mariaflyfly Skrevet 12. januar 2009 Skrevet 12. januar 2009 ''Men hver gang jeg kjører landeveiskjøring på kvelden, slår det meg at dette er jeg virkelig ikke vant til.'' Når jeg kjører kvelds-/nattestid i strøk litt lenger unna Oslo, slår det meg at jammen er vi bortskjemte med gatebelysning!! Nettopp det slår meg også. 0 Siter
mrxx Skrevet 12. januar 2009 Skrevet 12. januar 2009 Jeg nærmer meg 40 ja. Så en trenger såpass mye mer lys nå enn for 20 år siden? Huff.... Den bilen vi kjøpte i sommer har på toppen av alt mye dårligere lykter (spesielt på nærlys) enn den vi hadde før, både jeg og mannen min har merket dette. Vet du om det er en kurant sak å bruke sterkere pærer? Det er en Passat, 2006 modell. Bare vent til du blir 60, så trenger du tre ganger så mye lys som en 20 åring for å se like godt:-) Jeg vet ikke om det er xenon lys på den passaten. Men hvis det er vanlig H4 pærer så er det mulig å sette inn 100 watts pærer. Jeg er litt usikker på hvor mye sterkere de er på blend. Men har dere Biltema i nærheten av dere så sjekk der. Setter man inn sterkere pærer så bør det følges litt med fordi det er ikke alle refektorene i lyktene som tåler dette, de kan begynne å gulne, så sjekk det av og til i tilfelle. Problemet med mange nye biler er at de har små lykter, gjerne litt avlange og det igjen fører til at refektorene bli små og reflekterer dårligere. 0 Siter
morsan Skrevet 12. januar 2009 Skrevet 12. januar 2009 Bare vent til du blir 60, så trenger du tre ganger så mye lys som en 20 åring for å se like godt:-) Jeg vet ikke om det er xenon lys på den passaten. Men hvis det er vanlig H4 pærer så er det mulig å sette inn 100 watts pærer. Jeg er litt usikker på hvor mye sterkere de er på blend. Men har dere Biltema i nærheten av dere så sjekk der. Setter man inn sterkere pærer så bør det følges litt med fordi det er ikke alle refektorene i lyktene som tåler dette, de kan begynne å gulne, så sjekk det av og til i tilfelle. Problemet med mange nye biler er at de har små lykter, gjerne litt avlange og det igjen fører til at refektorene bli små og reflekterer dårligere. ''Bare vent til du blir 60, så trenger du tre ganger så mye lys som en 20 åring for å se like godt:-)'' Oi, trodde du var litt yngre enn det;-) 0 Siter
pusi Skrevet 12. januar 2009 Skrevet 12. januar 2009 Jeg nærmer meg 40 ja. Så en trenger såpass mye mer lys nå enn for 20 år siden? Huff.... Den bilen vi kjøpte i sommer har på toppen av alt mye dårligere lykter (spesielt på nærlys) enn den vi hadde før, både jeg og mannen min har merket dette. Vet du om det er en kurant sak å bruke sterkere pærer? Det er en Passat, 2006 modell. Dere bør få sjekka lyktene hos ett verksted. I vedlagte link ble en sjafør dømt fordi han hadde dårlige lykter. http://www.adressa.no/nyheter/trondheim/article1225119.ece 0 Siter
Gjest prust Skrevet 12. januar 2009 Skrevet 12. januar 2009 Bare vent til du blir 60, så trenger du tre ganger så mye lys som en 20 åring for å se like godt:-) Jeg vet ikke om det er xenon lys på den passaten. Men hvis det er vanlig H4 pærer så er det mulig å sette inn 100 watts pærer. Jeg er litt usikker på hvor mye sterkere de er på blend. Men har dere Biltema i nærheten av dere så sjekk der. Setter man inn sterkere pærer så bør det følges litt med fordi det er ikke alle refektorene i lyktene som tåler dette, de kan begynne å gulne, så sjekk det av og til i tilfelle. Problemet med mange nye biler er at de har små lykter, gjerne litt avlange og det igjen fører til at refektorene bli små og reflekterer dårligere. Nei, jeg tror ikke det er xenonlys på den - skal få mannen min til å ta seg en tur på Biltema en dag. 0 Siter
mrxx Skrevet 12. januar 2009 Skrevet 12. januar 2009 ''Bare vent til du blir 60, så trenger du tre ganger så mye lys som en 20 åring for å se like godt:-)'' Oi, trodde du var litt yngre enn det;-) Jasså, er du i det morsomme hjørnet i dag? 0 Siter
mrxx Skrevet 12. januar 2009 Skrevet 12. januar 2009 Nei, jeg tror ikke det er xenonlys på den - skal få mannen min til å ta seg en tur på Biltema en dag. Ta ut en av pærene og se hvilket type som sitter der, så du kjøper riktig pære. 0 Siter
morsan Skrevet 12. januar 2009 Skrevet 12. januar 2009 Jasså, er du i det morsomme hjørnet i dag? Ja? ;-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.