Lotte :o) Skrevet 10. januar 2009 Skrevet 10. januar 2009 http://www.nettavisen.no/innenriks/ibergen/article2498295.ece Har du noen gang blitt parkert inn? Eller på djevelskap, eller uoppmerksomt parkert inn andre? 0 Siter
Faure Skrevet 10. januar 2009 Skrevet 10. januar 2009 LOL! Har ikke blitt det. De som parkerer sånn (de som sperrer bilen inne) er enten tankeløse, eller så er de drittsekker. 0 Siter
Spirello Skrevet 10. januar 2009 Skrevet 10. januar 2009 Den på siste bilde der kunne jo ha rikket seg ut da, men det hadde tatt litt tid. jeg ble parkert inn fjor i sommer.. Hadde med meg en venninne og hennes sønn og min sønn på stranda. det var supervarmt og vi hadde vel vært i sola i fire timer og drikki altfor lite og var desperate etter å komme hjem. Vi var på hvermenbukta, og jeg hadde parkert innert på gresset der alle parkerer. De ved siden av meg kunne kjøre rett ut på veien, men jeg hadde en kumlokk rett foran bilen min, med en halvmeter ned på andre siden av kummen mot veien. Hadde jeg kjørt over hadde jeg blitt sittende fast med forhjulet i lufta. : ( Men jeg klarte heldigsvis å skive meg ut på siden av kumlokket.. Hadde huet ut av vinduet, for venninna mi har ikke lappen og skulle følge med, men hun sa bare "jeg tror det går".. Det var så vidt. var vel 2 cm fra den ene bilen på siden.. Heldigvis kom vi frem, for kunne jo ikke løpe rundt på stranda og spørre hvem som eide bilden bak. Banna litt da ja.. Var 56 grader i bilen, ikke aircondition. så fikk heteslag på Mosseveien og måtte stoppe på siden. Ikke mye gøy. siden jeg satt så lenge i den varme bilen for å komme ut, og pga for lite vann, og varmen. Var en av de varmeste dagene den sommeren.. neste gang parkerer jeg IKKE foran en kum. Det har jeg lært nå 0 Siter
morsan Skrevet 10. januar 2009 Skrevet 10. januar 2009 Jeg har ingen viten om at jeg har parkert inn andre, men jeg har ved et par tilfeller blitt parkert inn selv. Dvs ikke helt innelåst, som på bildene, men så klin inntil at jeg bare får opp døra 10-15 cm. Nå sist skjedde det rett før jul, og heldigvis hadde jeg penn og papir på meg, for jeg mågtte bare legge igjen en lapp på nabobilen om den idiotiske parkeringen. Jeg klarte heldigvis å komme inn på passasjersida og kravle over, men han (overbevist om at det må være en mann!) som parkerte helt inntil meg kunne jo ikke vite om bilen var eid av en gammel el lign. 0 Siter
morsan Skrevet 10. januar 2009 Skrevet 10. januar 2009 Den på siste bilde der kunne jo ha rikket seg ut da, men det hadde tatt litt tid. jeg ble parkert inn fjor i sommer.. Hadde med meg en venninne og hennes sønn og min sønn på stranda. det var supervarmt og vi hadde vel vært i sola i fire timer og drikki altfor lite og var desperate etter å komme hjem. Vi var på hvermenbukta, og jeg hadde parkert innert på gresset der alle parkerer. De ved siden av meg kunne kjøre rett ut på veien, men jeg hadde en kumlokk rett foran bilen min, med en halvmeter ned på andre siden av kummen mot veien. Hadde jeg kjørt over hadde jeg blitt sittende fast med forhjulet i lufta. : ( Men jeg klarte heldigsvis å skive meg ut på siden av kumlokket.. Hadde huet ut av vinduet, for venninna mi har ikke lappen og skulle følge med, men hun sa bare "jeg tror det går".. Det var så vidt. var vel 2 cm fra den ene bilen på siden.. Heldigvis kom vi frem, for kunne jo ikke løpe rundt på stranda og spørre hvem som eide bilden bak. Banna litt da ja.. Var 56 grader i bilen, ikke aircondition. så fikk heteslag på Mosseveien og måtte stoppe på siden. Ikke mye gøy. siden jeg satt så lenge i den varme bilen for å komme ut, og pga for lite vann, og varmen. Var en av de varmeste dagene den sommeren.. neste gang parkerer jeg IKKE foran en kum. Det har jeg lært nå ''Hadde huet ut av vinduet, for venninna mi har ikke lappen og skulle følge med, men hun sa bare "jeg tror det går".'' Ikke alltid like greit med slike folk som 'hjelpere';-) Jeg husker jeg en gang skulle kjøre en 7 meter lang Mercedes-buss (hadde bare 4 seter + digert bagasjerom, så var lov med vanlig førerkort). Da skulle en jente uten førerkort dirigere meg mens jeg skulle rygge på et trangt sted.... Jeg sneia hushjørnet, gitt. Hun 'dirigenten', som sto akkurat ved det hjørnet skjønte ingenting - hun trodde at det var gooood margin...;-) 0 Siter
