Gå til innhold

Er det lov?

Gjest Bonde på vei til byen

Anbefalte innlegg

Gjest Bonde på vei til byen
Skrevet

Hvis man kjøper togbillett tur/retur f. eks. Kongsberg - Oslo, kan man da gjøre følgende?

Ta toget til Oslo, være der litt, gå på toget tilbake i retning Kongsberg, gå av i Sandvika, shoppe litt på Sandvikasenteret, for deretter å gå på toget igjen i Sandvika og dra videre hjem til Kongsberg. Er det lov, eller kan man kun ta toget hele strekninger? Det er selvsagt snakk om på samme dag.

Skrevet

Sjekk for sikkerhets skyld på NSBs hejmmesider, men jeg mener å huske fra gamle dager da jeg kjørte mer tog at det var lov til å ta én stopp underveis.

Men kanskje det er et problem at toget fra Oslo S til Sandvika er et lokaltog?? Uansett koster det ikke all verden med lokalbillett på denne strekningen.

Skrevet

Jeg er ganske sikker på at det ikke er lov. Sjekk med NSB, du.

Gjest ViViola
Skrevet

Ja, det er "lov", men du må snakke med konduktøren hver gang du vil gå av slik at billetten blir stemplet på en spesiell måte.

Pes - for lite penger.

Skrevet

Nå har jeg snakket med en som jobber som konduktør. Han sier det er litt opp til konduktøren. Noen synes det er greit, og stempler billetten din nederst. Er billetten stemplet øverst er den "brukt opp".

Så spør konduktøren når du setter deg på toget, så får du vite det :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...