Gå til innhold

Hvilket penservise har dere?


org

Anbefalte innlegg

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1231337900' post='4058173]

Hva er sølvpuss?! ;-) Eier ikke sølv vi. Jeg holder meg til perler og diamanter ;-D

*S*

Junior har masse barnesølvbestikk, og han liker best å bruke dette, så det er fortsatt i daglig bruk. Her en morgen før jul så jeg på det ogs tenkte at jammen meg hadde det blitt svart! Så mens han spiste brukte jeg noen få minutter på å pusse hans bestikk;-) Så da var julepussen unnagjort på det. (+ mitt barnesølvbestikk, som han også bruker.)

Foruten barnesølv, har vi noen teksjeer og dessertskjeer som mannen min fikk av ymse gamle damer i familien (en farmor kanskje??) da han var gutt - én skje per år... *huff*

Jeg ser ovenfor her at enkelte har vært veldig fornøyd med å få slikt i gave, og da er jo alt vel, men husbonden couldn't care less, og jeg liker ikke mønsteret på disse skjeene, og gidder uansett ikke å pusse dem og langt mindre bruke en formue på å supplere til et komplett sett med bestikk! ;-)

Så til enhver som vurderer å starte slike sølvskjesparegaveordninger til ihvertfall smågutter i familien: Tenk deg om en gang til! *he he*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 218
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • morsan

    36

  • Lotte :o)

    24

  • Lillemus

    13

  • Katt-ja

    11

Mest aktive i denne tråden

... som oppfyller alle fordommene mot oss DOL-husmødrene! :-)

...snart er kjerringtrådoverskriftdelen like lang som penservisedelen...;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*S*

Junior har masse barnesølvbestikk, og han liker best å bruke dette, så det er fortsatt i daglig bruk. Her en morgen før jul så jeg på det ogs tenkte at jammen meg hadde det blitt svart! Så mens han spiste brukte jeg noen få minutter på å pusse hans bestikk;-) Så da var julepussen unnagjort på det. (+ mitt barnesølvbestikk, som han også bruker.)

Foruten barnesølv, har vi noen teksjeer og dessertskjeer som mannen min fikk av ymse gamle damer i familien (en farmor kanskje??) da han var gutt - én skje per år... *huff*

Jeg ser ovenfor her at enkelte har vært veldig fornøyd med å få slikt i gave, og da er jo alt vel, men husbonden couldn't care less, og jeg liker ikke mønsteret på disse skjeene, og gidder uansett ikke å pusse dem og langt mindre bruke en formue på å supplere til et komplett sett med bestikk! ;-)

Så til enhver som vurderer å starte slike sølvskjesparegaveordninger til ihvertfall smågutter i familien: Tenk deg om en gang til! *he he*

Ungene her fikk sølvskje i barneskjestørrelse til dåpen, og de brukes daglig. Vaskes i maskin og er like fine, pusses en gang hvert jubelår. Jeg har et par sølvskjeer som er syltetøyskjeer, og de blir svarte av å ligge i skuffen... *s* Også har mannen ratt med seg en kakespade og en sånn klype å forsyne seg med, som jeg regner med er sølv (de har også blitt misfarget og trenger en puss).

Husmorprisen går vel ikke til Lotte i år, heller ;-)

''Så til enhver som vurderer å starte slike sølvskjesparegaveordninger til ihvertfall smågutter i familien: Tenk deg om en gang til! *he he*''

Fullstendig enig! Kan neppe se for meg en gutt på 5 år, eller 12 år for den sakes skyld, som jubler over en sølvgaffel...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1231409303' post='4058815]

Ungene her fikk sølvskje i barneskjestørrelse til dåpen, og de brukes daglig. Vaskes i maskin og er like fine, pusses en gang hvert jubelår. Jeg har et par sølvskjeer som er syltetøyskjeer, og de blir svarte av å ligge i skuffen... *s* Også har mannen ratt med seg en kakespade og en sånn klype å forsyne seg med, som jeg regner med er sølv (de har også blitt misfarget og trenger en puss).

Husmorprisen går vel ikke til Lotte i år, heller ;-)

''Så til enhver som vurderer å starte slike sølvskjesparegaveordninger til ihvertfall smågutter i familien: Tenk deg om en gang til! *he he*''

Fullstendig enig! Kan neppe se for meg en gutt på 5 år, eller 12 år for den sakes skyld, som jubler over en sølvgaffel...

''Fullstendig enig! Kan neppe se for meg en gutt på 5 år, eller 12 år for den sakes skyld, som jubler over en sølvgaffel...''

Ikke sant? Og når ikke engang hans fremtidige kone setter pris på slike driftige bestemødre og grandtanter, så er det absolutt null poeng:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Fullstendig enig! Kan neppe se for meg en gutt på 5 år, eller 12 år for den sakes skyld, som jubler over en sølvgaffel...''

Ikke sant? Og når ikke engang hans fremtidige kone setter pris på slike driftige bestemødre og grandtanter, så er det absolutt null poeng:-)

Nemlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

trollemor;o)

Hehe du skulle nok ønske du var søstra til Kong Harald også? ;)

Skulle jeg?? Dette handler jo om de gode minnene fra barndommen. Penservice fikk frem minnene fra koselige jule og nyttårsmiddager med hele familien samlet.

Jeg har ingen ønsker om hverken å være rik eller søstra til kongen nei;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest minnah

:-) Jeg tenkte på penis da jeg skrev det - tro det eller ei.

Bør nok snarest gå til køys nå...

Inviterer deg herved til å dikte en penis-vise... ;-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I live in å shoe box in a hole in the middle of the road!!

You were lucky. We lived for three months in a brown paper bag in a septic tank.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest minnah

Jeg har faktisk Disney serviset *stolt*

Har aldri angret på at jeg kjøpte det. Det er så koslig å dekke bordet, og ungene elsker det!

Jeg har koplett middag og kaffeservise, med unntak av et par fat.

De krukkene med trelokk er bare så geniale!De bruker vi masse.

Jeg har også julekulene i samme serie, kjempe fine!

Jeg tror dette er det dyreste jeg eier ;0)

Har du link med bilder? Ble nysgjerrig ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhhh sukk!! Carl Barks var min yndlings-Donald-tegner!! Jeg simpelthen elsker hans strek og historier!! :-)

Husbonden derimot mener Don Rosa er bedre;-)

Don Rosa? Neineinei. Han er jo bedre enn de andre nye,- men alle tegningene er så bråkete! Overdramatiske...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Don Rosa? Neineinei. Han er jo bedre enn de andre nye,- men alle tegningene er så bråkete! Overdramatiske...

Tiltredes 100%!!

Men oppunder jul eller deromkring leste jeg en artikkel som mente at dagens unger kan kjede seg med Barks, fordi det ikke er nok action!! *attegåran"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tiltredes 100%!!

Men oppunder jul eller deromkring leste jeg en artikkel som mente at dagens unger kan kjede seg med Barks, fordi det ikke er nok action!! *attegåran"

''Men oppunder jul eller deromkring leste jeg en artikkel som mente at dagens unger kan kjede seg med Barks, fordi det ikke er nok action!! *attegåran"''

Bortskjemet schnørrunger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tiltredes 100%!!

Men oppunder jul eller deromkring leste jeg en artikkel som mente at dagens unger kan kjede seg med Barks, fordi det ikke er nok action!! *attegåran"

Kjede seg med Barks?

OK,- jeg har jo hørt mye skrekkelig om den moderne ungdommen,- vold og narkotika og litt av hvert,- men nå ble jeg virkelig bekymret! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...