Anonym 82 Skrevet 10. januar 2009 Skrevet 10. januar 2009 ''Hadde huet ut av vinduet, for venninna mi har ikke lappen og skulle følge med, men hun sa bare "jeg tror det går".'' Ikke alltid like greit med slike folk som 'hjelpere';-) Jeg husker jeg en gang skulle kjøre en 7 meter lang Mercedes-buss (hadde bare 4 seter + digert bagasjerom, så var lov med vanlig førerkort). Da skulle en jente uten førerkort dirigere meg mens jeg skulle rygge på et trangt sted.... Jeg sneia hushjørnet, gitt. Hun 'dirigenten', som sto akkurat ved det hjørnet skjønte ingenting - hun trodde at det var gooood margin...;-) For å være helt ærlig, så tror jeg ikke det har bare med om man har lappen eller ei å gjøre. Det hjelper selvfølgelig noe, da man forstår mer hvordan bilen oppfører seg. Men det er noe med våre jentehjerner som ikke fungerer helt slik som mannehjerner;-) Missforstå meg rett - vi er ikke dummere, bare gode på andre ting! Slikt som å beregne avstand og vinkler og slikt ligger nok mer for menn gitt... 0 Siter
Gjest prust Skrevet 10. januar 2009 Skrevet 10. januar 2009 Jeg ble nesten parkert inne en gang jeg skulle kjøre mannen min på flyplassen. Bilene stod på rekke, og jeg kjørte inn på en ledig plass, og det var da ledig på både høyre og venstre side av meg. Jeg var høygravid, og hadde stoooor mage - og da jeg kom ut ti minutter etter, hadde det parkert biler på begge sider - og de hadde parkert så tett inntil meg, at jeg ikke fikk opp dørene skikkelig, verken oåp høyre eller venstre side. Husker at jeg ventet noen minutter for å se om de kom, men det gjorde de ikke.... Til slutt åpnet jeg førerdøra det jeg kunne - og presset magen inn så hardt at det gjorde skikkelig vondt hele resten av dagen :-( 0 Siter
Faure Skrevet 10. januar 2009 Skrevet 10. januar 2009 Jeg ble nesten parkert inne en gang jeg skulle kjøre mannen min på flyplassen. Bilene stod på rekke, og jeg kjørte inn på en ledig plass, og det var da ledig på både høyre og venstre side av meg. Jeg var høygravid, og hadde stoooor mage - og da jeg kom ut ti minutter etter, hadde det parkert biler på begge sider - og de hadde parkert så tett inntil meg, at jeg ikke fikk opp dørene skikkelig, verken oåp høyre eller venstre side. Husker at jeg ventet noen minutter for å se om de kom, men det gjorde de ikke.... Til slutt åpnet jeg førerdøra det jeg kunne - og presset magen inn så hardt at det gjorde skikkelig vondt hele resten av dagen :-( Bra du kom deg inn, men jeg håper at det ikke ble merke på den andre bilen! 0 Siter
morsan Skrevet 10. januar 2009 Skrevet 10. januar 2009 For å være helt ærlig, så tror jeg ikke det har bare med om man har lappen eller ei å gjøre. Det hjelper selvfølgelig noe, da man forstår mer hvordan bilen oppfører seg. Men det er noe med våre jentehjerner som ikke fungerer helt slik som mannehjerner;-) Missforstå meg rett - vi er ikke dummere, bare gode på andre ting! Slikt som å beregne avstand og vinkler og slikt ligger nok mer for menn gitt... Snakk for deg selv;-) Jeg _kan_ faktisk lukeparkere! ;-) 0 Siter
