Gjest Pontiac Skrevet 11. januar 2009 Skrevet 11. januar 2009 Har Skype på maskinen, bruker den dog ikke. Det har skjedd at det et par ganger har "plinget" på maskinen, og når jeg lukker den opp på er det en sånn "snakkefirkant" på Skype hvor det står et oppring fra en eller annen og gjerne med noe "sexrelatert" i navnet. Jeg lukker dette selvsakt vekk. Men, hva er den dritten? Hvor får de navnet mitt fra og hva skal de med meg? Kommer nok til å avinstallere Skype nå, siden jeg alikavel ikke bruker det, men greit å vite, også til en senere anledning i tilfelle det blir aktuellt å bruke det igjen. Takk for svar. 0 Siter
henrikke71 Skrevet 11. januar 2009 Skrevet 11. januar 2009 Du er tilgjengelig for alle skypebrukere når du er logget på skype. Og noen ganger får man frekke tilbud fra suspekte skype-brukere. Når dette skjer, blokkerer jeg dem bare, så kan de ikke kontakte meg mere. Disse folkene har ingen andre informasjoner om deg, enn dem som du legger til din brukerinfo, og når du blokkerer dem, har de ikke adgang til å skrive til deg igjen. 0 Siter
henrikke71 Skrevet 11. januar 2009 Skrevet 11. januar 2009 For å blokkere, highlighter du brukeren som kontaker deg, går inn under kontakter i menuen øverst, så til blokker. 0 Siter
Gjest Pontiac Skrevet 11. januar 2009 Skrevet 11. januar 2009 For å blokkere, highlighter du brukeren som kontaker deg, går inn under kontakter i menuen øverst, så til blokker. Takk skal du ha. Har inntil videre blokkert to oppringere. Men vil nok vurdere å avinstallere inntill videre. Hvordan plukker de meg opp? Er det slik at de plukker opp en og en potensiell, eller kan de sende ut - som spam - noe som "rammer" flere tilfeldige brukere? Hva er det de vil når de prøver å plukke en opp? Annonsering for produkter, virus? 0 Siter
henrikke71 Skrevet 11. januar 2009 Skrevet 11. januar 2009 Takk skal du ha. Har inntil videre blokkert to oppringere. Men vil nok vurdere å avinstallere inntill videre. Hvordan plukker de meg opp? Er det slik at de plukker opp en og en potensiell, eller kan de sende ut - som spam - noe som "rammer" flere tilfeldige brukere? Hva er det de vil når de prøver å plukke en opp? Annonsering for produkter, virus? Jeg vet ikke hvordan de gjør det, men de har sikkert en eller annen metode for å kontakte mange på en gang. Vil tro at mange av dem er ute etter å selge tjenester som har med sex å gjøre. Det er ganske irriterende, men viser bare at vi slipper ikke vekk fra uønsket reklame noe sted i det offentlige rom, såvel som det private... Hvis du likevel ikke bruker skype noe særlig er det jo heller ingen grunn til at du skal beholde det. Selv har jeg stor glede av det, da jeg lettere kan beholde kontakt med venner og familie på den måte, de bor i andre land enn meg:-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.