Gå til innhold

Ang. det som skjedde

Anbefalte innlegg

Skrevet

på nyttårsaften.

Saken er anmeldt. Politiet ønsket å vite hvem som var hos oss på nyttårsaften, men foreløbig har vi ikke sagt noe om det.

Jeg prøver å få kontakt via medinger med 15-åringen for å få til en samtale med henne med det formålet og si litt om konsekvenser for henne og alle oss andre ved ikke å være ærlig. Håper på den måten og løse det hele uten å navngi henne.

Jeg får ingen svar hverken fra henne eller foreldrene.

Desverre er vi 100% sikker på at hun står bak. Det var 3 voksne og 2 "barn" hos oss på nyttårsaften utenom oss selv og hun er den eneste som har stjelt tidligere.

Navngi eller ikke?

Mannen min mener nei av hensyn til meg og mitt forhold til dem i fremtiden. Jeg er usikker. Har egentlig ikke lyst til å skåne henne og jeg vet ikke om det er noe verdt å ta vare på vennskapet så lenge foreldrene ikke gir respons.

• Svar 134
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• BMS!

20

• morsan

12

• Mrs D

8

• mariaflyfly

4

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

En eller annen gang må hun jo lære. Det hjelper ikke å hele tiden unnskylde og bortforklare.

Dersom det blir sak ut av det og politiet finner det bevist at det var henne så synes jeg at dere bør løse konflikten i Konfliktrådet. Der må hun møte dere ansikt til ansikt, og dere blir enige om en måte dette kan ordnes på. Det har liten vits å sende saken til retten.

Skrevet

En eller annen gang må hun jo lære. Det hjelper ikke å hele tiden unnskylde og bortforklare.

Dersom det blir sak ut av det og politiet finner det bevist at det var henne så synes jeg at dere bør løse konflikten i Konfliktrådet. Der må hun møte dere ansikt til ansikt, og dere blir enige om en måte dette kan ordnes på. Det har liten vits å sende saken til retten.

Nei, rettsak pga av dette gidder vi ikke uansett. Jeg har mest lyst til at hun skal få en liten lærepenge.

Skrevet

Nå har ihvertfall moren gitt respons og hun ønsker jeg skal ta en samtale med datteren hennes alene. Det er postivt, så da får vi se hva vi får til.

Skrevet

Nå har ihvertfall moren gitt respons og hun ønsker jeg skal ta en samtale med datteren hennes alene. Det er postivt, så da får vi se hva vi får til.

I tillegg skal du navngi. Jeg skjønner at det er vanskelig - men det MÅ gjøres.

Skrevet

Jeg skjønner ikke hvordan du kan sitte der med anmeldelsen hos politiet og si at alle fakta har kommet fram på bordet når de ikke har det?

Jeg hadde oppgitt navn. Utvilsomt. Men at det er kjipt - ja.

Skrevet

Jeg har ingen problemer med å forstå hvorfor du har anmeldt.

Men... Hvordan du kan anmelde uten å gi politiet alle relevante fakta forstår jeg ikke. Man kan ikke bruke politiet (les: skattepenger) til å drive egen personlig vendetta. Anmelder du, må det være en selvfølge at du faktisk ønsker at politiet skal oppklare saken. Ellers holder du dem jo for narr. De har sikkert nok uoppklarte saker på bordet sitt, om de ikke skal få unødvendige saker også.

Skrevet

Men... Hvordan du kan anmelde uten å gi politiet alle relevante fakta forstår jeg ikke. Man kan ikke bruke politiet (les: skattepenger) til å drive egen personlig vendetta. Anmelder du, må det være en selvfølge at du faktisk ønsker at politiet skal oppklare saken. Ellers holder du dem jo for narr. De har sikkert nok uoppklarte saker på bordet sitt, om de ikke skal få unødvendige saker også.

Det var vel egentlig akkurat dette jeg prøvde å si her, men du forklarte det mye bedre. :)

Skrevet

Jeg skjønner ikke hvordan du kan sitte der med anmeldelsen hos politiet og si at alle fakta har kommet fram på bordet når de ikke har det?

Det var ikke jeg som satt der. Jeg er for ærlig til å sitte der og si at jeg ikke vil oppgi navn. Jeg er elendig på å lyve. Han (mannen min) sa at han ikke ville navngi av hensyn til meg.

