Gjest Lilje30 Skrevet 11. januar 2009 Skrevet 11. januar 2009 Kvinner bulker mer enn menn, fordi vi er dårligere sjåfører? Småbarnsmødre er dårligst til å kjøre bil, siden de er de som bulker mest. En mann fra "NAF" eller trygg trafikk el. tror jeg, sa at småbarnsmødre var de som bulket mest her i landet. Det er ikke fordi kvinner er dårligere til å kjøre/parkere enn menn snarere tvert i mot. Det som har innvirkning på statistikken er at det er ofte mødrene som bringer barna til barnehagen og skolen før hun selv skal på jobb. Dette er en svært stressende situasjon og det er lett å bulke borti andre biler, lyktestolper og postkasser. Det er ikke sikkert at statistikken hadde sett slik ut om det også var mer jevnt hvem som hentet og bringte barna. Forskjellen i statistikken er heller ikke stor, det er også en myte. 0 Siter
Gjest mamsemor Skrevet 11. januar 2009 Skrevet 11. januar 2009 Det stemmer ikke her i huset iallefall 0 Siter
mrxx Skrevet 11. januar 2009 Skrevet 11. januar 2009 Det er kanskje endel av forklaringen, men jeg tror at det finnes andre forklaringer også. Jenter har ofte dårligere romfølselse enn menn og derfor har dårligere styring på avstanden til det som finnes rundt bilen. Jenter lager ofte mer småbulker enn menn og jeg tror at dette er forklaringen. Men når det gjelder større skader så står ofte mannen for disse. De kjører nok fortere og går det galt så går det skikkelig galt. 0 Siter
Gjest togli Skrevet 11. januar 2009 Skrevet 11. januar 2009 Jeg har kjørt mye bil i 20 år, både i Oslo og her vi bor nå. De eneste tabbene jeg har gjort, er å rygge rett inn i gubbens firmabil på parkeringen vår og å fylle bensin på dieselbil *rødme* Den morgenen jeg rygga inn i firmabilen var mannen min syk og måtte være hjemme fra jobb. Er jo ikke min feil at jeg glemte at bilen hans sto på parkeringen som vanligvis alltid er tom ;-P Jeg har forresten fått to fartsbøter også.... Igrunnen ikke så mange tabber når jeg har kjørt så mye i såpass mange år 0 Siter
Icora Panter Skrevet 11. januar 2009 Skrevet 11. januar 2009 Stemmer nok det. Og når man ser på "den andre statistikken" så er det stort sett menn som forårsaker døds ulykker osv. Der er det overlegen statistikk også.. Sto vel senest i vg for et par dager siden. Vi kvinner lager i det minste bare bulker og ikke totalvraker biler (Forøvrig har jeg aldri kjørt på noe selv. Men fått en liten fartsbot engang) 0 Siter
Gjest også kvinne, men flau på mitt kjønns vegne. Skrevet 11. januar 2009 Skrevet 11. januar 2009 Mange kvinnfolk kjører kjempedårlig. Det er min erfaring, når jeg ser meg rundt f.eks på en parkeringsplass hvor de skal rygge inn i en bås...de rygger og kjører frem og rygger og kjører frem og stirrer stivt inn i speilet og ...fyttigrisen sier jeg. Ellers så er det unge jyplinger av menn som forårsaker de alvorligste ulykkene. 0 Siter
ariadne Skrevet 11. januar 2009 Skrevet 11. januar 2009 ''Unge menn står for de aller fleste dødsfallene i trafikken. Det skyldes både at de kjører fortere, og at de har en dårligere risikovurdering enn kvinner'' ''- Menn modnes senere Øyen mener nyere hjerneforskning kan kaste lys over bakgrunnen for den store kjønnforskjellen. - Forskning fra Sintef viser at den delen av hjernen som gjør en i stand til å vurdere sin egen kjøreevne og risiko ikke er fullt utviklet hos menn før de er 25. Hos kvinner er det annerledes, de modnes tidligere, påpeker Øyen.'' http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article2846148.ece 0 Siter
Gjest gutten her Skrevet 11. januar 2009 Skrevet 11. januar 2009 Jeg har hørt det at menn tenker på en litt annen måte når de rygger enn kvinner, men kvinner kjører på en mer forsiktig måte. Kvinner er flinkere til å vurdere farlige situasjoner o.l. i trafikken, mens menn er flinkere rent teknisk. 0 Siter
org Skrevet 11. januar 2009 Skrevet 11. januar 2009 Men når det kommer til de store ulykkene, der det går liv, er menn overrepresentert. Takke meg til ei nedkjørt trapp! 0 Siter
Lotte :o) Skrevet 11. januar 2009 Skrevet 11. januar 2009 Men når det kommer til de store ulykkene, der det går liv, er menn overrepresentert. Takke meg til ei nedkjørt trapp! *knegg* 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.