Gå til innhold

Ang. det som skjedde

Anbefalte innlegg

Gjest Elextra
Skrevet

Ja, det at det jo er en presumptivt kjent skadevolder/tyv, gjør jo saken vesensforskjellig fra f eks nevnte sykkeltyveri med totalt ukjent gjerningsperson og uten spor what-so-ever.

Men selv om de anmelder OG oppgir navn, antar jeg at de vil ha krav på forsikringsoppgjør iht sin avtale med forsikringsselskapet, dersom forsikringen først dekker slike forhold. Det blir da eventuelt forsikringsselskapet som må søke regress hos tyven.

Og ved at de ikke oppgir antatt tyv, reduserer de jo forsikringsselskapets regressmuligheter til null. Men hvor stor sannsynlighet er det for at forsikringsselskapet ville ha søkt slik regress selv med navn oppgitt i anmeldelsen? For et krav på kr 3 500 med fratrekk for egenandel?

Uansett mener jeg det må gå an på poengtere at det var galt/fjollete/uhensiktsmessig at VKFs mann ikke navnga jenta, uten dermed å anklage VKF for å være umoralsk og/eller kriminell! (Bare det at enkelte gjør henne ansvarlig for det mannen gjør (eller ikke gjør) er jo ganske drøyt).

''Det blir da eventuelt forsikringsselskapet som må søke regress hos tyven.''

Nettopp. Det blir forsikringssvindel ikke å oppgi kjent gjerningsmann, selv om det kan kanskje kan oppfattes som en formalitet ved en såpass liten sum. Faktisk er forsikringssvindel ganske alvorlige greier, selv ved lave beløp.

Uansett regelverk synes jeg det blir noe umoralsk ved å anmelde for å få forsikringspenger heller enn å gjøre det man kan for å få varene tilbake fra tyv man kjenner til (sier ikke at det nødvendigvis var slik her).

• Svar 134
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• BMS!

20

• morsan

12

• Mrs D

8

• mariaflyfly

4

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

''Det blir da eventuelt forsikringsselskapet som må søke regress hos tyven.''

Nettopp. Det blir forsikringssvindel ikke å oppgi kjent gjerningsmann, selv om det kan kanskje kan oppfattes som en formalitet ved en såpass liten sum. Faktisk er forsikringssvindel ganske alvorlige greier, selv ved lave beløp.

Uansett regelverk synes jeg det blir noe umoralsk ved å anmelde for å få forsikringspenger heller enn å gjøre det man kan for å få varene tilbake fra tyv man kjenner til (sier ikke at det nødvendigvis var slik her).

''Uansett regelverk synes jeg det blir noe umoralsk ved å anmelde for å få forsikringspenger heller enn å gjøre det man kan for å få varene tilbake fra tyv man kjenner til (sier ikke at det nødvendigvis var slik her).''

Jo, jeg ser det.

Skrevet

Jeg ville ringt foreldrene og sagt at etter en bestemt dato så anmelder dere saken, med hennes fulle navn. Da har de anledning til å løse det enda en gang.

(har ikke lest tråden som er milelang....)

Skrevet

Jeg ville ringt foreldrene og sagt at etter en bestemt dato så anmelder dere saken, med hennes fulle navn. Da har de anledning til å løse det enda en gang.

(har ikke lest tråden som er milelang....)

''(har ikke lest tråden som er milelang....)''

Du vil ikke si at du har et liv utendom dol? ;-)

Uansett - i morgen vil tråden bare være halvparten så lang...

Skrevet

''(har ikke lest tråden som er milelang....)''

Du vil ikke si at du har et liv utendom dol? ;-)

Uansett - i morgen vil tråden bare være halvparten så lang...

Jah, akkurat det den blir *nikker* *venter til i morra*

I dag har jeg vært mye avsted, så yes jeg har et liv ;)

Skrevet

Jah, akkurat det den blir *nikker* *venter til i morra*

I dag har jeg vært mye avsted, så yes jeg har et liv ;)

(den kommer til å bli kortere, altså - sann mine ord! Bare så snart webbis kommer. For mye av det gjelder IKKE nyttårsaften)

Skrevet

(den kommer til å bli kortere, altså - sann mine ord! Bare så snart webbis kommer. For mye av det gjelder IKKE nyttårsaften)

*skynder meg å lese hva som har skjedd de siste timene*

Skrevet

Det tror jeg også. Det kommer noe godt ut av at dette blir stående en stund og det er at Mary Poppins ser at hun har støtte av mange:-)

Skrevet

Det tror jeg også. Det kommer noe godt ut av at dette blir stående en stund og det er at Mary Poppins ser at hun har støtte av mange:-)

Helt enig! :-D

Jeg er i utgangspunktet helt enig i at ingonering er det beste, men vi alle har behov innimellom for å lufte ut litt, og for MP må det være flott å se all støtten! :-)

Skrevet

*skynder meg å lese hva som har skjedd de siste timene*

;-)

Skrevet

;-)

Nå gidder jeg ikke lese mer. For noe vas og søppel!!!!!

