Gjest ElMaco Skrevet 12. januar 2009 Skrevet 12. januar 2009 Kreve tilbake gifte ringen fra min X, som ville ha den "tilbake" etter skillsmissen? Det er ca 2 år siden han insisterte på at han skulle ha den. Kan jeg kreve den tilbake? Den var vel min? Eller kan han bare kreve den sånn uten videre? 0 Siter
Gjest Kayia Skrevet 12. januar 2009 Skrevet 12. januar 2009 Nei det syns jeg ikke. Jeg antar at du betalte for dem og syns at du eier den, men etter min mening ga du den til henne da dere giftet dere. Gaver ber man ikke om å få tilbake. Syns 0 Siter
Gjest ElMaco Skrevet 12. januar 2009 Skrevet 12. januar 2009 Nei det syns jeg ikke. Jeg antar at du betalte for dem og syns at du eier den, men etter min mening ga du den til henne da dere giftet dere. Gaver ber man ikke om å få tilbake. Syns Jeg er dame, og han jeg var gift med ville ikke finne seg i annet enn å ha tilbake ringen. Hans far betalte for begges ringer. 0 Siter
Lillemus Skrevet 12. januar 2009 Skrevet 12. januar 2009 Gifteringen? Hva skal du med den? Jeg har min og eksen har sin, men jeg tror jeg har begges forlovelsesring liggende. Har vurdert å spørre om jeg kan få gifteringen hans også og smelte dem om til smykker til ungene, men har ikke kommet så langt. 0 Siter
Gjest Kayia Skrevet 12. januar 2009 Skrevet 12. januar 2009 Jeg er dame, og han jeg var gift med ville ikke finne seg i annet enn å ha tilbake ringen. Hans far betalte for begges ringer. Strengt tatt syns jeg ikke han hadde behøvd å regne med å få den tilbake i utgamngspunktet, men når han nå gjorde det - og dette ligger to år tilbake i tid - ville jeg lagt ballen død. "Sånn ble det", ville jeg tenkt, og levd videre. 0 Siter
Lotte :o) Skrevet 12. januar 2009 Skrevet 12. januar 2009 Jeg er dame, og han jeg var gift med ville ikke finne seg i annet enn å ha tilbake ringen. Hans far betalte for begges ringer. Hva skal du med den? Jeg hadde gitt beng. 0 Siter
morsan Skrevet 12. januar 2009 Skrevet 12. januar 2009 Jeg har inntrykk av at de aller fleste beholder hver sin giftering etter skilsmisse, og gjør hva de vil med den, f eks smelte den om eller hive den. Jeg forstår deg slik at du for 2 år siden likevel overleverte din ring til ham? Isåfall ville jeg bare blåse i hele greia og gå videre med livet uten den. 0 Siter
Gjest mora2 Skrevet 12. januar 2009 Skrevet 12. januar 2009 Så lenge hans far har betalt, syns jeg har har full rett til å ta den. Men who cares? Hva i alle dager skal du med den?.... 0 Siter
nick Skrevet 12. januar 2009 Skrevet 12. januar 2009 Jeg er dame, og han jeg var gift med ville ikke finne seg i annet enn å ha tilbake ringen. Hans far betalte for begges ringer. Du minner meg om mora mi. Hun tok til og med seg barbersakene til gamlingen da de ble skilt. Med mindre du er et nett-troll, så anbefaler jeg deg sterkt om å komme deg videre i livet ditt. Gærninger som henger fast i forhold som tok slutt for mange år siden, er det ingen som vil ha i nærheten. 0 Siter
Gjest Kayia Skrevet 12. januar 2009 Skrevet 12. januar 2009 Så lenge hans far har betalt, syns jeg har har full rett til å ta den. Men who cares? Hva i alle dager skal du med den?.... Jeg syns egentlig ikke ringene er farens selv om han betalte. Min mor betalte vår første vaskemaskin,og hans foreldre podens sprinkelseng. Ingen av dem betraktet disse tingene som annet enn våre... Når det er sagt er gifteringer definitivt noe jeg ville ventet med å anskaffe meg til jeg kunne betale dem selv! 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 12. januar 2009 Skrevet 12. januar 2009 Tja... Hvis du ønsker å fremstå som aldri så lite gjerrig og spesiell, er det jo bare å gjøre det. 0 Siter
