Gå til innhold

Hvor lenge skal jeg klø da?

Anbefalte innlegg

Gjest småmark
Skrevet

Behandles for småmark, som har vært i barnehagen jeg jobber i... Tok den første pillen på onsd, og skal ta en ny onsdag igjen..

Men hvor lenge klør dette? Klør fortsatt - skal dette gi seg kjapt etter den første pillen, eller er det normalt at jeg klør enda?

Skrevet

Hei, fikk endel erfaring med barnemark da sønnen min hadde det i sommer. Det viste seg at den vanlige kuren med vermox ikke var nok til å ta livet av marken. Jeg så levende mark tre kvelder etter første tablett var tatt, til tross for at levende mark skal dø innen en dag. Etter å ha lest mye, snakket med både leger, farmasøyt og en veterinær på folkehelseinstiuttet ble jeg fortalt at marken har begynt å bli resistent for Vermox. Vi ble derfor anbefalt og kjøre en kur med vermox med 1 tab morgen og 1 tab kveld i 3 døgn. I tillegg skulle han ta en kur med Vanquin også. Det er den gamle typen medisin for behandling barnemark, og virker på en annen måte en Vermox (men begge medisinene har til hensikt å drepe marken) Vermoxkuren ble gjentatt etter en uke, og Vanquinkuren ble gjentatt etter to uker.

Du kan jo diskutere dette med legen din?

Lykke til!

Gjest småmark
Skrevet

Hei, fikk endel erfaring med barnemark da sønnen min hadde det i sommer. Det viste seg at den vanlige kuren med vermox ikke var nok til å ta livet av marken. Jeg så levende mark tre kvelder etter første tablett var tatt, til tross for at levende mark skal dø innen en dag. Etter å ha lest mye, snakket med både leger, farmasøyt og en veterinær på folkehelseinstiuttet ble jeg fortalt at marken har begynt å bli resistent for Vermox. Vi ble derfor anbefalt og kjøre en kur med vermox med 1 tab morgen og 1 tab kveld i 3 døgn. I tillegg skulle han ta en kur med Vanquin også. Det er den gamle typen medisin for behandling barnemark, og virker på en annen måte en Vermox (men begge medisinene har til hensikt å drepe marken) Vermoxkuren ble gjentatt etter en uke, og Vanquinkuren ble gjentatt etter to uker.

Du kan jo diskutere dette med legen din?

Lykke til!

Tusen hjertelig takk for hjelpen! Da vet jeg hva jeg skal gjøre om Vermox ikke tar knekken på det!!

Takk!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...