Lillemus Skrevet 13. januar 2009 Skrevet 13. januar 2009 Sitter her på morran og sløver før jeg går på jobb, suller på nettet og ser på "What not to wear" på BBC Lifestyle. Damene blir jo sååå fjonge og fine! Noen som vet om sider på nettet som gir tips til hvordan man skal kle seg i forhold til kroppsfasong og høyde og vekt??? 0 Siter
Gjest ViViola Skrevet 13. januar 2009 Skrevet 13. januar 2009 ''Noen som vet om sider på nettet som gir tips til hvordan man skal kle seg i forhold til kroppsfasong og høyde og vekt???'' Eh... Nei. MEN - nå har du fiksa håret, både klipp og farg, du har begynt å få fasong på treningen igjen - og nå dette. Aner man en bitteliten midtlivskrise? ;-) 0 Siter
morsan Skrevet 13. januar 2009 Skrevet 13. januar 2009 Jeg mener å huske at jeg har sett det på BBCs hjemmeside - ihvertfall den gangen Trinny og Susannah regjerte programmet (de viser forøvrig mange repriser med dem nå*S*) Ellers er det bare å se ørten av diss eprogrammene, så plukker du nok opp noen tips som passer for deg også etterhvert:-) 0 Siter
Lotte :o) Skrevet 13. januar 2009 Skrevet 13. januar 2009 ''Noen som vet om sider på nettet som gir tips til hvordan man skal kle seg i forhold til kroppsfasong og høyde og vekt???'' Eh... Nei. MEN - nå har du fiksa håret, både klipp og farg, du har begynt å få fasong på treningen igjen - og nå dette. Aner man en bitteliten midtlivskrise? ;-) *humrer* 0 Siter
caprice Skrevet 13. januar 2009 Skrevet 13. januar 2009 Heisann Lillemus - Vi har omtrent samme høyde, og jeg var på stilanalyse for noen år siden. Husker ikke alt jeg fikk vite, men følgende rettningslinjer. Kroppsnære bukser (men dog ikke pinetrang stretch altså!) Korte jakker (men ikke "kelnerjakker"). Da jeg hadde silanalyse var det moderne med litt lengre blazere, og omtrent umulig å få kjøpt kortere varianter - håpløst. Jakkene skal gjerne være innsvingt i livet. Dersom du ikke har timeglass fasong (jeg er veldig "rett" i figuren - unngå belter som markerer midjen. Gjerne litt hæler på skoene - men ikke overdriv. lave sko bør unngås. Gensere etc bør ikke være lange. Denne moten med topper med liv rett under puppene - som går til langt ned på låret gjør bare at vi ser enda kortere ut enn vi er - unngå dette! Kroppsnært er å foretrekke. Hjalp det litt? 0 Siter
Lillemus Skrevet 13. januar 2009 Forfatter Skrevet 13. januar 2009 Heisann Lillemus - Vi har omtrent samme høyde, og jeg var på stilanalyse for noen år siden. Husker ikke alt jeg fikk vite, men følgende rettningslinjer. Kroppsnære bukser (men dog ikke pinetrang stretch altså!) Korte jakker (men ikke "kelnerjakker"). Da jeg hadde silanalyse var det moderne med litt lengre blazere, og omtrent umulig å få kjøpt kortere varianter - håpløst. Jakkene skal gjerne være innsvingt i livet. Dersom du ikke har timeglass fasong (jeg er veldig "rett" i figuren - unngå belter som markerer midjen. Gjerne litt hæler på skoene - men ikke overdriv. lave sko bør unngås. Gensere etc bør ikke være lange. Denne moten med topper med liv rett under puppene - som går til langt ned på låret gjør bare at vi ser enda kortere ut enn vi er - unngå dette! Kroppsnært er å foretrekke. Hjalp det litt? Hjalp masse! ) Synes dette er vanskelig jeg. Innimellom blir jeg bare så drittlei jeans og ensfarget topp... 0 Siter
Lillemus Skrevet 13. januar 2009 Forfatter Skrevet 13. januar 2009 ''Noen som vet om sider på nettet som gir tips til hvordan man skal kle seg i forhold til kroppsfasong og høyde og vekt???'' Eh... Nei. MEN - nå har du fiksa håret, både klipp og farg, du har begynt å få fasong på treningen igjen - og nå dette. Aner man en bitteliten midtlivskrise? ;-) Neida, jeg tenker på dette innimellom og har gjort det i mange år, men får liksom ikke rotet meg til å gjøre noe konkret i klesveien. Innimellom blir jeg bare så drittlei jeans og ensfarget topp med enkelt snitt - særlig når jeg jobber sammen med ei jeg synes er kjempeflink til å kle seg! 0 Siter
