Gå til innhold

Ang. det som skjedde

Anbefalte innlegg

Gjest verd prisen?
Skrevet

Prøv og les hva jeg skriver. Jeg var ikke hos politiet. Jeg var på jobb og mannen min var hos poiltiet. Vi var på forhånd uenig om hvordan dette skulle gjøres. Han vil skjule sannheten fordi han mener det er best for meg.(nesten det samme som å lyve), mens jeg er mer usikker, men heller mest til at sannheten skal frem.

Jeg vet likevel med meg selv at hvis det var jeg som satt der ansikt til ansikt med politiet, ville jeg ikke greid å skjule sannheten. Såpass godt kjenner jeg meg selv og såpass godt kjenner mannen min meg også og derfor bestemte han seg for at han skulle gjøre dette av hensyn til meg. *Hrmmf*

Nå vurderer jeg likevel å ta meg en tur dit for å oppklare det hele.

Den mannen din vet jammen å ta hensyn til deg!

• Svar 134
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• BMS!

20

• morsan

12

• Mrs D

8

• mariaflyfly

4

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Den mannen din vet jammen å ta hensyn til deg!

Han ønsker at jeg skal beholde vennene mine, mens jeg sitter nå her og vurderer om jeg vil beholde vennene mine.

Skrevet

Ærlig talt - du vet hvem (sannsynligvis) har skyldig, men du oppgir ikke dette til politiet? Enten får du gjøre det fullt ut eller ikke gjøre det i det hele tatt! Politiet har da nok å drive med, om du ikke skal gjøre det vanskeligere for dem (ved å anmelde, men holde tilbake informasjon)...

Skrevet

Ærlig talt - du vet hvem (sannsynligvis) har skyldig, men du oppgir ikke dette til politiet? Enten får du gjøre det fullt ut eller ikke gjøre det i det hele tatt! Politiet har da nok å drive med, om du ikke skal gjøre det vanskeligere for dem (ved å anmelde, men holde tilbake informasjon)...

Ok:-) Les resten av det jeg har skrevet.

Skrevet

Prøv og les hva jeg skriver. Jeg var ikke hos politiet. Jeg var på jobb og mannen min var hos poiltiet. Vi var på forhånd uenig om hvordan dette skulle gjøres. Han vil skjule sannheten fordi han mener det er best for meg.(nesten det samme som å lyve), mens jeg er mer usikker, men heller mest til at sannheten skal frem.

Jeg vet likevel med meg selv at hvis det var jeg som satt der ansikt til ansikt med politiet, ville jeg ikke greid å skjule sannheten. Såpass godt kjenner jeg meg selv og såpass godt kjenner mannen min meg også og derfor bestemte han seg for at han skulle gjøre dette av hensyn til meg. *Hrmmf*

Nå vurderer jeg likevel å ta meg en tur dit for å oppklare det hele.

Men ærligtalt, om det var du elle mannen din spiller vel ingen trille.

Da, syns jeg mannen din er en umoden person som sitter og bruker opp politiets tid og ressurser.

Men dette kan du faktisk gjøre noe med, og du er nokså umoden om du ikke enten gir svaret til politet, eller ber mannen din trekke den anmeldelsen.

For noe tøys, håper du betaler din skatt med glede

Skrevet

Jeg ville navngitt. Vennskapet virket over likevel...Og jentungen trenger en lærepenge!

Forstår godt dere anmeldte. Nå ordner det seg vel med forsikringen også.

:0)

Skrevet

Han ønsker at jeg skal beholde vennene mine, mens jeg sitter nå her og vurderer om jeg vil beholde vennene mine.

men HVORFOR anmeldte dere i førsteomgang da?

Dette skjønner jeg ikke noe av.

Skrevet

Jeg ville navngitt. Vennskapet virket over likevel...Og jentungen trenger en lærepenge!

Forstår godt dere anmeldte. Nå ordner det seg vel med forsikringen også.

:0)

Forsikrinselskapet kan flott nekte å gi dem noe nå, når di ikke er behjelpelig med å oppklare saken.

Skrevet

Men ærligtalt, om det var du elle mannen din spiller vel ingen trille.

Da, syns jeg mannen din er en umoden person som sitter og bruker opp politiets tid og ressurser.

Men dette kan du faktisk gjøre noe med, og du er nokså umoden om du ikke enten gir svaret til politet, eller ber mannen din trekke den anmeldelsen.

For noe tøys, håper du betaler din skatt med glede

Det siste kan jeg svare ja på.

