Gå til innhold

Ang. det som skjedde

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har jeg lest flere innlegg fra deg i dag, og kan bare ikke la være å kommentere:

DE (som i "de sa at...) - ikke DI!!!

Irriter deg du :-D

Håper det ødela dagen din :-D

• Svar 134
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• BMS!

20

• morsan

12

• Mrs D

8

• mariaflyfly

4

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Det siste kan jeg svare ja på.

Jeg synes også anmeldelsen er tøys så lenge ikke alt blir oppgitt. Nå skal jeg se hva jeg får ut av en samtale med 16-åringen. Om hun vil velge å være ærlig nå, trekker jeg anmeldelsen.

Om hun vil fortsette å lyve, skal jeg navngi henne.

Jeg er jo i prinsippet enig med dere og det er mye lettere og svare slik dere svarer når det ikke gjelder egne venner, men har kommet frem til at jeg vil navngi henne. Ikke minst av hensyn til henne selv og fremtiden. Må jo få satt en stopper for dette en gang for alle. Det er ingen fordel for foreldrene hennes heller om hun utvikler seg til å bli en kriminell. Det ser ut som hun er på god vei.

''Jeg synes også anmeldelsen er tøys så lenge ikke alt blir oppgitt. Nå skal jeg se hva jeg får ut av en samtale med 16-åringen. Om hun vil velge å være ærlig nå, trekker jeg anmeldelsen.''

Om du ikke oppgir navnet hennes, så vil antakelig saken bli henlagt med et pennestrøk. Da får ikke dere tingene igjen, og vedkommende 16 åring lærer nada av dette. Det er helt idiotisk å anmelde med halvsannheter sånn som dere har gjort, litt av vitsen må jo være at jenta som har stjålet noe skal lære av dette.

Skrevet

Det er ikke hun som sløser - det er mannen hennes som har overkjørt henne igjen...

Ok, kjenner ikke bakrunn historien skjønner jeg.

Men hun velger jo å leve med denne mannen, så da får hun jo jammen stå for at hun ikke retter opp i pinlighetene hos politiet også.

Skrevet

''Jeg synes også anmeldelsen er tøys så lenge ikke alt blir oppgitt. Nå skal jeg se hva jeg får ut av en samtale med 16-åringen. Om hun vil velge å være ærlig nå, trekker jeg anmeldelsen.''

Om du ikke oppgir navnet hennes, så vil antakelig saken bli henlagt med et pennestrøk. Da får ikke dere tingene igjen, og vedkommende 16 åring lærer nada av dette. Det er helt idiotisk å anmelde med halvsannheter sånn som dere har gjort, litt av vitsen må jo være at jenta som har stjålet noe skal lære av dette.

Nei, poenget til disse er å få forsikringspenger....

Jeg skjønte det først nå. Dette er herr og fru utrolig lure :-D

*kvalm*

Skrevet

Det er å ta litt hardt i i denne saken. Her vil han bare mitt beste og han er redd for at jeg skal overreagere slik at vennskapet forsvinner.

Her må jeg ta en egen avgjørelse.

Men ønsker du virkelig venner som kommer på besøk og lar sine barn stjele fra barna dine? Kan bli et veldig dyrkjøpt vennskap etter hvert.

Gjest verd prisen?
Skrevet

Han ønsker at jeg skal beholde vennene mine, mens jeg sitter nå her og vurderer om jeg vil beholde vennene mine.

Det var akkurat den avveielsen jeg også måtte ta, som jeg skrev i et annet svar. Det var fryktelig ekkelt, men i ettertid var det verd prisen. Og jeg tror du er nødt til å ta med i beregninga at enten anmelder dere, med mulig utfall at dere mister vennene, eller så trekker dere anmeldelsen og vil aldri kunne oppnå et tillitsforhold til dem likevel...

Når foreldrene ikke svarer på henvendelsen, så sier det litt det også. Jeg tror jeg ville ha stått på rimelig hardt for å oppklare om mitt barn var mistenkt for noe slikt.

Skrevet

Sånn jeg ser det, har du to greie muligheter nå.

Du går til politiet, trekker saken, så di slipper mer bruk av ressurser på tull.

Du går til politet, og navngir hvem som var hos dere nyttårsaften.

Lykke til!

''Du går til politiet, trekker saken, så di slipper mer bruk av ressurser på tull.''