Skrevet

får lese litt da :)

Skrevet

Nei han har aldri sagt noe som jeg kjenner meg igjen i. Jeg har bedt han gjøre det flere ganger eller sende meg en anonym mail. Har til og med sagt at han kan oute meg her men da sier at han han ikke outer folk. Men å fortelle folk at han ønsker dem dø det kan han gjøre..

Ja, det er jo utrolig mye snillere. Lagd av godhet, vet du ;-p

Skrevet

''Ikke så mange innlegg han har fått, men omtale, ja det har han fått.''

Det er det samme som å "kaste bensin på bålet", det er det mange som burde tenke over.

By the way...Dette er mitt 3 (og siste) innlegg i denne tråden, du har 28! :-) Ironisk ?

Du er lite mann Geir. Sorry at jeg må si det. Jeg hadde hatt utrolig mye mer respekt for deg hvis du klart og tydelig hadde tatt avstand fra Jølsen.

Skrevet

''Ikke så mange innlegg han har fått, men omtale, ja det har han fått.''

Det er det samme som å "kaste bensin på bålet", det er det mange som burde tenke over.

By the way...Dette er mitt 3 (og siste) innlegg i denne tråden, du har 28! :-) Ironisk ?

Jeg vet det er som å kaste bensin på bålet, men du, det er ikke jeg som satt og skrev IKKE svar han, men har en HAUG av innlegg.

Men mangeinnlegg, ja det har jeg.

Skrevet

Du er lite mann Geir. Sorry at jeg må si det. Jeg hadde hatt utrolig mye mer respekt for deg hvis du klart og tydelig hadde tatt avstand fra Jølsen.

LItt redd for å si sin mening, i morgen skal de jo ha en hyggelig "happy formiddagstråd", ville jo vært synd og ødelegge kosen, med å vise avsky nå.

candyqueen_83
Skrevet

Hvorfor ville du ikke brydd deg om stalking? Ville du ikke tatt deg nær av å vite at det finnes en person som hater deg så intenst at han benytter en hver anledning til å trakkasere deg på et forum?

Jølsen er en person, ikke et program.

Hvorfor skal jeg bry meg? Jeg har ingenting å skjule. Vil noen henge seg veldig opp i mine innlegg, og trakassere meg er det fritt frem. Er man så redd for det må man slutte å legge ut personlige historier på nett.

Skrevet

Jeg har aldri trodd en setning av påstandene Jølsen kommer med, hverken om deg eller Lillemus, og syns dere er utrolig tålmodige! Men jeg skjønner at det er ubehagelig, og at man begynner å lure på om stalkeren vet hvem man er etc. Sannsynligheten er nok som du sier liten heldigvis.

Tar denne taxisjåføren fremdeles kontakt da, eller har han gitt seg?

Nei jeg har ikke hørt noe fra han på veeeldig lenge...heldigvis!!

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Hvorfor skal jeg bry meg? Jeg har ingenting å skjule. Vil noen henge seg veldig opp i mine innlegg, og trakassere meg er det fritt frem. Er man så redd for det må man slutte å legge ut personlige historier på nett.

Man trenger ikke å ha noe å skjule for å mislike å bli trakkasert. Mener du å antyde at MP har noe å skjule? Det er jeg overbevist om at hun ikke har.

Skrevet

Man trenger ikke å ha noe å skjule for å mislike å bli trakkasert. Mener du å antyde at MP har noe å skjule? Det er jeg overbevist om at hun ikke har.

Nei jeg har ingenting å skjule :)

Men det synes jeg likevel er helt irrelevant. Det er ikke hyggelig selv om man ikke har noe å skjule. Det er følelsen av å bli urettmessig behandlet som er greia her, ikke hvorvidt jeg er redd for at han skal avsløre noe om meg som er sant..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...