Gå til innhold

Hvilket penservise har dere?


org

Anbefalte innlegg

*he he* så rart! Fornærmet for at man ikke fikk gitt noe man selv liker best??

Men også yngre kan være slik. Jeg husker en venninne var vedlig i tvil da hun skulle finne bryllupsgave til en annen venninne, rett og slett fordi brudens stil og ønsker ikke stemte overens med giverens! (De var da begge i 20-årene).

Giveren mente at brudens stil var for konvensjonell/besteborgerlig, mens hun selv hadde en mer "frisk" stil. Hun strevde litt for å finne en gave som både ville kunne falle i smak hos bruden og som samtidig ikke representerte et brudd med smaken til giveren!

Jeg hadde gladelig gitt noen et gjøkur, jeg, hvis det bare var noe de ønsket seg selv! :-)

Enda godt det finnes byttekort, hvis giverens smak skulle være avgjørende for hva som ble gitt i alle sammenhenger...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 218
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • morsan

    36

  • Lotte :o)

    24

  • Lillemus

    13

  • Katt-ja

    11

Mest aktive i denne tråden

Gjest Elextra

Enda godt det finnes byttekort, hvis giverens smak skulle være avgjørende for hva som ble gitt i alle sammenhenger...

''Enda godt det finnes byttekort, hvis giverens smak skulle være avgjørende for hva som ble gitt i alle sammenhenger...''

Ja, det har du rett i!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CheingMai

Har Hadelands nisseservice som brukes hver dag fra adventa starter frem til 20. dag jul. Ellers har vi Ostindia fra Rörstrand som desverre blir brukt alt for sjelden.

Til hverdags bruker vi Blåklokke fra Figgjo som har vært vårt hverdagsservice i over 20 år nå. Pluss Maxi strå fra Hadeland.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Har Hadelands nisseservice som brukes hver dag fra adventa starter frem til 20. dag jul. Ellers har vi Ostindia fra Rörstrand som desverre blir brukt alt for sjelden.

Til hverdags bruker vi Blåklokke fra Figgjo som har vært vårt hverdagsservice i over 20 år nå. Pluss Maxi strå fra Hadeland.

''Har Hadelands nisseservice som brukes hver dag fra adventa starter frem til 20. dag jul.''

Wow!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CheingMai

Disney jul!? Det er jo et barneservice! Jeg hadde seriøst stusset om jeg kom hjem til voksne uten _småunger_ som hadde det servicet der. I tillegg er det jo gørrdyrt. Nei, jeg hadde gått for noe mer tidløst om jeg skulle hatt rent juleservice.

Har et penservice fra Rosenthal, det heter San Soussci eller noe sånt, vet det er minst en til her inne som har det. :o) Det er hvitt med hvitt opphøyd mønster på, litt gammeldags kanskje, men jeg liker det veldig godt.

''Jeg hadde seriøst stusset om jeg kom hjem til voksne uten _småunger_ som hadde det servicet der.''

Som den sanne Disney-fanatiker som jeg er hadde jeg glatt dekket på til voksne med Disney jul om jeg hadde hatt det. Porsgrunn juleservice er jo tegnet av en åtteåring, kanskje for barnslig det også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest CheingMai

Har Hadelands nisseservice som brukes hver dag fra adventa starter frem til 20. dag jul. Ellers har vi Ostindia fra Rörstrand som desverre blir brukt alt for sjelden.

Til hverdags bruker vi Blåklokke fra Figgjo som har vært vårt hverdagsservice i over 20 år nå. Pluss Maxi strå fra Hadeland.

''Hadelands nisseservice''

Mente Porsgrunn, vet ikke hvor Hadeland dukka opp, hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja,- en av disse synes jeg også er ok å ha... Vi heller ofte noe likør i som advents-kalender-drikk, men ender opp med å måtte drikke mye på slutten :-)

Har en krukke til konfekt også, faktisk.

Jeg har også en Holmegårdflaske (altså én, og tenker ikke å anskaffe 15 til) men har aldri tenkt på å bruke den som adventskalender.

Derimot hadde jeg en kasse juleøl som advendskalender i år, hehe. Én flaske av ny type hver dag - gjerne i selskap med en besøkende - og i løpet av 24 dager fikk jeg et rimelig godt bilde av hva som skulle på bordet til julematen. :)

I år gikk Ass' juleøl av med seieren, tett fulgt av Den Nøgne Ø God Jul (svindyr!) - og på en patriotisk tredjeplass kom Dahls juleøl. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Jeg har også en Holmegårdflaske (altså én, og tenker ikke å anskaffe 15 til) men har aldri tenkt på å bruke den som adventskalender.