Jeg synes også anmeldelsen er tøys så lenge ikke alt blir oppgitt. Nå skal jeg se hva jeg får ut av en samtale med 16-åringen. Om hun vil velge å være ærlig nå, trekker jeg anmeldelsen.

Om hun vil fortsette å lyve, skal jeg navngi henne.

Jeg er jo i prinsippet enig med dere og det er mye lettere og svare slik dere svarer når det ikke gjelder egne venner, men har kommet frem til at jeg vil navngi henne. Ikke minst av hensyn til henne selv og fremtiden. Må jo få satt en stopper for dette en gang for alle. Det er ingen fordel for foreldrene hennes heller om hun utvikler seg til å bli en kriminell. Det ser ut som hun er på god vei.

Skrevet

Forsikrinselskapet kan flott nekte å gi dem noe nå, når di ikke er behjelpelig med å oppklare saken.

Det kan ikke forsikring selskapet vite noe om.

Jeg skjønner godt at det er vanskelig å oppgi navnet.

Skrevet

Det siste kan jeg svare ja på.

Jeg synes også anmeldelsen er tøys så lenge ikke alt blir oppgitt. Nå skal jeg se hva jeg får ut av en samtale med 16-åringen. Om hun vil velge å være ærlig nå, trekker jeg anmeldelsen.

Om hun vil fortsette å lyve, skal jeg navngi henne.

Jeg er jo i prinsippet enig med dere og det er mye lettere og svare slik dere svarer når det ikke gjelder egne venner, men har kommet frem til at jeg vil navngi henne. Ikke minst av hensyn til henne selv og fremtiden. Må jo få satt en stopper for dette en gang for alle. Det er ingen fordel for foreldrene hennes heller om hun utvikler seg til å bli en kriminell. Det ser ut som hun er på god vei.

Jeg kan love at jeg aldri hadde gått til politiet og anmeldt noe som helst, om ikke jeg hadde skulle gjort det fult ut.

Jeg hadde tatt en avgjøresle på om jeg skulle gjort det, eller latt det være.

Skrevet

Jeg kan love at jeg aldri hadde gått til politiet og anmeldt noe som helst, om ikke jeg hadde skulle gjort det fult ut.

Jeg hadde tatt en avgjøresle på om jeg skulle gjort det, eller latt det være.

Må man ikke anmelde for å få igjen på forsikringen?

Skrevet

Helt enig.

Har ikke fått med meg selve saken, men har klart å hisse meg skikkelig opp over at hun sløser med politiets tid og ressurser..

Det er ikke hun som sløser - det er mannen hennes som har overkjørt henne igjen...

Gjest Irritererer meg over skrivefeil...
Skrevet

Sånn jeg ser det, har du to greie muligheter nå.

Du går til politiet, trekker saken, så di slipper mer bruk av ressurser på tull.

Du går til politet, og navngir hvem som var hos dere nyttårsaften.

Lykke til!

Nå har jeg lest flere innlegg fra deg i dag, og kan bare ikke la være å kommentere:

DE (som i "de sa at...) - ikke DI!!!

Skrevet

Det er ikke hun som sløser - det er mannen hennes som har overkjørt henne igjen...

Det er å ta litt hardt i i denne saken. Her vil han bare mitt beste og han er redd for at jeg skal overreagere slik at vennskapet forsvinner.

Her må jeg ta en egen avgjørelse.

Skrevet

Må man ikke anmelde for å få igjen på forsikringen?

Så dere skal anmelde for å få igjen penger, men uten at dere vil være behjelpelig med oppklaringen?

Det er altså greit å bruke andre forsikringstageres penger...

Skrevet

Det er å ta litt hardt i i denne saken. Her vil han bare mitt beste og han er redd for at jeg skal overreagere slik at vennskapet forsvinner.

Her må jeg ta en egen avgjørelse.

Uansett hvordan du unnskylder ham, er dette overkjøring nok en gang. Hadde det bare vært denne saken her, hadde jeg neppe reagert, men jeg ser mønsteret i alt du skriver.

"han vil mitt eget beste" - du er da vel for pokker i stand til å ta avgjørelser selv?!

Skrevet

Så dere skal anmelde for å få igjen penger, men uten at dere vil være behjelpelig med oppklaringen?

Det er altså greit å bruke andre forsikringstageres penger...

''Så dere skal anmelde for å få igjen penger, men uten at dere vil være behjelpelig med oppklaringen?''

...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...