Spirello Skrevet 10. januar 2009 Skrevet 10. januar 2009 For å være helt ærlig, så tror jeg ikke det har bare med om man har lappen eller ei å gjøre. Det hjelper selvfølgelig noe, da man forstår mer hvordan bilen oppfører seg. Men det er noe med våre jentehjerner som ikke fungerer helt slik som mannehjerner;-) Missforstå meg rett - vi er ikke dummere, bare gode på andre ting! Slikt som å beregne avstand og vinkler og slikt ligger nok mer for menn gitt... nei faen heller! Jeg kjører MINST like bra som gubben i huset! Kommer an på interessen tror jeg.. jeg elsker å kjøre bil. Jeg kan lukeparkere med fem cm foran og bak, ja jeg må rikke meg inn, men jeg klarer det uten å være borti. Det klarer ikke min kjære.. hehe.. han er bilinteressert, men jeg har bodd et sted man måtte gataparkere trangt, så måtte lære meg det. 0 Siter
morsan Skrevet 10. januar 2009 Skrevet 10. januar 2009 Jeg ble nesten parkert inne en gang jeg skulle kjøre mannen min på flyplassen. Bilene stod på rekke, og jeg kjørte inn på en ledig plass, og det var da ledig på både høyre og venstre side av meg. Jeg var høygravid, og hadde stoooor mage - og da jeg kom ut ti minutter etter, hadde det parkert biler på begge sider - og de hadde parkert så tett inntil meg, at jeg ikke fikk opp dørene skikkelig, verken oåp høyre eller venstre side. Husker at jeg ventet noen minutter for å se om de kom, men det gjorde de ikke.... Til slutt åpnet jeg førerdøra det jeg kunne - og presset magen inn så hardt at det gjorde skikkelig vondt hele resten av dagen :-( Jeg hadde samme problemet en gang, men jeg var ikke gravid, men hadde århundrets hekseskudd! Jeg hadde vært hos kiropraktor og klarte ikke å rette meg opp en gang, langt mindre vri på kroppen, uten svært store smerter. Det var bare med nød og neppe jeg klarte å presse meg inn :-( 0 Siter
Gjest prust Skrevet 10. januar 2009 Skrevet 10. januar 2009 Jeg hadde samme problemet en gang, men jeg var ikke gravid, men hadde århundrets hekseskudd! Jeg hadde vært hos kiropraktor og klarte ikke å rette meg opp en gang, langt mindre vri på kroppen, uten svært store smerter. Det var bare med nød og neppe jeg klarte å presse meg inn :-( Blir skikkelig irritert hvis noen parkerer så ekstremt nær. Det å få inn unger når det er så trangt, kan også være vanskelig! 0 Siter
Anonym 82 Skrevet 10. januar 2009 Skrevet 10. januar 2009 nei faen heller! Jeg kjører MINST like bra som gubben i huset! Kommer an på interessen tror jeg.. jeg elsker å kjøre bil. Jeg kan lukeparkere med fem cm foran og bak, ja jeg må rikke meg inn, men jeg klarer det uten å være borti. Det klarer ikke min kjære.. hehe.. han er bilinteressert, men jeg har bodd et sted man måtte gataparkere trangt, så måtte lære meg det. Nå regner jeg også meg selv for en over gjennomsnittet god sjåfør! Teller vi med parkering trekkes nok karakteren min litt ned men... Men ser man rundt seg, så er det ikke vondt å se hvilket kjønn som bulker mest, og hvilke som sliter mest med lukeparkering...! Jeg snakker selvfølgelig ikke om alle! 0 Siter
Anonym 82 Skrevet 10. januar 2009 Skrevet 10. januar 2009 Snakk for deg selv;-) Jeg _kan_ faktisk lukeparkere! ;-) Jeg snakker hverken for meg selv eller for deg, men generelt! Det er bare å innse at vi jenter generelt er dårligere på slike "matematiske" beregninger... :-) 0 Siter
morsan Skrevet 10. januar 2009 Skrevet 10. januar 2009 Nå regner jeg også meg selv for en over gjennomsnittet god sjåfør! Teller vi med parkering trekkes nok karakteren min litt ned men... Men ser man rundt seg, så er det ikke vondt å se hvilket kjønn som bulker mest, og hvilke som sliter mest med lukeparkering...! Jeg snakker selvfølgelig ikke om alle! ''Men ser man rundt seg, så er det ikke vondt å se hvilket kjønn som bulker mest, og hvilke som sliter mest med lukeparkering...!'' Joda, for ikke å snakke om hvem som nøler mest med å komme seg over et "skummelt" kryss! Kan nesten få fnatt av enkelte damer som venter i det vide og det brede før de mener at luka til andre biler er stor nok til at de rekker å komme seg ut av veien;-) 0 Siter
