Gå til innhold

Ang. det som skjedde

Anbefalte innlegg

candyqueen_83
Skrevet

Man trenger ikke å ha noe å skjule for å mislike å bli trakkasert. Mener du å antyde at MP har noe å skjule? Det er jeg overbevist om at hun ikke har.

Nei, men da er det vel bare for henne å ikke lese innleggene hans? Det er egentlig ikke verre.

• Svar 134
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• BMS!

20

• morsan

12

• Mrs D

8

• mariaflyfly

4

Mest aktive i denne tråden

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Nei jeg har ingenting å skjule :)

Men det synes jeg likevel er helt irrelevant. Det er ikke hyggelig selv om man ikke har noe å skjule. Det er følelsen av å bli urettmessig behandlet som er greia her, ikke hvorvidt jeg er redd for at han skal avsløre noe om meg som er sant..

Jeg skjønner deg veldig godt. Jeg hadde "En liten Kattepus" etter meg på dol for et par år siden, det var ikke mye moro.

Det var en periode at jeg ikke orket å åpne noen innlegg som var fra ukjente nick. Og sånn skal det ikke være. Alle skal kunne bruke et forum som dol uten å føle seg tråkket på.

Skrevet

Nei jeg har ikke hørt noe fra han på veeeldig lenge...heldigvis!!

Godt er nå det iallefall, for det må nesten ha vært enda skumlere! Tror jeg hadde anmeldt noe sånt, for har noen mobilnr ditt så har de jo adressen også, sant.

Vel - ser heldigvis som han har tatt sovemedisinen sin og gitt seg for denne gang i allefall.. ;)

Gjest Elextra
Skrevet

Du er lite mann Geir. Sorry at jeg må si det. Jeg hadde hatt utrolig mye mer respekt for deg hvis du klart og tydelig hadde tatt avstand fra Jølsen.

Stusser over at du stadig bruker betegnelsen mandig (da om din kjære) eller lite mann (nå om Geir). For meg har ikke det å ha bein i nesa (eller mangel på sådant) noe med kjønn å gjøre.

Men det var en digresjon :)

Skrevet

Stusser over at du stadig bruker betegnelsen mandig (da om din kjære) eller lite mann (nå om Geir). For meg har ikke det å ha bein i nesa (eller mangel på sådant) noe med kjønn å gjøre.

Men det var en digresjon :)

Det var vel ikke jeg som brukte den betegnelsen. Det var det noen andre som brukte i min siste tråd i Qatar-serien, hvor hun synes det var mandig å ringe min arbeidsplass. Jeg benektet at det var særlig mandig:-)

Er forsøvrig enig i at det er fint å ha bein i nesa for begge kjønn, men jeg kan ikke noe for at jeg synes det er lite mandig med feighet;-)

Gjest Elextra
Skrevet

Det var vel ikke jeg som brukte den betegnelsen. Det var det noen andre som brukte i min siste tråd i Qatar-serien, hvor hun synes det var mandig å ringe min arbeidsplass. Jeg benektet at det var særlig mandig:-)

Er forsøvrig enig i at det er fint å ha bein i nesa for begge kjønn, men jeg kan ikke noe for at jeg synes det er lite mandig med feighet;-)

Jeg husket feil, det var ikke om din mann, men om Geir tidligere:

''Den samme undringen har jeg også overfor Geir. Etter min mening er det veldig lite manndig og akseptere dette, så derfor all ære til Mrxx som sier fra igjen og igjen.''

Men dette er totalt uviktig, unødvendig av meg å kommentere.

Nødvendig er det derimot å gi all ære til deg for stadig å skape engasjerende tråder! :-)

Skrevet

Jeg husket feil, det var ikke om din mann, men om Geir tidligere:

''Den samme undringen har jeg også overfor Geir. Etter min mening er det veldig lite manndig og akseptere dette, så derfor all ære til Mrxx som sier fra igjen og igjen.''

Men dette er totalt uviktig, unødvendig av meg å kommentere.

Nødvendig er det derimot å gi all ære til deg for stadig å skape engasjerende tråder! :-)

Dette sa jeg til Geir ja og det kan jeg stå fullt og helt for.

Jeg skjønte imidlertid ikke hva du mente når du sa at jeg hadde sagt at min mann var mandig. Det jeg sa var jo det motsatte da jeg var som mest sinna på han, som et svar til henne som mente han handlet som en mann:-) Det var jeg jo ikke enig i:-)

Så ja, du husket nok litt feil, men det går bra:-)

Gjest Elextra
Skrevet

Dette sa jeg til Geir ja og det kan jeg stå fullt og helt for.

Jeg skjønte imidlertid ikke hva du mente når du sa at jeg hadde sagt at min mann var mandig. Det jeg sa var jo det motsatte da jeg var som mest sinna på han, som et svar til henne som mente han handlet som en mann:-) Det var jeg jo ikke enig i:-)

Så ja, du husket nok litt feil, men det går bra:-)

Jeg tenkte du mente at din mann var mandig bl.a. i betydningen tok kommandoen og bestemte, for det gjør han vel til en viss grad. Men hukommelsen stilte meg et puss når det gjalt bruken av ordet :-). Men som sagt - helt uviktig! :)

Skrevet

Jeg tenkte du mente at din mann var mandig bl.a. i betydningen tok kommandoen og bestemte, for det gjør han vel til en viss grad. Men hukommelsen stilte meg et puss når det gjalt bruken av ordet :-). Men som sagt - helt uviktig! :)

Det var nok ikke jeg som sa det nei. Jeg tror det var høstløv.

