Gå til innhold

Ser du på dato når du kjøper matvarer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi spiste en gang noen ostesnitzler som smakte merkelig. Eksen min syntes de var gode, så han spiste sitt. Jeg maktet det bare ikke. Jeg sjekket datoen, og de var gått ut på dato for 1,5 år siden :-o Jeg hadde kjøpt dem samme dag fra frysedisken.

Ostesnitzler står ikke ofte på menyen lenger...

Åh - fytti grisen! Nå ble jeg fryktelig kvalm!

Fortsetter under...

• Svar 46
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

6

• AneM1365380603

6

• ilaria

5

• songbirdy

4

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Jeg sjekker som regel alltid datoen.

Hender jeg kjøper varer på halvpris, som snart går ut på datoen.

Men det er som regel frysevarer.

:0)

Skrevet

Vi spiste en gang noen ostesnitzler som smakte merkelig. Eksen min syntes de var gode, så han spiste sitt. Jeg maktet det bare ikke. Jeg sjekket datoen, og de var gått ut på dato for 1,5 år siden :-o Jeg hadde kjøpt dem samme dag fra frysedisken.

*Urk*

Skrevet

Eg sjekker datoen ja, spesielt på Fjordland pakkene.

Skrevet

Jeg sjekker alltid jeg.

Sikkert fordi jeg handler for dager av gangen, og ikke handler inn maten jeg skal ha til middag alltid den dagen jeg skal ha den.

God søndag

AneM1365380603
Skrevet

*Urk*

Det beviser egentlig det jeg alltid sa til eksen, og det er at han ikke eier smaksløker i kjeften. Han krydret ikke maten han laget, aldri krydder på maten jeg serverte. ikke et lite saltkorn engang. Hva jeg enn laget sa han "Det var godt med mat i dag også". Alt var godt, uansett hvor jævlig maten smakte. Selv mine fiaskoer glei ned med den samme kommentaren.

Annonse

Skrevet

Det beviser egentlig det jeg alltid sa til eksen, og det er at han ikke eier smaksløker i kjeften. Han krydret ikke maten han laget, aldri krydder på maten jeg serverte. ikke et lite saltkorn engang. Hva jeg enn laget sa han "Det var godt med mat i dag også". Alt var godt, uansett hvor jævlig maten smakte. Selv mine fiaskoer glei ned med den samme kommentaren.

Så, en god side hadde han iallefall. ;)

AneM1365380603
Skrevet

Så, en god side hadde han iallefall. ;)

Aldri har jeg laget mat til en så kjedelig person før. Det var jo ingen muligheter for å utvikle seg på kjøkkenet. Det gjør man av både positive og negative tilbakemeldinger. Jeg setter ganske stor pris på at familien her gir meg tips om hvordan en rett kan bli bedre.

Så er det jo så kjekt å høre at noe er spesielt godt, for da kan en jo glede litt ekstra når en føler for det. F eks vet jeg at mannen min blir ellevill om han får kjøttdeig og spaghetti, eller en ostekake. Hva eksen min har som favoritt fant jeg aldri ut.

Det er en stor glede å lage mat til gjengen her :) De gir både ris og ros. For noen dager siden ba den eldste meg om å lage noen nye retter, for hun er litt lei av de samme rettene som går om og om igjen. Med det ga hun mora et spark bak ;)

Skrevet

Aldri har jeg laget mat til en så kjedelig person før. Det var jo ingen muligheter for å utvikle seg på kjøkkenet. Det gjør man av både positive og negative tilbakemeldinger. Jeg setter ganske stor pris på at familien her gir meg tips om hvordan en rett kan bli bedre.

Så er det jo så kjekt å høre at noe er spesielt godt, for da kan en jo glede litt ekstra når en føler for det. F eks vet jeg at mannen min blir ellevill om han får kjøttdeig og spaghetti, eller en ostekake. Hva eksen min har som favoritt fant jeg aldri ut.

Det er en stor glede å lage mat til gjengen her :) De gir både ris og ros. For noen dager siden ba den eldste meg om å lage noen nye retter, for hun er litt lei av de samme rettene som går om og om igjen. Med det ga hun mora et spark bak ;)

Uff, ja jeg skjønner. Han virket nesten "personlighetsløs", det var derfor jeg spøkte om det. ;)

Klart det er hyggelig å kunne glede med noe du VET blir satt ekstra pris på! Da strekker man seg gjerne litt ekstra for å få det til _akkurat_ slik den du lager mat for liker det...

