Gå til innhold

Hva er det som gjør at du er lykkelig?

Anbefalte innlegg

Gjest ja....så sånn er det!
Skrevet

Jeg føler meg egentlig ganske misfornøyd med tilværelsen akkurat nå. Vet ikke om det er så mye jeg kan endre angående bosted, jobb etc akkurat nå. Må forsøke å gjøre det beste ut av siyuasjonen likevel, men har kommet inn i en dum sirkel der jeg ikke greier å se lyspunktene i tilværelsen:(

Skrevet

Hvis man fikk vite at man hadde tre uker igjen å leve. Tror jeg man hadde verdsatt livet på en helt annen måte. Nytt alt rundt en på en helt annen måte, naturen, mennesker ja i det hele tatt tatt inn over seg hvor fantastisk livet faktisk er.

Så vi får bare prøve å lete litt etter den følelsen uten å ha dødsdommen over oss.

Av og til blir jeg overrasket over hvor stor lykkefølelse man bare kan finne inni seg. Bare med å tenke på noe godt. Mulig jeg har det fra en avslappningscd som jeg bruker, hvor dette er en av ingidiensene.

Ellers har jeg stor tro på vise takknemmelighet i hverdagen. Man kan foreksempel tenke igjennom på kvelden alt som man er glad for.

Andre ting som jeg gjør når jeg skal ha det bra:

- ser gode filmer/serier som jeg liker

- leser en god bok

- gjør det hyggelig rundt meg med stearinlys.

- leser givende utviklingsbøker av og til

Trimme er også en lykkepille =)

Av og til tenker jeg også at lykke ligger kanskje ikke i å hige etter mer, men kanskje man heller skulle bruke litt mer av sin på å gjøre noe for andre.

hidi, the scorpion
Skrevet

Hvis man fikk vite at man hadde tre uker igjen å leve. Tror jeg man hadde verdsatt livet på en helt annen måte. Nytt alt rundt en på en helt annen måte, naturen, mennesker ja i det hele tatt tatt inn over seg hvor fantastisk livet faktisk er.

Så vi får bare prøve å lete litt etter den følelsen uten å ha dødsdommen over oss.

Av og til blir jeg overrasket over hvor stor lykkefølelse man bare kan finne inni seg. Bare med å tenke på noe godt. Mulig jeg har det fra en avslappningscd som jeg bruker, hvor dette er en av ingidiensene.

Ellers har jeg stor tro på vise takknemmelighet i hverdagen. Man kan foreksempel tenke igjennom på kvelden alt som man er glad for.

Andre ting som jeg gjør når jeg skal ha det bra:

- ser gode filmer/serier som jeg liker

- leser en god bok

- gjør det hyggelig rundt meg med stearinlys.

- leser givende utviklingsbøker av og til

Trimme er også en lykkepille =)

Av og til tenker jeg også at lykke ligger kanskje ikke i å hige etter mer, men kanskje man heller skulle bruke litt mer av sin på å gjøre noe for andre.

''Av og til tenker jeg også at lykke ligger kanskje ikke i å hige etter mer, men kanskje man heller skulle bruke litt mer av sin på å gjøre noe for andre.''

Nydelig sagt, og så sant, så sant;)

Skrevet

''Av og til tenker jeg også at lykke ligger kanskje ikke i å hige etter mer, men kanskje man heller skulle bruke litt mer av sin på å gjøre noe for andre.''

ja enig.når jeg føler at jeg hjelper,eller gir noe til andre og jeg virkelig ser at det betyr noe for dem,er det utrolig deilig.

det er som om en glemmer sine egne problemer for en stund:)

Skrevet

Takk. Fint at du skjønte hva jeg mente selv om ordet Tid faktisk hadde falt ut.

Gjest justmerightnow
Skrevet

Å se kattepusene mine slappe av og kose seg. Å oppdage at svt2 har veronica mars maraton den ene uka jeg er sjuk. At min kjære kjøper med en glass cola fra jobben. At jeg blir forbanna på jobben, men så får mer betalt enn jeg trodde jeg skulle få. Å oppdage at skolen jeg har lyst til å gå på men ikke har råd til å ta heltidsstudium i tilbyr litt billigere kveldskurs. At jeg kan kaste Ellos-katalogen i søpla og føle jeg ikke må kjøpe noe, fordi jeg har vært uten penger i to uker og dermed har vent meg til å ikke kunne kjøpe noe. Å lage budsjett av samme grunn, og dermed få tilbake følelsen av kontroll. Å finne morsomme poster på dol, som maleriet av Carl I Hagen. Å prate i en time med min gode venn i trondheim, på msn, og som plutselig har fått seg webcam og jeg smiler bare fordi det er godt å se ham. Slike små ting gjør meg generelt veldig lykkelig. Jeg får ikke mer enn 140 tusen inn på konto i året, så jeg er ikke rik. Men jeg har det bra. Det er de små tingene. Tror det er noe jeg har lært av å være depressiv. Ja, jeg går på SSRI, og ganske mange av dagene mine er mørke. Men dager som i går og i dag. Da merker jeg hvorfor livet mitt er bra. Det gjør at jeg fortsatt er i live. Om du trenger noe å holde fast i, så hold deg fast i de veldig små øyeblikkene. Selv om det kun er småting som å plutselig se at du liker mønsteret øverst på Dolmio-glasset.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...