Skrevet

Det var ikke jeg som satt der. Jeg er for ærlig til å sitte der og si at jeg ikke vil oppgi navn. Jeg er elendig på å lyve. Han (mannen min) sa at han ikke ville navngi av hensyn til meg.

Hvorfor skal han avgjøre hva som er best av hensyn til deg?

Skrevet

Har ikke fått med meg hva som har skjedd jeg da, men jeg lurer på hvorfor du anmelder men ikke vil svare konkret på politiets spørsmål.

Merker jeg blir mektig irritert over at du velger å gå til politet, men ikke er behjelpelig med informasjon du sitter på.

Du kunne like gjerne latt det være.

Ærlig talt, jeg regner med du er ett voksent menneske, slutt og tull med andres tid og penger. Tror du poliet i norge ikke er overarbeidet nok som det er, om ikke voksene mennesker skal komme med "tulle" annmeldelser.

Enten anmelder du, eller så gjør du det ikke,

Nå skal jeg lese hva di andre har svart deg her.

Skrevet

Helt enig.

Har ikke fått med meg selve saken, men har klart å hisse meg skikkelig opp over at hun sløser med politiets tid og ressurser..

Skrevet

Kan ikke jeg skjønne heller. Hva er da poenget?

Gjest verd prisen?
Skrevet

Jeg har stått i en slik situasjon tidligere, og jeg oppga navn selv om det var fryktelig ekkelt å oppgi en kjenning som hovedmistenkt. Det ble full politiransaking hjemme hos dem, og de fant det jeg mistenkte vedkommende for å ha tatt. Saken ble oppklart, men jeg omgås ikke lenger tyven, gitt. Det ble for vanskelig.

Når jeg først anmeldte, så oppga jeg all kjent info. Man kan jo ikke leke med tida til politiet heller, og satse på at de skal snuse fram infoen når jeg allerede hadde ei klar formening. Men prisen var høy.

Skrevet

Hvorfor skal han avgjøre hva som er best av hensyn til deg?

Tja, si det? Grunnen til at jeg spør dere her nå er fordi jeg sitter og vurderer om jeg skal ta meg en tur til poilitiet og si det som det er, uavhengig av han. Da mister jeg vennskapet, men det er kanskje verdt det?

Skrevet

Tja, si det? Grunnen til at jeg spør dere her nå er fordi jeg sitter og vurderer om jeg skal ta meg en tur til poilitiet og si det som det er, uavhengig av han. Da mister jeg vennskapet, men det er kanskje verdt det?

Sånn jeg ser det, har du to greie muligheter nå.

Du går til politiet, trekker saken, så di slipper mer bruk av ressurser på tull.

Du går til politet, og navngir hvem som var hos dere nyttårsaften.

Lykke til!

Skrevet

Har ikke fått med meg hva som har skjedd jeg da, men jeg lurer på hvorfor du anmelder men ikke vil svare konkret på politiets spørsmål.

Merker jeg blir mektig irritert over at du velger å gå til politet, men ikke er behjelpelig med informasjon du sitter på.

Du kunne like gjerne latt det være.

Ærlig talt, jeg regner med du er ett voksent menneske, slutt og tull med andres tid og penger. Tror du poliet i norge ikke er overarbeidet nok som det er, om ikke voksene mennesker skal komme med "tulle" annmeldelser.

Enten anmelder du, eller så gjør du det ikke,

Nå skal jeg lese hva di andre har svart deg her.

Prøv og les hva jeg skriver. Jeg var ikke hos politiet. Jeg var på jobb og mannen min var hos poiltiet. Vi var på forhånd uenig om hvordan dette skulle gjøres. Han vil skjule sannheten fordi han mener det er best for meg.(nesten det samme som å lyve), mens jeg er mer usikker, men heller mest til at sannheten skal frem.

Jeg vet likevel med meg selv at hvis det var jeg som satt der ansikt til ansikt med politiet, ville jeg ikke greid å skjule sannheten. Såpass godt kjenner jeg meg selv og såpass godt kjenner mannen min meg også og derfor bestemte han seg for at han skulle gjøre dette av hensyn til meg. *Hrmmf*

Nå vurderer jeg likevel å ta meg en tur dit for å oppklare det hele.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...