Politiet kommer ikke til å bruke ressurser på denne saken, det nekter jeg å tro. Bortsett fra å sende et brev om at saken er henlagt. Så får man håpe at fakta ikke kommer frem, for da henger en eventuell forsikringsutbetaling i en tynn tråd.

Skrevet

*kvalm*

I så fall er det ikke bare tyven som er tragisk... Og tenk på hva vedkommende barn som ble frastjålet tingene sine lærer av dette. Blir rent kvalm, jeg også.

Skrevet

''Du går til politiet, trekker saken, så di slipper mer bruk av ressurser på tull.''

Politiet kommer ikke til å bruke ressurser på denne saken, det nekter jeg å tro. Bortsett fra å sende et brev om at saken er henlagt. Så får man håpe at fakta ikke kommer frem, for da henger en eventuell forsikringsutbetaling i en tynn tråd.

'' Så får man håpe at fakta ikke kommer frem, for da henger en eventuell forsikringsutbetaling i en tynn tråd.''

Tja, er vel ikke alle som sitter å håper på at det ikke kommer frem, nei.

Skrevet

Nei, rettsak pga av dette gidder vi ikke uansett. Jeg har mest lyst til at hun skal få en liten lærepenge.

Konfliktrådet er ingen rettssak. Det er et møte hvor dere f.eks kommer frem til hvordan jenta kan tilbakebetale verdien av det hun har stjålet om hun ikke har tingene fremdeles og kan levere dem tilbake skadefritt.

Skrevet

I så fall er det ikke bare tyven som er tragisk... Og tenk på hva vedkommende barn som ble frastjålet tingene sine lærer av dette. Blir rent kvalm, jeg også.

Sånt snuks får meg til å betvile hele greie.

Gjest mener jeg
Skrevet

Politiet har jo allerede brukt ressurser på denne saken. Da det er ressursbruk å ta i mot en anmeldelse.

Gjest Elextra
Skrevet

Har ikke lest hele andre tråden din (bare hovedinnlegget som ble linket til her), men er enig med de andre at når du først har anmeldt bør du/dere oppgi navn og hele historien.

Å anmelde slikt (da med navn) ville jeg sett på som siste utvei etter å ha gitt synderen et ultimatum.

Skrevet

Tja, si det? Grunnen til at jeg spør dere her nå er fordi jeg sitter og vurderer om jeg skal ta meg en tur til poilitiet og si det som det er, uavhengig av han. Da mister jeg vennskapet, men det er kanskje verdt det?

Det er det jo bare deg sjøl som kan avgjøre.

Men jeg er enig med dem som skriver at for å få utbetalt noen forsikringssum, bør dere så avgjort oppgi navn til politiet. Jeg synes det er i overkant tullete å anmelde noe "halvveis" på denne måten.

Skrevet

*kvalm*

Har du en perosonlig vendetta mot VKF gående, eller?

Det er mange av oss som mener det er poengløst med en anmeldelse uten å oppgi navn på jenta, men du tar liksom bare edder og galle ut i denne tråden.

Skrevet

Politiet har jo allerede brukt ressurser på denne saken. Da det er ressursbruk å ta i mot en anmeldelse.

Sant nok, men de kommer neppe til å bruke så veldig mye mer ressurser på den.

Skrevet

Det er det jo bare deg sjøl som kan avgjøre.

Men jeg er enig med dem som skriver at for å få utbetalt noen forsikringssum, bør dere så avgjort oppgi navn til politiet. Jeg synes det er i overkant tullete å anmelde noe "halvveis" på denne måten.

Enig med deg.

Gjest verd prisen?
Skrevet

*kvalm*

Uff, nå fikk jeg en ekkel følelse av at du kan ha rett. Uansett om så er tilfelle i denne saken eller ikke, så er sånt utrolig nedrig. Misbruk av tid, ressurser og ikke minst av forsikringsselskapenes/våre penger.

Skrevet

Har du en perosonlig vendetta mot VKF gående, eller?

Det er mange av oss som mener det er poengløst med en anmeldelse uten å oppgi navn på jenta, men du tar liksom bare edder og galle ut i denne tråden.

Enig,- dette reagerte jeg også på!

Skrevet

Så dere skal anmelde for å få igjen penger, men uten at dere vil være behjelpelig med oppklaringen?

Det er altså greit å bruke andre forsikringstageres penger...

Poenget er jo at tingene er stjelt uansett om vi oppir navn eller ikke.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...