Gå til innhold

Lite jern sikkert

Anbefalte innlegg

Gjest Moffedille
Skrevet

Sluttet på p.sprøyten i juni i fjord og har siden blødd mer eller mindre,i julen var det heller mer enn mindre og nå er jeg slapp.

Det prikker i hele meg,vondt i magen,hodepine og småkvalm,er dette normalt?

Mangler sikkert jern,får kjøpe det i dag. Skal til legen på fredag.

Har lest at det kan ta opp til et år før man får normal mens,noen her som vet noe om det,stemmer det?

Skrevet

Normal og normal, den skal nok bli tilnærmet det du hadde før du begynte på p-piller. Du er lur om du tar jern ja! Vi er ikke ment å blø så mye, så da blir jernmangelen større. Søk på mat som inneholder jern og spis det. Ta en tlf til legekontoret og hør om du skal vente til fredag....

Gjest Moffedille
Skrevet

Normal og normal, den skal nok bli tilnærmet det du hadde før du begynte på p-piller. Du er lur om du tar jern ja! Vi er ikke ment å blø så mye, så da blir jernmangelen større. Søk på mat som inneholder jern og spis det. Ta en tlf til legekontoret og hør om du skal vente til fredag....

P.sprøyte var det jeg fikk.

Får kjøpe jern i dag og se om det hjelper,takk : )

Skrevet

P.sprøyte var det jeg fikk.

Får kjøpe jern i dag og se om det hjelper,takk : )

Vil nok råde deg til å gå til legen å få målt jernlageret ditt før du starter på jern. Og om du har lavt jernnivå vil det ta mange månder å fylle opp om det virkelig er lavt. Lavt jerninnhold får deg til å føle deg slapp, trøtt og tiltaksløs, i tillegg kan du miste hår etc. For mye jerninnhold i kroppen er farlig så snakk med legen din først. Lykke til:-)

Gjest Moffedille
Skrevet

Vil nok råde deg til å gå til legen å få målt jernlageret ditt før du starter på jern. Og om du har lavt jernnivå vil det ta mange månder å fylle opp om det virkelig er lavt. Lavt jerninnhold får deg til å føle deg slapp, trøtt og tiltaksløs, i tillegg kan du miste hår etc. For mye jerninnhold i kroppen er farlig så snakk med legen din først. Lykke til:-)

Takk : )

Har begynt på noe flytende greier nå,måtte bare for jeg er jo ikke i form og er ganske sikker på det er pga lite jern.

Skal til lege på fredag,så da bli det blodprøve!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...