Lotte :o) Skrevet 13. januar 2009 Skrevet 13. januar 2009 Hvilke butikker føler du at du finner klær i? Har du noen favoritter? 0 Siter
Lillemus Skrevet 13. januar 2009 Forfatter Skrevet 13. januar 2009 Heisann Lillemus - Vi har omtrent samme høyde, og jeg var på stilanalyse for noen år siden. Husker ikke alt jeg fikk vite, men følgende rettningslinjer. Kroppsnære bukser (men dog ikke pinetrang stretch altså!) Korte jakker (men ikke "kelnerjakker"). Da jeg hadde silanalyse var det moderne med litt lengre blazere, og omtrent umulig å få kjøpt kortere varianter - håpløst. Jakkene skal gjerne være innsvingt i livet. Dersom du ikke har timeglass fasong (jeg er veldig "rett" i figuren - unngå belter som markerer midjen. Gjerne litt hæler på skoene - men ikke overdriv. lave sko bør unngås. Gensere etc bør ikke være lange. Denne moten med topper med liv rett under puppene - som går til langt ned på låret gjør bare at vi ser enda kortere ut enn vi er - unngå dette! Kroppsnært er å foretrekke. Hjalp det litt? Men dette med korte jakker - man sier jo også at man skal ha samme farge på hele antrekket for å gjøre kroppslengden lengre, en kort jakke virker da vel motsatt? På den annen side blir vel beina lengre med kort jakke... 0 Siter
Lillemus Skrevet 13. januar 2009 Forfatter Skrevet 13. januar 2009 [quote name=Lotte )' timestamp='1231838403' post='4063651] Hvilke butikker føler du at du finner klær i? Har du noen favoritter? Ingen. ( Jeg er elendig på å handle klær. Men jeg merker jo at jeg trekker mer mot butikker for den voksne kvinne fremfor H&M (der har jeg vel knapt nok kjøpt et plagg til meg selv i det hele tatt!) og Cubus f.eks... 0 Siter
Lotte :o) Skrevet 13. januar 2009 Skrevet 13. januar 2009 Men dette med korte jakker - man sier jo også at man skal ha samme farge på hele antrekket for å gjøre kroppslengden lengre, en kort jakke virker da vel motsatt? På den annen side blir vel beina lengre med kort jakke... Unngå midjekorte jakker, men jakker som stopper på hofta, vil se bra ut å deg. Lange jakker til ned på låret, vil få deg til å se mindre ut. 0 Siter
Lotte :o) Skrevet 13. januar 2009 Skrevet 13. januar 2009 Ingen. ( Jeg er elendig på å handle klær. Men jeg merker jo at jeg trekker mer mot butikker for den voksne kvinne fremfor H&M (der har jeg vel knapt nok kjøpt et plagg til meg selv i det hele tatt!) og Cubus f.eks... Lindex, Match og Cecilia? Heller Byhaven, enn Mercur, tenker jeg. Men ang. H&M: hvis du har deg tid til å bla i stativene, så er det utrolig hva som finnes der! Særlig topper, rimelige dressjakker etc. Buksene må sikkert legges opp. Men torget har en forvirrende butikk. Der finner jeg ingenting. Solsiden har en lekker og oversiktlig butikk, jeg var der i går. Fant faktisk 3 plagg - utrolig til å være meg. City Lade har også en fin butikk. 0 Siter
Lillemus Skrevet 13. januar 2009 Forfatter Skrevet 13. januar 2009 [quote name=Lotte )' timestamp='1231838569' post='4063654] Unngå midjekorte jakker, men jakker som stopper på hofta, vil se bra ut å deg. Lange jakker til ned på låret, vil få deg til å se mindre ut. *Suger til seg tips* 0 Siter
Lotte :o) Skrevet 13. januar 2009 Skrevet 13. januar 2009 *Suger til seg tips* Bukser: lange, ikke høyvannsbukser som stopper ovenfor ankelen. Buksene må ikke smalne nedover, det er best med bootcut. Du kan med fordel ha gode sko med ca 3 cm hæl. Du kan gå i slike, uten å bli sliten. En liten (men kraftig, for komfortens skyld), gjør noe med holdningen på enhver kropp: man retter seg opp i ryggen, skyter fram puppene og trår mer sexy og elegant. Skoletter/støvletter + skjørt, har du det? Jeg tenker på korte skjørt, ikke lange. ser for meg støvletter/skoletter, tykk tights + skjørt som stopper rett over kneet. 0 Siter