Gjest njet Skrevet 12. januar 2009 Skrevet 12. januar 2009 Du minner meg om mora mi. Hun tok til og med seg barbersakene til gamlingen da de ble skilt. Med mindre du er et nett-troll, så anbefaler jeg deg sterkt om å komme deg videre i livet ditt. Gærninger som henger fast i forhold som tok slutt for mange år siden, er det ingen som vil ha i nærheten. Min eks kom ned for å hente en negleklipper etter skilsmissen.. 0 Siter
Gjest njet Skrevet 12. januar 2009 Skrevet 12. januar 2009 Hadde ikke giddet bruke en kalori av energi på noe slikt. Gi slipp og gå videre. 0 Siter
Gjest mora2 Skrevet 12. januar 2009 Skrevet 12. januar 2009 Jeg syns egentlig ikke ringene er farens selv om han betalte. Min mor betalte vår første vaskemaskin,og hans foreldre podens sprinkelseng. Ingen av dem betraktet disse tingene som annet enn våre... Når det er sagt er gifteringer definitivt noe jeg ville ventet med å anskaffe meg til jeg kunne betale dem selv! Mulig jeg som er litt rar der..Men vi er samboere, og har det i kontrakten vår. At det som kommer fra hans familie, går til han, og det som kommer fra min familie går til meg. Men håper jo aldri den dagen kommer... Vi ser så klart på tingene som våres. :0) 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 12. januar 2009 Skrevet 12. januar 2009 Jeg er dame, og han jeg var gift med ville ikke finne seg i annet enn å ha tilbake ringen. Hans far betalte for begges ringer. ''han jeg var gift med ville ikke finne seg i annet enn å ha tilbake ringen. Hans far betalte for begges ringer. '' Det gjør han til en tanke forskrudd. Men det gjør deg til ennå mer forskrudd med tanke på det faktum at du vil kreve den TILBAKE igjen to år etter... 0 Siter
Gjest Kayia Skrevet 12. januar 2009 Skrevet 12. januar 2009 Mulig jeg som er litt rar der..Men vi er samboere, og har det i kontrakten vår. At det som kommer fra hans familie, går til han, og det som kommer fra min familie går til meg. Men håper jo aldri den dagen kommer... Vi ser så klart på tingene som våres. :0) Nei jeg som misforstod deg der, jeg trodde du mente at det var _faren_ som burde få dem tilbake. Jeg og eksen flyttet fra hverandre for halvannet år siden, og vår fordeling fulgte nogenlunde samme prinsipp som dere har kontraktfestet - med unntak av sånne ting som ble ulogisk. Han så ikke mye nytte i å ta med symaskinen hans mor hadde gitt oss foreksempel.. 0 Siter
Spirello Skrevet 12. januar 2009 Skrevet 12. januar 2009 Hva skulle han med den? Og hva i alle dager skal du med den? hadde ikke giddi å brukt energi på det.. 0 Siter
Gjest mora2 Skrevet 12. januar 2009 Skrevet 12. januar 2009 Nei jeg som misforstod deg der, jeg trodde du mente at det var _faren_ som burde få dem tilbake. Jeg og eksen flyttet fra hverandre for halvannet år siden, og vår fordeling fulgte nogenlunde samme prinsipp som dere har kontraktfestet - med unntak av sånne ting som ble ulogisk. Han så ikke mye nytte i å ta med symaskinen hans mor hadde gitt oss foreksempel.. Okey! :0) Hehe, så han hadde ikke bruk for den nei, ser den! ;0) 0 Siter
Gjest Kayia Skrevet 12. januar 2009 Skrevet 12. januar 2009 Okey! :0) Hehe, så han hadde ikke bruk for den nei, ser den! ;0) Eget utsagn: "Har ikke sydd siden fjerde klasse, og kommer aldri til å sy igjen". 0 Siter
Gjest mora2 Skrevet 12. januar 2009 Skrevet 12. januar 2009 Eget utsagn: "Har ikke sydd siden fjerde klasse, og kommer aldri til å sy igjen". Hehe! ;0) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.