Gå til innhold

hvor mye alkohol tåler man?

Anbefalte innlegg

Gjest mye tull man kan lure på
Skrevet

undres en del hvorfor folk reagerer så ulikt på alkohol,og hvorfor noen tåler mye,andre nesten ingenting...

har hørt at alkoholikere tåler høyere promille enn andre...noen som vet hvorfor?min alkohol-debut medførte mye alkohol før jeg til slutt sovnet,så jeg tåler mye,men det er jo ikke det samme som å være alkoholiker??(hadde debuten min når jeg var voksen,lovlig vin...sånn at det er sagt)

Gjest black ink
Skrevet

Jeg har hørt motsatt. At en alkoholiker tåler mider, pga senket lever funksjon. Men det samme er vel ved mat, noe forbrenner raskerer og kan spise mer...

Gjest drikker ikke så ofte
Skrevet

Tåler forskjellig fra gang til gang. Noen ganger skal det lite til før jeg blir full, andre ganger kan jeg drikke masse før jeg blir full, om jeg blir full.

Dagsformen har nok mye å si.

Gjest Elextra
Skrevet

Hva mener du med å "tåle"? At man ikke blir beruset eller at man ikke blir syk/skadet/går i koma?

Antar alkoholikere tåler mye i den forstand at det skal mye til før de blir særlig ruset, men som påpekt tidligere i tråden kan de ta vel så mye fysisk skade av alkoholen.

Selv merker jeg at jeg får større toleranse for alkohol i perioder jeg drikker mer, samt at dagsformen har også stor innvirkning på hvor mye jeg tåler.

Gjest mye tull man kan lure på
Skrevet

Hva mener du med å "tåle"? At man ikke blir beruset eller at man ikke blir syk/skadet/går i koma?

Antar alkoholikere tåler mye i den forstand at det skal mye til før de blir særlig ruset, men som påpekt tidligere i tråden kan de ta vel så mye fysisk skade av alkoholen.

Selv merker jeg at jeg får større toleranse for alkohol i perioder jeg drikker mer, samt at dagsformen har også stor innvirkning på hvor mye jeg tåler.

tenkte ift koma og den slags.

Gjest Elextra
Skrevet

tenkte ift koma og den slags.

Ok, det har jeg heldigvis ingen personlig erfaring med :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...