Gå til innhold

Kiwi eller Meny

Anbefalte innlegg

Gjest alltidsulten
Skrevet

Hva er det som avgjør hvilken butikk du handler maten din i?

pris?

utvalg?

beliggenhet?

Skrevet

Den som til enhver tid ligger nærmest der jeg befinner meg.

Skrevet

Vareutvalg. Her er dagligvarebutikkene så tett at hvis den første butikken mangler noe av det som er på handlelista legger jeg alt tilbake og går til neste butikk.

Skrevet

Beliggenhet først. Dernest utvalg. Jeg har innimellom valget mellom Meny, Rema og Mega. Liker meg best på Meny, men det er dyrere enn Rema så det kommer an på hva jeg skal ha. Skal jeg har en del basisvarer som mel, melk og slike ting blir det Rema. Skal jeg ha mest frukt og grønt og litt mer spesielle ting blir det Meny. Mega er kun hvis jeg er i det bygget og trenger noe og ikke gidder kjøre til de andre butikkene.

Gjest Løveføtter
Skrevet

Beliggenhet! Kiwi er nærmest, så det er der vi stort sett handler.

Handler innimellom på de andre butikkene, dvs Rema, Prix, Obs, Rimi. Handler veldig sjeldent på Meny og Ultra, syns det er dyrt der...

Skrevet

Hvis valgte bare står mellom Kiwi og Meny, er valget lett, da Kiwi er desidert nærmest! :-)

Ellers kommer det helt an på hva jeg skal ha. Kiwi er superkjet pga nær beliggenhet og ganske liten butikk slik at man ikke har "gå-seg-ihjel-opplegg" for å finne melk & brød. Samtidig er det såpass få som tar megainnkjøpene sine der slik at man slipper å stå i kø bak en haug av folk med overfylt handlevogn.

.Til litt mer omfattende innkjøp drar jeg heler til butikker med bedre vareutvalg.

Gjest Moffedille
Skrevet

Beliggenhet,her er rimi nærmest så vi pleier å handle der,men synes ikke de har så mye utvalg der at det gjør noe. Har de ikke det vi skal ha,går vi på mega,rema eller spar.

Skrevet

Hvilken dag det er og hva jeg skal ha. i hverdagene bruker jeg Rema som ligger 50 m unna huset mitt, og så supplerer jeg med spesialmat fra Ultra og et par spesialbutikker i byen i helgene. Syns egentlig ikke "min" Rema er så dårlig utstyrt til hverdagsbruk egentlig jeg?

Gjest Elextra
Skrevet

Ofte er det tilgjengelighet som avgjør.

Men om jeg kunne velge er det ikke tvil om at jeg ville valgt Meny!

Skrevet

Hvilken dag det er og hva jeg skal ha. i hverdagene bruker jeg Rema som ligger 50 m unna huset mitt, og så supplerer jeg med spesialmat fra Ultra og et par spesialbutikker i byen i helgene. Syns egentlig ikke "min" Rema er så dårlig utstyrt til hverdagsbruk egentlig jeg?

Rema er greit nok, men vår har en tragisk frukt- og grøntavdeling. :o( Hadde de virkelig skjerpet seg der så hadde vi handlet mer der.

Skrevet

Beliggenhet,her er rimi nærmest så vi pleier å handle der,men synes ikke de har så mye utvalg der at det gjør noe. Har de ikke det vi skal ha,går vi på mega,rema eller spar.

Rimi har ingenting, de har ikke alt jeg har behov for til daglig engang.

Skrevet

Rema er greit nok, men vår har en tragisk frukt- og grøntavdeling. :o( Hadde de virkelig skjerpet seg der så hadde vi handlet mer der.

Svært varierende der Rema, virker som daglig leder i hver butikk har stor frihet? Vår er kjempegod, med bredt utvalg og faktisk en og annen spesialitet innimellom. Før jul hadde de både ferske dadler i løsvekt, granatepler og litchi foreksempel. :) Og likedan i andre kategorier - de har både parmesan og mozarella, chorisso og seranoskinke, et lite utvalg ferskt kjøtt og fisk (kun laks da men) og frosne scampi. Regner egentlig ikke med å finne slikt innenfor dørene på Rema/ Rimi/ Bunnpris jeg..

Gjest Moffedille
Skrevet

Rimi har ingenting, de har ikke alt jeg har behov for til daglig engang.

Akkurat,det er ofte vi må kjøpe tingene vi trenger på andre butikker. Rart de har så lite utvalg!

Gjest Elextra
Skrevet

Toalettpapir på Kiwi. Biff på Meny.

Godt oppsummert :)

Omtrent slik tenker jeg og.

Skrevet

Vi handler mest på kiwi.

Pga av pris.

Men skal vi ha noe spesielt (biff eller andre kjøtt) så blir det meny.

Vi har prix som nærmeste butikk og der handler vi også litt småting.

Skrevet

Utvalg, spesielt i forhold til ferskvare. Pris spiller mindre rolle, men jeg handler på tilbud hvis det er noe jeg bruker/spiser...

Skrevet

Meny, mest på grunn av ferskvaredisken, men også beliggenhet uten at det betyr all verden.

Skrevet

Både pris, beliggenhet og utvalg spiller inn.

:0)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...