Gjest ssuri Skrevet 8. januar 2009 Skrevet 8. januar 2009 Jeg har hatt litt misfarget (brun) utflod en liten stund nå (kanskje halvannen uke men det har ikke vært hver dag). Den lukter ingenting, og er ikke klumpete eller noe sånt. Jeg har heller ikke mensen. Noen som aner hva det kan være? 0 Siter
laban Skrevet 8. januar 2009 Skrevet 8. januar 2009 Jeg tolker deg slik at mensen har uteblitt og du har denne utfloden istedet, uten at den nødvendigvis startet akkurat da mensen skulle kommet? Mulighetene er mange: Graviditet, hormonforstyrrelse, du har en annen (ufarlig) sykdom som gjør at syklusen avviker litt, begynnende overgangsalder hvis dette er aktuelt. Hvis du ellers føler deg helt frisk og du ikke f.eks. har startet en hard slankekur eller "irritert" kroppen din på annen måte, er det stor sannsynlighet for at det er helt uskyldig. Hvis mensen uteblir over tid uten grunn (som de nevnt ovenfor) og du vanligvis er nokså regelmessig, er det nok lurt å la legen undersøke litt. 0 Siter
Gjest ssuri Skrevet 8. januar 2009 Skrevet 8. januar 2009 Jeg tolker deg slik at mensen har uteblitt og du har denne utfloden istedet, uten at den nødvendigvis startet akkurat da mensen skulle kommet? Mulighetene er mange: Graviditet, hormonforstyrrelse, du har en annen (ufarlig) sykdom som gjør at syklusen avviker litt, begynnende overgangsalder hvis dette er aktuelt. Hvis du ellers føler deg helt frisk og du ikke f.eks. har startet en hard slankekur eller "irritert" kroppen din på annen måte, er det stor sannsynlighet for at det er helt uskyldig. Hvis mensen uteblir over tid uten grunn (som de nevnt ovenfor) og du vanligvis er nokså regelmessig, er det nok lurt å la legen undersøke litt. Hei og tusen takk for svar. Nei mensen har ikke uteblitt, jeg venter mensen ca i morgen..så jeg har hatt denne utfloden i mellom.. Jeg får vente og se om jeg får mensen da, og da bør jeg vel vente til den er over mëd å ringe for en gynekologisk test.. Kan fastlegen teste? Eller må jeg da ringe en gynekolog? Er det normalt å få sånn utflod ved graviditet ja? Hmm...håper ikke jeg er det, jeg har ikke vært sammen med kjæresten så lenge.. Og vi er stort sett flinke til å beskytte oss (skal begynne på p-piller igjen også).. Men uansett skal man vel ha en legesjekk når man får seg ny partner? 0 Siter
Gjest dagblabla Skrevet 9. januar 2009 Skrevet 9. januar 2009 Kanskje syklusen din er i endring? Hormonforstyrrelser? Jeg pleier å få et ganske langt "forvarsel", 1-2 uker før mens, med brunfarget utflod. Ikke så mye heller. Litt varierende om det lukter. Min syklus har endret seg en del, og jeg har fått påvist en hormonforstyrrelse som gjør at jeg har sjeldne blødninger. Dvs at når jeg først da får de, så er de gjerne langvarige og noen ganger STORE. Regner med at det ikke er det du har da men, kan jo hende syklusen din bare er i forandring. 0 Siter
Gjest ssuri Skrevet 9. januar 2009 Skrevet 9. januar 2009 Kanskje syklusen din er i endring? Hormonforstyrrelser? Jeg pleier å få et ganske langt "forvarsel", 1-2 uker før mens, med brunfarget utflod. Ikke så mye heller. Litt varierende om det lukter. Min syklus har endret seg en del, og jeg har fått påvist en hormonforstyrrelse som gjør at jeg har sjeldne blødninger. Dvs at når jeg først da får de, så er de gjerne langvarige og noen ganger STORE. Regner med at det ikke er det du har da men, kan jo hende syklusen din bare er i forandring. Tusen takk skal du ha for svar! Ja, det kan jo sikkert være så enkelt som det. Jeg får avvente og se til uken, og ringe fastlegen om det ikke gir seg. Håper du blir kvitt denne hormonforstyrrelsen da!!? Det hørtes ikke noe godt ut!! 0 Siter
laban Skrevet 9. januar 2009 Skrevet 9. januar 2009 Hei og tusen takk for svar. Nei mensen har ikke uteblitt, jeg venter mensen ca i morgen..så jeg har hatt denne utfloden i mellom.. Jeg får vente og se om jeg får mensen da, og da bør jeg vel vente til den er over mëd å ringe for en gynekologisk test.. Kan fastlegen teste? Eller må jeg da ringe en gynekolog? Er det normalt å få sånn utflod ved graviditet ja? Hmm...håper ikke jeg er det, jeg har ikke vært sammen med kjæresten så lenge.. Og vi er stort sett flinke til å beskytte oss (skal begynne på p-piller igjen også).. Men uansett skal man vel ha en legesjekk når man får seg ny partner? Det er ikke unormalt å (iblant) ha farget utflod som forvarsel til mensen. Men hvis mensen _ikke_ kommer, slik at utfloden på en måte har kommet istedet (og kanskje går tilbake etter hvert), _kan_ det være et tidlig graviditetstegn. Men det er ikke noe standardsymptom, så du trenger ikke være ekstra redd for å være gravid pga. dette. Jeg kan ikke svare på hva fastlegen kan gjøre og hva du må henvises videre for, fastlegen er riktig startsted uansett. Men du skal vel kanskje innom der i alle fall, hvis du skal starte på p-piller. Da kan du jo nevne disse forstyrrelsene. Husk at hvis du er vant til å gå på p-piller, kan den "upåvirkede" syklusen virke mer rotete. Den "naturlige" mensen starter og stopper ikke nødvendigvis så ryddig og presist som den du får mens du tar hormoner. 0 Siter
Gjest dagblabla Skrevet 9. januar 2009 Skrevet 9. januar 2009 Tusen takk skal du ha for svar! Ja, det kan jo sikkert være så enkelt som det. Jeg får avvente og se til uken, og ringe fastlegen om det ikke gir seg. Håper du blir kvitt denne hormonforstyrrelsen da!!? Det hørtes ikke noe godt ut!! Brunaktig utflod er nok ikke så veldig farlig eller uvanlig i seg selv. Så lenge graviditet er utelukket, så ville jeg nok ikke friket ut pga det. Men det kan jo også bety at noe er i endring i kroppen din, så det kan være greit å sjekke det. Nei, ikke noe særlig god den hormonforstyrrelsen, men det kan reguleres med riktige tabletter da. Håper du finner ut av det da! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.