Gå til innhold

Krampe (?) i leggen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hadde en forholdsvis enkel operasjon i høyre bein på torsdag (fjernet noen vener), og har selvsagt litt vondt i sårene, men det går greit. Det som ikke går greit, er at jeg har fått så himla vondt i nedre del av leggmuskelen, både når jeg går og står, og noen ganger når jeg ligger/sitter med beinet opp. I morges va det så vondt at jeg ble kvalm og svimmel da jeg var oppe på do, klarte overhodet ikke å trå på det.

Ringte sykehuset, og de sa at det trolig kom av feilbelastning av beinet dise dagene, og at jeg kunne ta smertestillende (paracet/paralgin forte), og at det sannsynligvis forsvinner når jeg bruker beinet mer normalt.

Noen som har noen gode tips til hva jeg kan gjøre når det kommer? Det er godt med min kjæres varme hender på og forsiktig gniing/massasje, men ikke mye om gangen. Prøvde meg med varmeflaske, men det tok lang tid før det slapp.

Skrevet

Huff! Skal si du er plaget :( Er det mulig å smøre inn leggen med tigerbalsam tro? Ikke gjør det dersom det er nær såret du har. Spurte sykehuset om beinet var rødt og hovent mm?

Skrevet

Huff! Skal si du er plaget :( Er det mulig å smøre inn leggen med tigerbalsam tro? Ikke gjør det dersom det er nær såret du har. Spurte sykehuset om beinet var rødt og hovent mm?

Ja, de spurte om det var varmt og hovent - og det er det jo ikke. Jeg har ikke tigerbalsam, men jeg har jo faktisk en krem jeg har brukt på ryggen når den er vond, en sånn som trenger dypt ned i musklene! Den skal jeg jammen prøve!

Skrevet

Ja, de spurte om det var varmt og hovent - og det er det jo ikke. Jeg har ikke tigerbalsam, men jeg har jo faktisk en krem jeg har brukt på ryggen når den er vond, en sånn som trenger dypt ned i musklene! Den skal jeg jammen prøve!

Lykke til, håper den virker veldig bra!!

Skrevet

Har du forsøkt å strekke forsiktig på muskelen. Hvis det er krampe, er det ofte det som hjelper best.

Skrevet

Har du forsøkt å strekke forsiktig på muskelen. Hvis det er krampe, er det ofte det som hjelper best.

Det har ikke hjulpet noe når det har vært på det verste - men når det er bare litt, hjelper det du sier :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...