Lillemus Skrevet 13. januar 2009 Forfatter Skrevet 13. januar 2009 [quote name=Lotte )' timestamp='1231839837' post='4063672] Bukser: lange, ikke høyvannsbukser som stopper ovenfor ankelen. Buksene må ikke smalne nedover, det er best med bootcut. Du kan med fordel ha gode sko med ca 3 cm hæl. Du kan gå i slike, uten å bli sliten. En liten (men kraftig, for komfortens skyld), gjør noe med holdningen på enhver kropp: man retter seg opp i ryggen, skyter fram puppene og trår mer sexy og elegant. Skoletter/støvletter + skjørt, har du det? Jeg tenker på korte skjørt, ikke lange. ser for meg støvletter/skoletter, tykk tights + skjørt som stopper rett over kneet. ''Bukser: lange, ikke høyvannsbukser som stopper ovenfor ankelen. Buksene må ikke smalne nedover, det er best med bootcut.'' Bukser til midt på leggen vil du _aldri_ få se meg i!!!! De jeg har er greie i fasongen tror jeg, ikke smale nederst, men ikke 70-talls sleng heller. ) ''Du kan med fordel ha gode sko med ca 3 cm hæl. Du kan gå i slike, uten å bli sliten. En liten (men kraftig, for komfortens skyld), gjør noe med holdningen på enhver kropp: man retter seg opp i ryggen, skyter fram puppene og trår mer sexy og elegant.'' Jeg vet jeg bør ha litt hel og jeg skal se etter det neste gang jeg skal kjøpe sko. Jeg lover. Jeg har flere par sko med hel, fine sko (sorte, klassiske), men helen er for høy for meg. ''Skoletter/støvletter + skjørt, har du det? Jeg tenker på korte skjørt, ikke lange. ser for meg støvletter/skoletter, tykk tights + skjørt som stopper rett over kneet.'' Har flere skjørt i den lengden, liker den godt, men jeg er totalt analfabet på sko og støvletter... *Sukk* 0 Siter
Lillemus Skrevet 13. januar 2009 Forfatter Skrevet 13. januar 2009 [quote name=Lotte )' timestamp='1231839837' post='4063672] Bukser: lange, ikke høyvannsbukser som stopper ovenfor ankelen. Buksene må ikke smalne nedover, det er best med bootcut. Du kan med fordel ha gode sko med ca 3 cm hæl. Du kan gå i slike, uten å bli sliten. En liten (men kraftig, for komfortens skyld), gjør noe med holdningen på enhver kropp: man retter seg opp i ryggen, skyter fram puppene og trår mer sexy og elegant. Skoletter/støvletter + skjørt, har du det? Jeg tenker på korte skjørt, ikke lange. ser for meg støvletter/skoletter, tykk tights + skjørt som stopper rett over kneet. Hva med omslagstopper? 0 Siter
morsan Skrevet 13. januar 2009 Skrevet 13. januar 2009 Her er testen - her kan du klikke for din kroppsfasong, høyde etc, og få tips om hva du skal ha på deg: http://www.bbc.co.uk/lifestyle/tv_and_radio/what_not_to_wear/whattowear_index.shtml 0 Siter
Lotte :o) Skrevet 13. januar 2009 Skrevet 13. januar 2009 ''Bukser: lange, ikke høyvannsbukser som stopper ovenfor ankelen. Buksene må ikke smalne nedover, det er best med bootcut.'' Bukser til midt på leggen vil du _aldri_ få se meg i!!!! De jeg har er greie i fasongen tror jeg, ikke smale nederst, men ikke 70-talls sleng heller. ) ''Du kan med fordel ha gode sko med ca 3 cm hæl. Du kan gå i slike, uten å bli sliten. En liten (men kraftig, for komfortens skyld), gjør noe med holdningen på enhver kropp: man retter seg opp i ryggen, skyter fram puppene og trår mer sexy og elegant.'' Jeg vet jeg bør ha litt hel og jeg skal se etter det neste gang jeg skal kjøpe sko. Jeg lover. Jeg har flere par sko med hel, fine sko (sorte, klassiske), men helen er for høy for meg. ''Skoletter/støvletter + skjørt, har du det? Jeg tenker på korte skjørt, ikke lange. ser for meg støvletter/skoletter, tykk tights + skjørt som stopper rett over kneet.'' Har flere skjørt i den lengden, liker den godt, men jeg er totalt analfabet på sko og støvletter... *Sukk* Kvalitetssalget starter i morgen! Sko, støvletter og skoletter - jippi! :-))))) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.