Gå til innhold

Homofili

Anbefalte innlegg

Skrevet

''Som andre sier lenger ned her; Klart du kunne blitt farfar. På noen områder har heldigvis tiden jobbet godt.:)''

Nei, det er en biologisk umulighet!

Man blir ikke ufruktbar av å være homofil, og man må ikke gjennomføre et samleie for å lage barn. Ergo: Du kunne blitt farfar.

• Svar 161
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

25

• Mrs D

9

• BMS!

9

• Faure

5

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Nei, det hadde eg takla uten problemer.

Men det ville sikkert vært litt sårt å vite at eg aldri ville blitt bestefar, men det hadde nok godt helt greit det også. :)

''det ville sikkert vært litt sårt å vite at eg aldri ville blitt bestefar''

Klart du kan bli bestefar likevel! Tenk bare på Arve Juritzen. Og det er heller ikke alle heterofile som får barn, så garantier har du aldri uansett.

Skrevet

Jeg hadde nok syntes det var litt vondt hvis h*n hadde opplevd fordommer, mange har tross alt ikke kommet så langt i våre dager at de er villige til å sidestille homofile med heterofile. Men for meg er det mest avgjørende at barna mine blir lykkelige og dugandes mennesker, legning har liten betydning for meg i så måte.

Skrevet

Nei, det skulle ikke blitt noe problem for meg. Men jeg hadde vært bekymret for andres sårende holdninger, selv om aksepten er kommet langt i 2009.

Skrevet

Nei.

Men hadde blitt litt urolig for om de ville fått et fint og stabilt samliv, og ev. barn. For det hadde jo vært hyggelig for alle parter tror jeg.

''hadde blitt litt urolig for om de ville fått et fint og stabilt samliv,''

Den bekymringen er vel minst like stor grunn til å ha om barna er heterofile? Statistikken taler imot et stabilt samliv, gjør den ikke?

Skrevet

Overhodet ikke.

Men jeg ville nok lett ha kunnet bekymre meg for hvordan det ville være for han. Ungdomstida kan være strevsom nok for mange uansett, og jeg tror at selv i våre dager kan det være enda tøffere hvis man er homofil.

''Ungdomstida kan være strevsom nok for mange uansett, og jeg tror at selv i våre dager kan det være enda tøffere hvis man er homofil.''

Det tror jeg du har helt rett i. Og en eventuell sorg over et homofilt barn ville for meg ligget her, i hva h*n eventuelt måtte igjennomgå for å komme til erkjennelse for hvem h*n er.

Skrevet

''Som andre sier lenger ned her; Klart du kunne blitt farfar. På noen områder har heldigvis tiden jobbet godt.:)''

Eller morfar, hvis farfar er en boilogisk umulighet. :o)

Eller så kunne den homofile kanskje blitt fosterforelder? Det er muligheter, men jeg er enig med deg. Det er den første tanken som slo meg. Selvfølgelig skal mine barn være lykkelig. Og hvis en med samme kjønn gjør dem lykkelige, så er det helt greit. Men barnabarn vil jeg gjerne ha :o)

Gjest Shira :o)
Skrevet

Nei. Jeg hadde nok måtte venne meg til det, men barnet mitt er barnet mitt som jeg elsker uansett legning. Og jeg har generelt ikke noe motforestillinger mot homofile.

Det jeg ønsker for barnet mitt er at han skal være lykkelig. Jeg hadde nok tenkt endel på fordommene han måtte ha taklet og møtt, og det kunne nok ha voldt meg en stor sorg, men ikke det faktum at han var homofil.

Skrevet

Eller morfar, hvis farfar er en boilogisk umulighet. :o)

Eller så kunne den homofile kanskje blitt fosterforelder? Det er muligheter, men jeg er enig med deg. Det er den første tanken som slo meg. Selvfølgelig skal mine barn være lykkelig. Og hvis en med samme kjønn gjør dem lykkelige, så er det helt greit. Men barnabarn vil jeg gjerne ha :o)

BIOLOGISK, selvfølgelig...

Skrevet

''hadde blitt litt urolig for om de ville fått et fint og stabilt samliv,''

Den bekymringen er vel minst like stor grunn til å ha om barna er heterofile? Statistikken taler imot et stabilt samliv, gjør den ikke?

