Gjest vilikkeidag Skrevet 12. januar 2009 Skrevet 12. januar 2009 jeg har i lengre tid slitt med diverse stress og jobbrelaterte smerter, det er så vondt, og i går så vondt at jeg fikk helt panikkangst. Det sitter i brystet og det har skremt meg noe helt vanvittig. Jeg er stiv som en stokk i hele øvre rygg og bryst. Ble sjekket skikkelig ut i går kveld da jeg hadde sterke smerter, og hjertet har det helt fint. Nå har jeg stått på i over 2 år i jobben, og det har kostet meg en hel masse. Klarer ikke å ta meg av unga på den måten jeg er, og livskvaliteten er veldig dårlig, da det meste av dagen går med til å være redd. Får panikkanfall under smertene, og det er ikke veldig behagelig. Har gått hos kiropraktor noen mnd, og går til fysioterapaut nå. Har bedt om time hos lege og vurderer sykemelding så jeg kan komme meg, ikke stresse for en periode og lære meg å ta vare på meg selv og ikke bare alle andre. Er dette godt nok grunnlag for å be om sykemeldig? Har bare vært sykemeldt pga operasjon tidligere og da sa deg seg jo selv på en måte..... Har brukt en egenmelding de 5 siste årene, og synes igrunn jeg har prøvd lenge nok, arbeidsgiver og andre kolleger som ber meg innstendig om å sykemelde meg også. Men er dette godt nok for en lege? 0 Siter
pekkaline Skrevet 12. januar 2009 Skrevet 12. januar 2009 Ja jeg synes det er mere enn nok til å få sykemelding. Det er jammen ikke godt å ha det slik. Du trenger å roe alt ned, men kom deg ut å gå turer hver dag, lov deg selv det! God bedring. 0 Siter
Gjest vilikkeidag Skrevet 13. januar 2009 Skrevet 13. januar 2009 Ja jeg synes det er mere enn nok til å få sykemelding. Det er jammen ikke godt å ha det slik. Du trenger å roe alt ned, men kom deg ut å gå turer hver dag, lov deg selv det! God bedring. Ja, ut på tur hver dag blir det :-) . Blir spennende å se hvordan jeg takler det å være hjemme. Jeg klarer ikke slappe av hvis ikke alt er strøkent her, så det er nok en ting jeg har godt av å lære meg. Tror jeg har mye indre stress som setter seg i brystet. Pluss at det er en del betente muskel og senefester i nakke, rygg og skuldre. Husker ikke sist jeg virkelig bare slappet av uten å ha masse tanker om alt jeg skulle ha gjort....Tror jeg må helt tilbake til ungdommen. Vet nesten ikke hvordan jeg skal lære det heller. Men det er som fysioterapauten sier, jeg må ta vare på meg selv før jeg tar vare på huset. Ikke omvendt :-) Hvis jeg får til det, kan hende mye av stresset legger seg også. 0 Siter
pekkaline Skrevet 13. januar 2009 Skrevet 13. januar 2009 Ja, ut på tur hver dag blir det :-) . Blir spennende å se hvordan jeg takler det å være hjemme. Jeg klarer ikke slappe av hvis ikke alt er strøkent her, så det er nok en ting jeg har godt av å lære meg. Tror jeg har mye indre stress som setter seg i brystet. Pluss at det er en del betente muskel og senefester i nakke, rygg og skuldre. Husker ikke sist jeg virkelig bare slappet av uten å ha masse tanker om alt jeg skulle ha gjort....Tror jeg må helt tilbake til ungdommen. Vet nesten ikke hvordan jeg skal lære det heller. Men det er som fysioterapauten sier, jeg må ta vare på meg selv før jeg tar vare på huset. Ikke omvendt :-) Hvis jeg får til det, kan hende mye av stresset legger seg også. Det er ikke så lett det der, kjenner til det.... Prøv om du kan klare å snu det til noe positivt ved å belønne deg selv når du eks klarer å stå over å støvsuge/vaske gulver annenhver dag,eller hva du føler du gjør oftest, og utsetter flere slike ting på samme måte. Lag en reell belønning. Da snur du det til en glede. Forstår du hva jeg mener? Informer de rundt deg om at du er pålagt å ta det rolig, ev at de du bor sammen med hjelper ekstra mye til med ting. Jeg har snudd på mitt liv slik, ting tar tid -ttt. Nå gleder jeg meg over den minste ting som blir gjort. Og det er bedre for helsa på flere måter. Håper du finner din bane! Lykke til. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.