Gå til innhold

Hvilket penservise har dere?


org

Anbefalte innlegg

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1231332434' post='4058076]

Min mann sier bare "er du ute etter kroppen min nå, hehe.." ü

Yes! sier Lotte da. Veien til mannens ****, går gjennom magen, hehe! ;DDD

*Flirer og lar være å utdype mer* ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 218
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • morsan

    36

  • Lotte :o)

    24

  • Lillemus

    13

  • Katt-ja

    11

Mest aktive i denne tråden

Vi to har temmelig forskjellig smak på mye tror jeg. :o)

Du har ikke vært og kikket på den nye hårsveisen min engang! Det var du som pusha på dette her assa! *Fornærma*

Hvor lenge jobber du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Vi to har temmelig forskjellig smak på mye tror jeg. :o)

Du har ikke vært og kikket på den nye hårsveisen min engang! Det var du som pusha på dette her assa! *Fornærma*

''Du har ikke vært og kikket på den nye hårsveisen min engang! ''

Bilde!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1231331994' post='4058066]

*knegg* sikkert ei gammeltante som har kjøpt det i julegave år etter år etter år. Er dette en slags merkevare, altså? Foreldrene mine fikk en sånn i gave på 80-tallet, huff den er ikke lekker, nei.

Jeg googlet forresten opp dem, og fant ut at 2008-utgaven kostet ca kr 170.

Han fyren skal ha 300 kr per stykk for brukte - de er da ikke SÅ gamle at de dobles i verdi, vel??

Men jeg synes ikke de er stygge, da. Det er litt koselig når vi setter fram denne flaska med akevitt oppi i julen. Julen _skal_ jo være litt kitchy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en bunke sånne et sted i kjelleren... Eller,- det er vel dog ikke Porsgrund, men noe dansk. Bing og Grøndahl eller Royal Copenhagen... Noen i min manns familie mente at han sikkert ville samle på sånne.....

Kjekt med slike folk som synes _andre_ kan samle på noe;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1231332541' post='4058080]

Hvor lenge jobber du?

Kom i morra, da er jeg på plass fra 12-19. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1231322178' post='4057887]

Sølvbestikk??? Er det noen som har det i 2009? Mormor har det, og hun er nesten 100 år ;-)

Mamma har det. Ho er nesten 60. Jeg har det - og er nesten 40 og snuppa på 9 har det:-) (Ho mangler jo en del, men det begynner å hjelpe.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg googlet forresten opp dem, og fant ut at 2008-utgaven kostet ca kr 170.

Han fyren skal ha 300 kr per stykk for brukte - de er da ikke SÅ gamle at de dobles i verdi, vel??

Men jeg synes ikke de er stygge, da. Det er litt koselig når vi setter fram denne flaska med akevitt oppi i julen. Julen _skal_ jo være litt kitchy.

_Litt_ kitchy???! Juletre og adventsstjerne holder i grunnen i massevis ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å dette samlet vi også på da vi giftet oss. Dessverre har jeg knust ett par kopper og her får jeg ikke tak i flere:-(

Har begynt å samle på ett nytt.

Rosendal grand cru.

Anbefaler også helt hvite servicer.

Ja, det er utrolig praktisk med helhvitt:-)

Vi har nå 20 kuverter (!) med middag, forrett, suppe, kaffe eller te, pluss noen serveringsdeler, så vi skulle saktens tåle om noe ble knust;-)

Vi kunne saktens tåle en skilsmisse også*he he* og få 10 kuverter hver;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Kjekt med slike folk som synes _andre_ kan samle på noe;-)

''Kjekt med slike folk som synes _andre_ kan samle på noe;-)''

Minner meg om mine foreldre som ble litt fornærmet over at jeg ikke ville overta kassevis av ting etter mine besteforeldre. De ville ikke ha sakenee selv! ;).

(Jeg hadde allerede overtatt et par kartonger med ting etter dem som jeg selv hadde valgt ut)

Men dette er kanskje en annen problemstilling ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mamma har det. Ho er nesten 60. Jeg har det - og er nesten 40 og snuppa på 9 har det:-) (Ho mangler jo en del, men det begynner å hjelpe.)

Ok. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Kjekt med slike folk som synes _andre_ kan samle på noe;-)''

Minner meg om mine foreldre som ble litt fornærmet over at jeg ikke ville overta kassevis av ting etter mine besteforeldre. De ville ikke ha sakenee selv! ;).

(Jeg hadde allerede overtatt et par kartonger med ting etter dem som jeg selv hadde valgt ut)

Men dette er kanskje en annen problemstilling ;)

*hehe*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg googlet forresten opp dem, og fant ut at 2008-utgaven kostet ca kr 170.

Han fyren skal ha 300 kr per stykk for brukte - de er da ikke SÅ gamle at de dobles i verdi, vel??

Men jeg synes ikke de er stygge, da. Det er litt koselig når vi setter fram denne flaska med akevitt oppi i julen. Julen _skal_ jo være litt kitchy.

Ja,- en av disse synes jeg også er ok å ha... Vi heller ofte noe likør i som advents-kalender-drikk, men ender opp med å måtte drikke mye på slutten :-)

Har en krukke til konfekt også, faktisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

''Kjekt med slike folk som synes _andre_ kan samle på noe;-)''

Minner meg om mine foreldre som ble litt fornærmet over at jeg ikke ville overta kassevis av ting etter mine besteforeldre. De ville ikke ha sakenee selv! ;).

