Gå til innhold

skyhøy mobilregning..

Anbefalte innlegg

Gjest miste mobil....
Skrevet

..abonnementet mitt ble sist helg plutselig sperret og jeg skjønte ikke hvorfor. Ringte netcom og fikk som svar at kredittgrensen var oversteget..skjønte fortsatt ikke hvorfor, før jeg fikk beskjeden om at "du har jo tross alt ringt til utlandet for over 2000 kr på en dag.."

Det kan veldig godt stemme, siden jeg mistet mobilen tidligere i desember. Dum som jeg var sperret jeg den ikke, fordi da jeg merket at den var borte og prøvde å ringe meg selv, var den avslått. Tenkte som så at ingen får brukt den når den er avslått...og tenkte ikke noe videre over at noen allerede kunne ha brukt den på de timene det tok meg å oppdage at den var borte. Det hadde altså skjedd,noen hadde brukt den flittig til å ringe utlandet..jeg vet den ikke har blitt brukt etter dette,men de fikk jammen sørget for at jeg fikk meg en skyhøy mobilregning i ettertid!

Jeg lurer på om jeg rett og slett bare må innse at dette var ren uflaks og en smule tankeløshet fra min side, og betale dette selv for å få fortsette og bruke mobilen min... eller om det finnes en vei utenom. Jeg har forsikring, men antar jeg måtte ha anmeldt saken får å få noe dekket der i fra? Noen som vet noe..?

Netcom dekker vel neppe noe slikt, for hvilket bevis har jeg for at jeg ikke selv har ringt til Romania...bortsett fra den lettere sjokkerte reaksjonen min når jeg fikk beskjeden,den burde vel si sitt..:-)

Skrevet

Det er ditt ansvar å sperre mobiltelefonen når det blir borte/stjålet, så her er jeg redd du står med det fulle og hele ansvaret, dessverre.

Skrevet

du bør i allefall sperre den nå, om du ikke har gjort det. vet ikke helt angående å få tilbake pengene. den vet jeg ikke svaret på.

Skrevet

Det er ditt ansvar å sperre mobiltelefonen når det blir borte/stjålet, så her er jeg redd du står med det fulle og hele ansvaret, dessverre.

Det skulle også bare mangle...

Skrevet

Det skulle også bare mangle...

Ja egentlig, men jeg tenkte jeg ikke skulle uttrykke meg så krast;-)

Gjest Elextra
Skrevet

Nei, når du ikke engang meldte fra og fikk stengt mobilen er det klart du må dekke dette selv.

Skrevet

Ja egentlig, men jeg tenkte jeg ikke skulle uttrykke meg så krast;-)

Hehe... noen ganger er jeg forundret over hvilke rettigheter noen forbrukere tror/håper de har...

Samtidig er jeg forundret over hvilke utrolige rettigheter man faktisk også har - som forbruker... I overkant synes nå jeg, men det er jo en annen diskusjon.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...