Gjest mye tull man kan lure på Skrevet 7. januar 2009 Skrevet 7. januar 2009 undres en del hvorfor folk reagerer så ulikt på alkohol,og hvorfor noen tåler mye,andre nesten ingenting... har hørt at alkoholikere tåler høyere promille enn andre...noen som vet hvorfor?min alkohol-debut medførte mye alkohol før jeg til slutt sovnet,så jeg tåler mye,men det er jo ikke det samme som å være alkoholiker??(hadde debuten min når jeg var voksen,lovlig vin...sånn at det er sagt) 0 Siter
Gjest black ink Skrevet 8. januar 2009 Skrevet 8. januar 2009 Jeg har hørt motsatt. At en alkoholiker tåler mider, pga senket lever funksjon. Men det samme er vel ved mat, noe forbrenner raskerer og kan spise mer... 0 Siter
Gjest drikker ikke så ofte Skrevet 8. januar 2009 Skrevet 8. januar 2009 Tåler forskjellig fra gang til gang. Noen ganger skal det lite til før jeg blir full, andre ganger kan jeg drikke masse før jeg blir full, om jeg blir full. Dagsformen har nok mye å si. 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 8. januar 2009 Skrevet 8. januar 2009 Hva mener du med å "tåle"? At man ikke blir beruset eller at man ikke blir syk/skadet/går i koma? Antar alkoholikere tåler mye i den forstand at det skal mye til før de blir særlig ruset, men som påpekt tidligere i tråden kan de ta vel så mye fysisk skade av alkoholen. Selv merker jeg at jeg får større toleranse for alkohol i perioder jeg drikker mer, samt at dagsformen har også stor innvirkning på hvor mye jeg tåler. 0 Siter
Gjest mye tull man kan lure på Skrevet 8. januar 2009 Skrevet 8. januar 2009 Hva mener du med å "tåle"? At man ikke blir beruset eller at man ikke blir syk/skadet/går i koma? Antar alkoholikere tåler mye i den forstand at det skal mye til før de blir særlig ruset, men som påpekt tidligere i tråden kan de ta vel så mye fysisk skade av alkoholen. Selv merker jeg at jeg får større toleranse for alkohol i perioder jeg drikker mer, samt at dagsformen har også stor innvirkning på hvor mye jeg tåler. tenkte ift koma og den slags. 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 8. januar 2009 Skrevet 8. januar 2009 tenkte ift koma og den slags. Ok, det har jeg heldigvis ingen personlig erfaring med :-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.