AneM1365380603
Skrevet

Uff, ja jeg skjønner. Han virket nesten "personlighetsløs", det var derfor jeg spøkte om det. ;)

Klart det er hyggelig å kunne glede med noe du VET blir satt ekstra pris på! Da strekker man seg gjerne litt ekstra for å få det til _akkurat_ slik den du lager mat for liker det...

Det hender mannen min sier på spøk "Det var godt med mat i dag også" ;)

Ei jeg kjenner irriterte seg sånn over eksen som ikke tygget pølsa. Han bare dyttet den ned i halsen ;)

Det er rett før de blir ekser at en begynner å irritere seg kraftig over sånt!

Skrevet

Det hender mannen min sier på spøk "Det var godt med mat i dag også" ;)

Ei jeg kjenner irriterte seg sånn over eksen som ikke tygget pølsa. Han bare dyttet den ned i halsen ;)

Det er rett før de blir ekser at en begynner å irritere seg kraftig over sånt!

ææææh.. tror jeg ville irritert meg over at kjæresten dyttet pølsa nedover halsen uten å tygge LENGE før det ble slutt! æsj... hehe.. herregud for noen vaner enkelte har!! :)

Den kommentaren mannen din har "smakte godt i dag også" blir jo en intern spøk, nærmest som et kompliment. For du VET jo at han setter pris på maten din, og så blir det en aldri så liten diss av din ex i samme slengen - se hva han lot gå fra seg! ;)

AneM1365380603
Skrevet

ææææh.. tror jeg ville irritert meg over at kjæresten dyttet pølsa nedover halsen uten å tygge LENGE før det ble slutt! æsj... hehe.. herregud for noen vaner enkelte har!! :)

Den kommentaren mannen din har "smakte godt i dag også" blir jo en intern spøk, nærmest som et kompliment. For du VET jo at han setter pris på maten din, og så blir det en aldri så liten diss av din ex i samme slengen - se hva han lot gå fra seg! ;)

Ja, sant :o) Vi har mange slike interne kommentarer som ingen andre ville skjønt noe av.

Natta :)

Skrevet

Ja, sant :o) Vi har mange slike interne kommentarer som ingen andre ville skjønt noe av.

Natta :)

Natti natt :)

Annonse

Skrevet

Jeg sjekker noen typer, sånn som meieriprodukter, og ferskvare som kylling og kjøtt, men ellers er jeg ikke så flink.

Men jeg spiser ikke gammel mat, og det ergrer meg noe voldsomt når jeg ender opp med mat som har gått ut eller går ut på samme dag.

Et unntak må være krydder, jeg sto å inspisiserte krydderet mitt her om dagen, og der var det en del gammelt kan du si, og da snakker vi ikke få måneder, tror saltet mitt utløp for halvannet år siden. Visste ikke at salt hadde en best før dato en gang jeg.

Bakepulver og vaniljesukker er også ting som går ut på dato før jeg bruker det opp, styrer nok for lite på kjøkkenet vil jeg tro!

Det er jo bare fjollete at salt har en best før-dato, Sikkert noen EU-regler om dette også..;-)

Skrevet

Ja, jeg sjekker nesten alltid. Ikke nødvendigvis for å sjekke at det ikke har gått ut på dato, men for å ta hensyn til når det skal brukes (og hvis det er melk: Hvor mange liter jeg tror går med innen utløpsdatoen).

Men det hender seg at jeg ikke sjekker, og hvos jeg da kommer hjem med gammel var, sjekker jeg ihvertfall alt i lange tider etterpå! :-)

Dvs ikke hermetikk, da.

Skrevet

Jeg sjekker alltid jeg.

Sikkert fordi jeg handler for dager av gangen, og ikke handler inn maten jeg skal ha til middag alltid den dagen jeg skal ha den.

God søndag

Rettelse:

Sjekker kun ferskvarer. Har aldri falt meg inn å sjekke utløpsdato på krydder etc.

God natt :-D

Skrevet

*urk*

Skrevet

Jeg sjekker alltid jeg.

God søndag

''God søndag''

Dvs de resterende 27 minuttene;-)

Skrevet

*Urk*

*ha ha* så ikke at du hadde svart det da jeg svarte akkurat det samme:-)

Skrevet

''God søndag''

Dvs de resterende 27 minuttene;-)

Nå kan jeg glede deg med og ønske deg en helt fortreffelig MANDAG :-D

Jeg la faktisk merke til det selv, og på neste innlegg god natt isteden for. Synd det var i overkant fjollete å ønske god søndag, når søndagene allerede var over :-D

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...