Gå til innhold

Hvilket penservise har dere?


org

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

  • Svar 218
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • morsan

    36

  • Lotte :o)

    24

  • Lillemus

    13

  • Katt-ja

    11

Mest aktive i denne tråden

"for den som liker sånt" får meg til å huske et virkelig eksepsjonelt servise som jeg kom over by accident da jeg i fjor en gang hjalp en venninne å google etter fine bryllupsbuketter.

Jeg googlet på engelsk, og kom da over service som hadde motiv fra ymse (britiske) kongelige brudebuketter opp igjennom tidene! ;-)

Utrolig!

''service ''

Huffda, sånn går det når man harselerer over folk på finn....;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Antagelig synes jeg servicet er for barnslig rett og slett. :o) Festlig for unger, men ikke noe jeg ville dekket et pent julebord for voksne med.

Nei,- det er så... Jeg har forsåvidt ikke noe juleservise heller,- men noen julete kaffekopper/asjetter.

Men mine julebord har jeg aldri dekket for voksne,- det har alltid vært først og fremst for barna. Selv om ikke akkurat mitt servise er barnslig ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Det blir brukt svært sjelden, men så er det også svært pent.''

Ja, mange bruker som argument mot å ha penservise at det blir brukt for sjelden og derfor bare blir skapfyll. Men det er jo nettopp det at det brukes kun ved høytider som gjør det ekstra hyggelig å sette frem.

Når det er sagt bruker jeg samme argument mot juleservise, da ;).

*humrer*

Vi bruker penserviset i helgene, eller når vi har en romantisk middag (tenk Lotte er romantisk...hehe!;))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Disney jul!? Det er jo et barneservice! Jeg hadde seriøst stusset om jeg kom hjem til voksne uten _småunger_ som hadde det servicet der. I tillegg er det jo gørrdyrt. Nei, jeg hadde gått for noe mer tidløst om jeg skulle hatt rent juleservice.

Har et penservice fra Rosenthal, det heter San Soussci eller noe sånt, vet det er minst en til her inne som har det. :o) Det er hvitt med hvitt opphøyd mønster på, litt gammeldags kanskje, men jeg liker det veldig godt.

Har akkurat det samme penservise som deg, synest det er tidløst og vakkert. Og mener også at Disney først og fremst er et barneservise, tror ungene hadde likt det veldig godt ja:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1231331044' post='4058046]

Dette produktet bekrefter

1) ekstremt dårlig smak

2) at det går an å selge alt mulig. Glassmagasiner selger vel slike hvert år?

Ja, det er ganske utrolig, og så er det jo ikke brukandes til annet enn å henges opp.

I motsetning til f eks juleflaskene fra Holmegaard, som jo kan brukes. Men hva i all verden skal man med 16 slike flasker?? (se link)

Vi fikk en slik en i gave for mange år siden og heller da akevitten over på den. Men det holder da med én!

http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=15942286&sid=xz4cabjhVFj136970&WT.svl=Link

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

http://www.replacements.com/webquote/WW_COU.htm?s1=bzr&28934&

Jeg har dette blåhvite countrside til venste også. Har arvet det etter besteforeldre. Middagsservice og frokostservise til 12. Dessverre kan det ikke vaskes i oppvasmaskinen, så jeg har det på hytta. Passer også best til resten av stilen der.

Koselig. Vi har faktisk også noe lignende på hytta, men neppe så "fint".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1231330904' post='4058044]

*humrer*

Vi bruker penserviset i helgene, eller når vi har en romantisk middag (tenk Lotte er romantisk...hehe!;))

''Vi bruker penserviset i helgene, eller når vi har en romantisk middag (tenk Lotte er romantisk...hehe!;))''

Sånt drev vi med mens barna var helt små.

Nå hender det vi har "romantisk"(?) aftens *S*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vårt servise, som vi begynte å spare på etter bryllupet for mer enn 15 år siden, har dessverre gått ut av produksjon, men jeg vedlegger bilde likevel.

Det var egentlig et kompromiss mlm mannen min og meg, fordi vi ikke ble enige om mønster;-) Så da endte vi opp med et helhvitt et med relieff i kanten, og vi har ikke angret et sekund! Det har virkelig vært strålende å ha et helhviss servise og så heller satse på at servietter etc gir borddekkingen farge.

Så jeg vil på det sterkeste anbefale hvitt!

http://stock.tablewhere.co.uk/PatternImages/VLB0394.jpg

Å dette samlet vi også på da vi giftet oss. Dessverre har jeg knust ett par kopper og her får jeg ikke tak i flere:-(

Har begynt å samle på ett nytt.

Rosendal grand cru.

Anbefaler også helt hvite servicer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, det er ganske utrolig, og så er det jo ikke brukandes til annet enn å henges opp.

I motsetning til f eks juleflaskene fra Holmegaard, som jo kan brukes. Men hva i all verden skal man med 16 slike flasker?? (se link)

Vi fikk en slik en i gave for mange år siden og heller da akevitten over på den. Men det holder da med én!

http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=15942286&sid=xz4cabjhVFj136970&WT.svl=Link

*knegg* sikkert ei gammeltante som har kjøpt det i julegave år etter år etter år. Er dette en slags merkevare, altså? Foreldrene mine fikk en sånn i gave på 80-tallet, huff den er ikke lekker, nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1231330430' post='4058036]

Kjedelig er et annet ord for det ;-)

Pøh. Firkantede tallerkener blir for hardt for meg, jeg vil ha mykere, rundere former. :o)

Dessuten minner det meg om disse grusomme, billige 6-kantede fat / skåler / krus / glass man fikk kjøpt på 80-tallet. *Grøss*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Vi bruker penserviset i helgene, eller når vi har en romantisk middag (tenk Lotte er romantisk...hehe!;))''

Sånt drev vi med mens barna var helt små.

Nå hender det vi har "romantisk"(?) aftens *S*

Romantisk sen-middag/kveldsmat, det er herlich! ;-) Da blir det gjerne noko attåt også ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1231330904' post='4058044]

*humrer*

Vi bruker penserviset i helgene, eller når vi har en romantisk middag (tenk Lotte er romantisk...hehe!;))

*Hehe* Om jeg hadde disket opp med mitt finservice, hans sølvtøy og noe kostbar mat hadde han garantert trodd jeg var ute etter noe kostbart. ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pøh. Firkantede tallerkener blir for hardt for meg, jeg vil ha mykere, rundere former. :o)

Dessuten minner det meg om disse grusomme, billige 6-kantede fat / skåler / krus / glass man fikk kjøpt på 80-tallet. *Grøss*

Fysjom.

Godt vi har forskjellig smak ;-) Småblomstret og rundt er milevis fra det jeg liker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Hehe* Om jeg hadde disket opp med mitt finservice, hans sølvtøy og noe kostbar mat hadde han garantert trodd jeg var ute etter noe kostbart. ;o)

Min mann sier bare "er du ute etter kroppen min nå, hehe.." ü

Yes! sier Lotte da. Veien til mannens ****, går gjennom magen, hehe! ;DDD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1231332240' post='4058073]

Fysjom.

Godt vi har forskjellig smak ;-) Småblomstret og rundt er milevis fra det jeg liker.

Vi to har temmelig forskjellig smak på mye tror jeg. :o)

Du har ikke vært og kikket på den nye hårsveisen min engang! Det var du som pusha på dette her assa! *Fornærma*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...