(Jeg hadde allerede overtatt et par kartonger med ting etter dem som jeg selv hadde valgt ut)

Men dette er kanskje en annen problemstilling ;)

Helt i orden å bevege seg litt utenfor starttråden! :-)

Det verste er at min mann ikke klarer å si nei til svigermors overleveringer av ymse gammel "skrot" som hun finner under oppryddinger.

F eks fant hun frem et fat som de på tidlig 60-tall fikk "trykket på" et fotografi av en svært ung Finn. Dette var i en tidsalder da slike billedtrykk på porselen var av særdeles dårlig kvalitet, og på de 45 årene som har gått har bildet nesten fullstendig flasset av. Man kan vel skimte en liten kortbukse og en lys lugg innimellom alle "flakene" som fortsatt henger sånn halvveis fast på fatet....

Så dette fatet har absolutt null verdi - ikke kan det brukes (dvs da faller jo siste rest av avflasset bilde bort), ikke er det noen vits i å henge det opp "til pynt", da bildet er så ødelagt, og ikke er det mulig å restaurerer det...

Jammen glad jeg har et stort hus med plass til å lagre alt mulig skrot!!

Men det dumme er at selv om jeg tar skippertak innimellom og kvitter meg med _mine_ ting som ikke lenger er i bruk, så betyr jo det at jeg bare rydder enda mer plass for alt _han_ ikke kvitter seg med...;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja,- en av disse synes jeg også er ok å ha... Vi heller ofte noe likør i som advents-kalender-drikk, men ender opp med å måtte drikke mye på slutten :-)

Har en krukke til konfekt også, faktisk.

*he he* Vi har hittil ikke benyttet flaska som adventskalender, da;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1231322178' post='4057887]

Sølvbestikk??? Er det noen som har det i 2009? Mormor har det, og hun er nesten 100 år ;-)

I svært mange av de bryllupene vi var i for +/- 15 år siden ønsket (og fikk!) brudeparet seg sølvtøy.

Selv har vi det ikke, men jeg synes jo at det er veldig pent, da. Det er mer økonomi kombinert med praktiske hensyn (orker ikke sølvpussen) som gjør at vi ikke har det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I svært mange av de bryllupene vi var i for +/- 15 år siden ønsket (og fikk!) brudeparet seg sølvtøy.

Selv har vi det ikke, men jeg synes jo at det er veldig pent, da. Det er mer økonomi kombinert med praktiske hensyn (orker ikke sølvpussen) som gjør at vi ikke har det.

Vi har både sølv - og sølvplett i samme mønster.

Blir dessverre ikke pusset ofte nok, da. Men det brukes ofte - oftere enn penserviset, faktisk. Særlig kakegafler/dessertskjeer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

I svært mange av de bryllupene vi var i for +/- 15 år siden ønsket (og fikk!) brudeparet seg sølvtøy.

Selv har vi det ikke, men jeg synes jo at det er veldig pent, da. Det er mer økonomi kombinert med praktiske hensyn (orker ikke sølvpussen) som gjør at vi ikke har det.

Ja, mange stusset over at vi ikke ønsket oss sølvtøy til bryllupet vårt. Fikk nesten følelse av at en del familie neste ble fornærmet for at de ikke fikk kjøpe sølv til oss, og at de dermed, etter deres oppfatning, måtte bruke like mye penger på noe som i deres øyne hadde lavere verdi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, mange stusset over at vi ikke ønsket oss sølvtøy til bryllupet vårt. Fikk nesten følelse av at en del familie neste ble fornærmet for at de ikke fikk kjøpe sølv til oss, og at de dermed, etter deres oppfatning, måtte bruke like mye penger på noe som i deres øyne hadde lavere verdi.

*he he* så rart! Fornærmet for at man ikke fikk gitt noe man selv liker best??

Men også yngre kan være slik. Jeg husker en venninne var vedlig i tvil da hun skulle finne bryllupsgave til en annen venninne, rett og slett fordi brudens stil og ønsker ikke stemte overens med giverens! (De var da begge i 20-årene).

Giveren mente at brudens stil var for konvensjonell/besteborgerlig, mens hun selv hadde en mer "frisk" stil. Hun strevde litt for å finne en gave som både ville kunne falle i smak hos bruden og som samtidig ikke representerte et brudd med smaken til giveren!

Jeg hadde gladelig gitt noen et gjøkur, jeg, hvis det bare var noe de ønsket seg selv! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

*he he* så rart! Fornærmet for at man ikke fikk gitt noe man selv liker best??

Men også yngre kan være slik. Jeg husker en venninne var vedlig i tvil da hun skulle finne bryllupsgave til en annen venninne, rett og slett fordi brudens stil og ønsker ikke stemte overens med giverens! (De var da begge i 20-årene).

Giveren mente at brudens stil var for konvensjonell/besteborgerlig, mens hun selv hadde en mer "frisk" stil. Hun strevde litt for å finne en gave som både ville kunne falle i smak hos bruden og som samtidig ikke representerte et brudd med smaken til giveren!

Jeg hadde gladelig gitt noen et gjøkur, jeg, hvis det bare var noe de ønsket seg selv! :-)

''Jeg hadde gladelig gitt noen et gjøkur, jeg, hvis det bare var noe de ønsket seg selv! :-)''

Hehe, enig med deg. Men er kanskje snobbete nok til ikke helt å like at det står fremstilt på gavebordet med kortet fra meg ;).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...