Jeg mener det kan være vanskeligere for homofile, for de har større utfordringer.

Skrevet

Man blir ikke ufruktbar av å være homofil, og man må ikke gjennomføre et samleie for å lage barn. Ergo: Du kunne blitt farfar.

''Man blir ikke ufruktbar av å være homofil,''

Det har du helt sikkert rett i.

''og man må ikke gjennomføre et samleie for å lage barn.''

Det bør en gjøre, om det er mulig.

''Ergo: Du kunne blitt farfar.''

Mulig det, men da ville eg før droppa helle farfar greia.

Enten fikk han ha sex med ei dame, eller så burde han belage seg på et (godt) liv uten egne barn!

Skrevet

Jeg mener det kan være vanskeligere for homofile, for de har større utfordringer.

Jeg tror homofile i forhold har det som andre par, at ikke forskjellene er så veldig store i forhold til heterofile. Homofile har tross alt kommet et langt stykke frem når de velger å leve åpent som homofile.

Skrevet

''Man blir ikke ufruktbar av å være homofil,''

Det har du helt sikkert rett i.

''og man må ikke gjennomføre et samleie for å lage barn.''

Det bør en gjøre, om det er mulig.

''Ergo: Du kunne blitt farfar.''

Mulig det, men da ville eg før droppa helle farfar greia.

Enten fikk han ha sex med ei dame, eller så burde han belage seg på et (godt) liv uten egne barn!

''Enten fikk han ha sex med ei dame, eller så burde han belage seg på et (godt) liv uten egne barn!''

Hvorfor sier du da at du hadde taklet et homofilt barn uten problemer?

Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1231776804' post='4063032]

Nei. Jeg hadde nok måtte venne meg til det, men barnet mitt er barnet mitt som jeg elsker uansett legning. Og jeg har generelt ikke noe motforestillinger mot homofile.

Det jeg ønsker for barnet mitt er at han skal være lykkelig. Jeg hadde nok tenkt endel på fordommene han måtte ha taklet og møtt, og det kunne nok ha voldt meg en stor sorg, men ikke det faktum at han var homofil.

''Jeg hadde nok tenkt endel på fordommene han måtte ha taklet og møtt, og det kunne nok ha voldt meg en stor sorg, men ikke det faktum at han var homofil.''

Akkurat det tenker jeg også en del på.

Skrevet

''det ville sikkert vært litt sårt å vite at eg aldri ville blitt bestefar''

Klart du kan bli bestefar likevel! Tenk bare på Arve Juritzen. Og det er heller ikke alle heterofile som får barn, så garantier har du aldri uansett.

Eg vil helst slippe å tenke på Arve Juritzen.

Skrevet

Eg vil helst slippe å tenke på Arve Juritzen.

Hehe, joda. men han var nå bare et godt eksempel på hvorfor du kan bli bestefar. Kanskje Anne Holt er bedre å tenke på? :-D

Skrevet

Nei, det hadde eg takla uten problemer.

Men det ville sikkert vært litt sårt å vite at eg aldri ville blitt bestefar, men det hadde nok godt helt greit det også. :)

Jonas Gardell og hans mann har fått hvert sitt barn med hver sin lesbiske dame, og de to lesbiske damene er også et par.

Begge parene deler omsorgen for de to barna - de bor en uke hos hver famile.

http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/article358406.ab

Skrevet

For å komme litt inn på den du ikke vil tenke på, hehe, så er datra til Arve Juritzen hans biologiske datter så vidt jeg vet.

Skrevet

For å komme litt inn på den du ikke vil tenke på, hehe, så er datra til Arve Juritzen hans biologiske datter så vidt jeg vet.

Ja det stemmer.

Uavhengig av det, har jeg kommet til at hun nok vil være den perfekte match for min sønn, for da slipper jeg å konkurrere mot verdens beste mormor om å være den beste bestemora! ;-)

Skrevet

Hei. Har ingen problemer og fordommer forhold til dette, men har og opplever en god del.

Min bror er homofil, derfor jeg har sett og hoert en god del i forhold til dette.

Maa legge til at vi naa har et meget godt liv, bor i en by, dette er en stor fordel.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...