burde ha et allround finservise før man eventuelt skaffer seg juleservise.

Men drøyt 14 år etter at vi startet opp med penserviset vårt flesket jeg til og kjøpte juleservise...ja ja... Så man skal aldri si aldri*he he* Hadde aldri trodd det skulle skje, men nå som vi har brukt det de siste to julene, synes jeg det er veldig koselig også, da.

Ok, jeg er antakelig ikke så etablert ennå ;).

Synes vi bruker penserviset vårt såpass sjelden at det er veldig hyggelig å ta det frem til jul. Bruker det f.eks. sjelden på vennemiddager - da foretrekker vi ofte en enklere og mer moderne stil, og bruker hverdagsserviset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et flott pyntet bord med pene tallerkner og sølvbestikk holder i massevis for meg:-) Da kan jeg godt bruke tallerkner som blir brukt relativt ofte:-)

Sølvbestikk??? Er det noen som har det i 2009? Mormor har det, og hun er nesten 100 år ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, jeg er antakelig ikke så etablert ennå ;).

Synes vi bruker penserviset vårt såpass sjelden at det er veldig hyggelig å ta det frem til jul. Bruker det f.eks. sjelden på vennemiddager - da foretrekker vi ofte en enklere og mer moderne stil, og bruker hverdagsserviset.

;-) Vi bruker penserviset av og til for bare oss også, med oppdekking i stua. Men det er jo enklere i stilen enn ditt servise, da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Elextra

Vårt servise, som vi begynte å spare på etter bryllupet for mer enn 15 år siden, har dessverre gått ut av produksjon, men jeg vedlegger bilde likevel.

Det var egentlig et kompromiss mlm mannen min og meg, fordi vi ikke ble enige om mønster;-) Så da endte vi opp med et helhvitt et med relieff i kanten, og vi har ikke angret et sekund! Det har virkelig vært strålende å ha et helhviss servise og så heller satse på at servietter etc gir borddekkingen farge.

Så jeg vil på det sterkeste anbefale hvitt!

http://stock.tablewhere.co.uk/PatternImages/VLB0394.jpg

Ja, enig i at det er fint med et ganske enkelt servise og heller pynte opp bord på annen måte.

Husker vi vurderte mer moderne og dekorerte serviser da vi skulle ønske oss - veldig glad vi endte på noe forholdsvis nøytralt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, enig i at det er fint med et ganske enkelt servise og heller pynte opp bord på annen måte.

Husker vi vurderte mer moderne og dekorerte serviser da vi skulle ønske oss - veldig glad vi endte på noe forholdsvis nøytralt.

Ja, man endrer jo smak med tiden, så et som er alt for "moderne" blir man fort lei.

Jeg kunne faktisk ha vurdert å kjøpe et skikkelig gammelt servise i en antikvitetsbutikk, men er da redd det ikke ville tålt oppvaskmaskin, hvilket jo bare er et _must_!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Ja, man endrer jo smak med tiden, så et som er alt for "moderne" blir man fort lei.

Jeg kunne faktisk ha vurdert å kjøpe et skikkelig gammelt servise i en antikvitetsbutikk, men er da redd det ikke ville tålt oppvaskmaskin, hvilket jo bare er et _must_!

''Jeg kunne faktisk ha vurdert å kjøpe et skikkelig gammelt servise i en antikvitetsbutikk, men er da redd det ikke ville tålt oppvaskmaskin, hvilket jo bare er et _must_!''

Enig i det - det var også et kriterium da vi valgte. Nå finnes vårt servise også i antikvitetshanadler, men mulig de eldre utgavene av serviset ikke er oppvaskmaskinsikre - det vet jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Jeg kunne faktisk ha vurdert å kjøpe et skikkelig gammelt servise i en antikvitetsbutikk, men er da redd det ikke ville tålt oppvaskmaskin, hvilket jo bare er et _must_!''

Enig i det - det var også et kriterium da vi valgte. Nå finnes vårt servise også i antikvitetshanadler, men mulig de eldre utgavene av serviset ikke er oppvaskmaskinsikre - det vet jeg ikke.

Jeg ville ikke tatt det for gitt at eldre utgaver var maskinoppvasksikre, nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, man endrer jo smak med tiden, så et som er alt for "moderne" blir man fort lei.

Jeg kunne faktisk ha vurdert å kjøpe et skikkelig gammelt servise i en antikvitetsbutikk, men er da redd det ikke ville tålt oppvaskmaskin, hvilket jo bare er et _must_!

Vårt pen-servise er sikkert 70 år gammelt, vil jeg tro. Det går så fint i oppvaskmaskinen, så. Men vi bruker det jo stort sett kun til jul og evt. andre spesielle anledninger, så det blir jo ikke så ofte at det merkes en evt. slitasje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...