Derimot hadde jeg en kasse juleøl som advendskalender i år, hehe. Én flaske av ny type hver dag - gjerne i selskap med en besøkende - og i løpet av 24 dager fikk jeg et rimelig godt bilde av hva som skulle på bordet til julematen. :)

I år gikk Ass' juleøl av med seieren, tett fulgt av Den Nøgne Ø God Jul (svindyr!) - og på en patriotisk tredjeplass kom Dahls juleøl. :)

''Derimot hadde jeg en kasse juleøl som advendskalender i år, hehe. Én flaske av ny type hver dag - gjerne i selskap med en besøkende - og i løpet av 24 dager fikk jeg et rimelig godt bilde av hva som skulle på bordet til julematen''

Hvilken strålende idé! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Jeg hadde gladelig gitt noen et gjøkur, jeg, hvis det bare var noe de ønsket seg selv! :-)''

Hehe, enig med deg. Men er kanskje snobbete nok til ikke helt å like at det står fremstilt på gavebordet med kortet fra meg ;).

*he he* Ja det har du forsåvidt rett i;-) Men på den annen side ville det sikkert ha føyd seg inn i rekka sammen med alt det andre som gjøkurfantaster liker, så da hadde det vel ikke vært så farlig lell;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enda godt det finnes byttekort, hvis giverens smak skulle være avgjørende for hva som ble gitt i alle sammenhenger...

Absolutt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

*he he* Ja det har du forsåvidt rett i;-) Men på den annen side ville det sikkert ha føyd seg inn i rekka sammen med alt det andre som gjøkurfantaster liker, så da hadde det vel ikke vært så farlig lell;-)

;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

''Derimot hadde jeg en kasse juleøl som advendskalender i år, hehe. Én flaske av ny type hver dag - gjerne i selskap med en besøkende - og i løpet av 24 dager fikk jeg et rimelig godt bilde av hva som skulle på bordet til julematen''

Hvilken strålende idé! :)

Ikke sant! :) Har hatt denne gladvarianten i tre år nå etter tips fra en kollega som både har orden i sysakene og evne til å kose seg. Hun har en gjøremålkalender med én aktivitet (aldri flere påstår hun) hver dag (ala kjøpe gaver/ pusse sølv/ bake pepperkaker etc) - og etter arbeidet åpnes voksenkaleneren.

Jeg har imidlertid kun adoptert øl-kalenderen. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Ikke sant! :) Har hatt denne gladvarianten i tre år nå etter tips fra en kollega som både har orden i sysakene og evne til å kose seg. Hun har en gjøremålkalender med én aktivitet (aldri flere påstår hun) hver dag (ala kjøpe gaver/ pusse sølv/ bake pepperkaker etc) - og etter arbeidet åpnes voksenkaleneren.

Jeg har imidlertid kun adoptert øl-kalenderen. ;)

Like godt å gå rett på belønningen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I svært mange av de bryllupene vi var i for +/- 15 år siden ønsket (og fikk!) brudeparet seg sølvtøy.

Selv har vi det ikke, men jeg synes jo at det er veldig pent, da. Det er mer økonomi kombinert med praktiske hensyn (orker ikke sølvpussen) som gjør at vi ikke har det.

Hva er sølvpuss?! ;-) Eier ikke sølv vi. Jeg holder meg til perler og diamanter ;-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... som oppfyller alle fordommene mot oss DOL-husmødrene! :-)

Fytti katta, nå har det vært veldig kjedelig her inne. Ikke mange innleggene jeg har hatt i det siste, har bare såvidt stukket hode innom og myst og stukket av igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Fytti katta, nå har det vært veldig kjedelig her inne. Ikke mange innleggene jeg har hatt i det siste, har bare såvidt stukket hode innom og myst og stukket av igjen.

Du sier noe!

Jeg har jo omtrent nesten ikke overhodet deltatt i denne servisetråden *forsøker å viske ut innleggene mine*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du sier noe!

Jeg har jo omtrent nesten ikke overhodet deltatt i denne servisetråden *forsøker å viske ut innleggene mine*

Nei det er jo ikke såååå mange innleggene:-)

Skikkelig kjerringforum her nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...