morsan Skrevet 11. januar 2009 Skrevet 11. januar 2009 Hehe, visste jeg det ikke . Helt ufattelig at det er mulig å få en enebolig med 1,6 mål tomt til 120.000. Særlig når en tar prisene i Oslo i betraktning, hvor det vil være umulig å oppdrive noe tilsvarende til ti ganger så høyt beløp. Ja, enig, men det at de ikke har lagt ut bilder fra huset innvendig tyder jo på at det ikke er noe særlig... 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 11. januar 2009 Skrevet 11. januar 2009 Ja, enig, men det at de ikke har lagt ut bilder fra huset innvendig tyder jo på at det ikke er noe særlig... Men utrolig hva halvannen mill. kan gjøre med interiøret, da :-) 0 Siter
laban Skrevet 11. januar 2009 Skrevet 11. januar 2009 HA! Den utfordringen kunne jeg ikke la gå fra meg! ;-) Her er et lite knippe: Dette kan du få for kr 120 000: http://www.finn.no/finn/realestate/object?finnkode=15774761&sid=xz5cbae4_JT138930&WT.svl=Link Denne koster det dobbelte av det: http://www.finn.no/finn/realestate/object?finnkode=15926500&sid=&WT.svl=Link Men begge de var jo ganske traurige, men for 380 000 kan du få rene luksusen i forhold: http://www.finn.no/finn/realestate/object?finnkode=15284952&sid=&WT.svl=Link Mens du kan få så mye som dette for en halv mill: http://www.finn.no/finn/realestate/object?finnkode=14093412&sid=&WT.svl=Link Fristet til å flytte ut av trengselen, nå? :-) "Rivningsobjekt" var et interessant ord i en boligannonse... 0 Siter
morsan Skrevet 11. januar 2009 Skrevet 11. januar 2009 "Rivningsobjekt" var et interessant ord i en boligannonse... Burde heller vært avertert som tomt, da. Men et hus ikke så langt fra oss var avertert med at den lille, gamle eneboligen på tomta var "kondemnderbar", og at man mente at eiendommens største verdi lå i å rive huset og dele opp til to tomter som så ble bebygd. Dem som kjøpte tenkte tydeligvis hel annerledes, for de pusset opp den lille kåken, og svært ofte når jeg kjører forbi der, tenker jeg på at dette ble anbefalt revet. Men jeg har jo ikke sett huset innvendig, da, eller lest en byggteknisk vurdering 0 Siter
morsan Skrevet 11. januar 2009 Skrevet 11. januar 2009 Men utrolig hva halvannen mill. kan gjøre med interiøret, da :-) Man burde komme langt, ja, men det spørs om det ikke heller hadde lønnet seg å rive for deretter å bygge nytt! ;-) Kommer an på hvor mye råte, setningsskader etc det er i boligen. Og selv om man får finest mulig standard når man fikser opp en så billig, liten, kjip bolig med uinteressant arkitektur vil det vel fortsatt være en liten kjip bolig med uinteressant arkitektur etterpå... 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 11. januar 2009 Skrevet 11. januar 2009 Man burde komme langt, ja, men det spørs om det ikke heller hadde lønnet seg å rive for deretter å bygge nytt! ;-) Kommer an på hvor mye råte, setningsskader etc det er i boligen. Og selv om man får finest mulig standard når man fikser opp en så billig, liten, kjip bolig med uinteressant arkitektur vil det vel fortsatt være en liten kjip bolig med uinteressant arkitektur etterpå... Ja, tror dessuten det var langt mer enn interiøret som måtte fikses på i en del av disse husene, og det er gjerne den "usynlige" oppussingen som koster mest *taler av erfaring* 0 Siter
Gjest arvet penger Skrevet 11. januar 2009 Skrevet 11. januar 2009 Dere var nesten gjeldfrie i fjor, og lånte nesten 1,6 mill. til renovering av huset, som likevel ikke er verd mer enn to mill.? Hvordan går det an? Vi hadde 800 i lån og tok opp 800 til i fjor. Her vi bor er ikke husene verdt like mye som i storbyer. Derfor er prisvurdering her ca 2 mill. 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 11. januar 2009 Skrevet 11. januar 2009 Jeg ville brukt mesteparten til å nedbetale lån. 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 11. januar 2009 Skrevet 11. januar 2009 Vi hadde 800 i lån og tok opp 800 til i fjor. Her vi bor er ikke husene verdt like mye som i storbyer. Derfor er prisvurdering her ca 2 mill. Ok Som du sikkert vet får man knapt en to- eller treroms i sentrale Oslo for den prisen, så det er nok lurt å bosette seg litt "utaskjærs" 0 Siter
grot Skrevet 11. januar 2009 Skrevet 11. januar 2009 Siden dere har såpass stort boliglån så ville jeg betalt ned minst 500 000 på boliglånet. Ville også tatt meg en skikkelig ferietur med hele familien:-) 0 Siter
Gjest arvet penger Skrevet 11. januar 2009 Skrevet 11. januar 2009 Ok Som du sikkert vet får man knapt en to- eller treroms i sentrale Oslo for den prisen, så det er nok lurt å bosette seg litt "utaskjærs" skjønne:) jeg har en svær enebolig på 2 etasjer og veldig stor hage:) kan nevne at vi har 4 soverom og 2 bad:)) 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 11. januar 2009 Skrevet 11. januar 2009 skjønne:) jeg har en svær enebolig på 2 etasjer og veldig stor hage:) kan nevne at vi har 4 soverom og 2 bad:)) Oisann, da har dere nok fått mye for pengene. 0 Siter
Gjest arvet penger Skrevet 11. januar 2009 Skrevet 11. januar 2009 Siden dere har såpass stort boliglån så ville jeg betalt ned minst 500 000 på boliglånet. Ville også tatt meg en skikkelig ferietur med hele familien:-) Kanskje vi betaler ned mye på gjelda og så tar ut flexilån. Vi skal snart ut og reise, den er alleerede finansiert Vi kan sikkert ta en enda bedre reise litt senere;) 0 Siter
adelie Skrevet 11. januar 2009 Skrevet 11. januar 2009 Jeg ville diskutert dette med finansrådgiver. Dette kommer anpå deres inntekt også. Det kan sikkert lønne seg å betale ned på lån, og dermed få mer penger i hverdagen, men da kommer skattefradrag inn i bildet også. Jeg er veldig usikker siden det dreier seg om så liten del av lånet. Spør noen som virkelig har greie på økonomi. ''Spør noen som virkelig har greie på økonomi.'' Finansrådgivere har vel alltid en egen agenda, lure sparerpodukter. 0 Siter
Gjest Geir Skrevet 11. januar 2009 Skrevet 11. januar 2009 Bruk de på fyll & hor, det hadde eg gjort. 0 Siter
morsan Skrevet 11. januar 2009 Skrevet 11. januar 2009 Bruk de på fyll & hor, det hadde eg gjort. Omtrent som George Best? "I spent 90% of my money on women and drink. The rest I wasted." 0 Siter
Gjest arvet penger Skrevet 11. januar 2009 Skrevet 11. januar 2009 Bruk de på fyll & hor, det hadde eg gjort. Jeg må ha noe sexy hvis jeg skal ut på hor kanskje, tips? Pris er ingen hindring;) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.