miia Skrevet 10. januar 2009 Skrevet 10. januar 2009 Jeg har ingen viten om at jeg har parkert inn andre, men jeg har ved et par tilfeller blitt parkert inn selv. Dvs ikke helt innelåst, som på bildene, men så klin inntil at jeg bare får opp døra 10-15 cm. Nå sist skjedde det rett før jul, og heldigvis hadde jeg penn og papir på meg, for jeg mågtte bare legge igjen en lapp på nabobilen om den idiotiske parkeringen. Jeg klarte heldigvis å komme inn på passasjersida og kravle over, men han (overbevist om at det må være en mann!) som parkerte helt inntil meg kunne jo ikke vite om bilen var eid av en gammel el lign. Det der har skjedd meg også - flere ganger, og jeg er like eitrande forbannet hver gang! Godt at det er flere enn meg som legger igjen en liten lapp på ruta da... 0 Siter
morsan Skrevet 10. januar 2009 Skrevet 10. januar 2009 Det der har skjedd meg også - flere ganger, og jeg er like eitrande forbannet hver gang! Godt at det er flere enn meg som legger igjen en liten lapp på ruta da... :-) Er ikke ofte jeg har lagt igjen lapp - rett og slett av mangel på papir og/eller penn;-) Men da jeg hadde bhg-barn, vurderte jeg om jeg skulle få trykket opp en bunke kort med "gratulerer med en helt idiotisk parkering" på som jeg kunne legge under vindusviskerne til en del biler som parkerte på gangveien osv;-) 0 Siter
Lillemus Skrevet 10. januar 2009 Skrevet 10. januar 2009 ''Men ser man rundt seg, så er det ikke vondt å se hvilket kjønn som bulker mest, og hvilke som sliter mest med lukeparkering...!'' Joda, for ikke å snakke om hvem som nøler mest med å komme seg over et "skummelt" kryss! Kan nesten få fnatt av enkelte damer som venter i det vide og det brede før de mener at luka til andre biler er stor nok til at de rekker å komme seg ut av veien;-) ''Kan nesten få fnatt av enkelte damer som venter i det vide og det brede før de mener at luka til andre biler er stor nok til at de rekker å komme seg ut av veien;-)'' Joda, men jeg har da virkelig opplevd å blitt tutet på at menn bak meg når jeg har ventet på luke og hatt bil kommende rett foran meg! Men jeg innrømmer at når jeg blir liggende bak en tufs i 65 i 80-sonen på sommerføre så er det som regel en kvinne i hvilken som helst alder eller en mann over 80 år.... 0 Siter
Lotte :o) Skrevet 10. januar 2009 Forfatter Skrevet 10. januar 2009 :-) Er ikke ofte jeg har lagt igjen lapp - rett og slett av mangel på papir og/eller penn;-) Men da jeg hadde bhg-barn, vurderte jeg om jeg skulle få trykket opp en bunke kort med "gratulerer med en helt idiotisk parkering" på som jeg kunne legge under vindusviskerne til en del biler som parkerte på gangveien osv;-) Hehehe! Det var en god ide! Jeg skal jaggu trykke opp noen kort med velvalgte ord. Har du forslag til flere tekster? ;-) 0 Siter
morsan Skrevet 10. januar 2009 Skrevet 10. januar 2009 ''Kan nesten få fnatt av enkelte damer som venter i det vide og det brede før de mener at luka til andre biler er stor nok til at de rekker å komme seg ut av veien;-)'' Joda, men jeg har da virkelig opplevd å blitt tutet på at menn bak meg når jeg har ventet på luke og hatt bil kommende rett foran meg! Men jeg innrømmer at når jeg blir liggende bak en tufs i 65 i 80-sonen på sommerføre så er det som regel en kvinne i hvilken som helst alder eller en mann over 80 år.... Tuting hjelper ikke, med mindre folk har sovnet:-) Da skvetter man jo bare til og mister kanskje den sjansen man kunne ha hatt da bilen bak tutet. Jeg ble en gang tutet på av en skikkelig røslig dame som kjørte tankbil. Hun sto ikke rett bak meg, men mer på skrå (pga veiens beskaffenhet akkurat der). Jeg skulle akkurat til å kjøre da hun tutet, men skvatt til og trykket ned bremsen. Jeg kunne ikke dy meg, men sveivet ned vinduet og ropte om hun virkelig trodde det gikk fortere med slike megatuting (som jo slike megastore kjøreyøy har)...*ondskapsfullt glis* 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.