Men det er sant at jeg liker menn med tak i og bein i nesa. Det finnes grenser da og det har jeg jo allerede sagt mer enn nok om kanskje;o)

Jeg vil helst ikke måtte velge mellom pest og kolera:-)

Skrevet

''Se på det på en annen måte, han handler som en MANN.

Og som en MANN der tar familiens velbefinnende på alvor så gjør han som menn er opplært til, han tar tak i problemene og ordner opp i alle problemer, vanskeligheter og hindringer i familien slik at alt kan gå den veien HAN ønsker at det skal gå''

– høstløv

''Dette er ikke mye mann. Dette er et maktovergrep!''

– VKF

Skrevet

''...denne ungdommen bør taes på senga.''

Det er straffbart, så lenge de er under 16 år.

Må bare spørre, for er litt usikker på om jeg er på viddene i forhold til hva du mente eller om det var en jævlig dårlig spøk?

*ble kvalm nå*

Skrevet

Må bare spørre, for er litt usikker på om jeg er på viddene i forhold til hva du mente eller om det var en jævlig dårlig spøk?

*ble kvalm nå*

Beklager det var nok en dårlig (intern) spøk.

Gjest Elextra
Skrevet

''Se på det på en annen måte, han handler som en MANN.

Og som en MANN der tar familiens velbefinnende på alvor så gjør han som menn er opplært til, han tar tak i problemene og ordner opp i alle problemer, vanskeligheter og hindringer i familien slik at alt kan gå den veien HAN ønsker at det skal gå''

– høstløv

''Dette er ikke mye mann. Dette er et maktovergrep!''

– VKF

Ok :-)

For meg er det fremmed å bruke betegnelser som mann og mandig om egenskaper, men jeg skjønner hva man vil ha frem.

mil1365380270
Skrevet

''planen deres om å forsøke å få igjen på forsikringen samtidig som dere holder tilbake opplysninger for politiet, ikke gjør dere så mye bedre enn denne jenta... En slett handling og ikke noe man lærer barn at er ok å gjøre.''

Jeg synes dette er en kraftig overdrivelse - å si at en mangelfull anmeldelse er like ille som et tyveri!

Vel er jeg enig i at det er temmelig poengløst å anmelde uten å samtidig oppgi jentas navn, da politiet aldri vil finne på å etterforske denne saken basert på den anmeldelsen som foreligger. Etter en tid i "skuffen" vil de garanert få et standardbrev der politiet sier at saken henlegges av mangel på bevis.

Men det er da verken nytt eller uvanlig at man "bruker politiets ressurser" for å komme med det som fra et straffeforfølgelsessynspunkt er formålsløse anmeldelser, bare for å få igjen på forsikringa!

Jeg har f eks blitt frastjålet sykkel to ganger da jeg var student, og i begge tilfellene måtte jeg troppe opp hos politiet og anmelde det, for å kunne få deler av tapet dekket på innboforsikringen. Etter en tid fikk jeg et slikt standardbrev om henleggelse som nevnt ovenfor.

_Selvsagt_ skiller dette seg fra VKF sin sak ved at jeg ikke holdt tilbake opplysninger - jeg ante jo ikke hvem som kunne ha stjålet syklene.

Men likefullt brukte jeg politiets tid på en anmeldelse som både politiet og jeg visste aldri ville bli etterforsket. Forsikringsavtalen min dekket tyveri av sykkel, og det er helt standard prosedyre at forsikringsselskapene krever politanmeldelse av forholdet (naturlig nok, ettersom dette jo til en viss grad vil kunne virke avskrekkende på dem som kunne tenke seg å kreve forsikringspenger for ting som ikke var stjålet likevel.)

Slik er nå engang systemet! Jeg synes det er helt utrolig at både du og flere andre i denne tråden fremstiller det som nærmest kriminelt å ville gjøre et forsikringskrav gjeldende, når det absolutt ikke er snakk om forsikringssvindel.

Skal man anklage VKF/mannen for å ville "grafse til seg" penger urettmessig fra andre forsikringstagere, fordi de ikke bare lar være å anmelde og dermed ikke kan gjøre forsikringskravet gjeldende?

Da jeg skrev det, tenkte jeg det var harde ord. Men så vurderte jeg det på den måten at en oppdrager ikke kan ha sånne svin på skogen hvis man skal irettesette barn og unge. Forutsatte da av sønnen i familien VKF fikk med seg hendelsesforløpet og detaljene i saken.

Så til disse svinene på skogen:

Du skriver at det absolutt ikke er snakk om forsikringssvindel. Det er jeg uenig i. Hvis sykkelen din blir stjålet og du tror den kanskje er i naboens garage, men unnlater å si det, for så å be forsikringsselskapet om penger til ny - da vil jeg hevde det er lureri i alle fall. Definisjonen på svindel kjenner jeg ikke, og det gidder jeg ikke sjekke nå.

"Skal man anklage VKF/mannen for å ville "grafse til seg" penger urettmessig fra andre forsikringstagere, fordi de ikke bare lar være å anmelde og dermed ikke kan gjøre forsikringskravet gjeldende?"

Ja, så lenge det er en viss mulighet for at tingene ligger på jentas rom (det vet de ikke), så syns jeg det, ja. Det er et mulig unødvendig utlegg som også andre forsikringstagere må dekke.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...