Gå til innhold

Vedr. facebook

Gjest Takker i såfall for det

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har akkurat kommet meg i gang på facebook og lurer på div i den anledning.

En fremmed ber om vennekontakt. Fra et annet land, har mange venner, kjenner henne ikke (er også jente) Er det vanlig å plukke opp fremmede for å starte vennskap sånn uten videre?

Venner sender meg "suck om my lollypop" ol merkelige ting. Hva er dette for noe. Jeg "sucker" jeg altså, for jeg skjønner jo at det er det de vil men hva er det for liksom?

Big Wall eller hva det nå heter...storveggen....hva skjer der?

Hører om virus på facebook. Hva er det jeg kan gjøre som utsetter meg for dettè? Hva kan jeg gjøre for å unngå å bli rammet?

Hvis jeg legger ut en film og sier at "alle" kan få se denne, ser "alle" da alt annet inne på kontoen min eller havner denne videoen eller bildet et annet sted for public flest?

Noe mer du kan fortelle en svært ukyndig facebooknewbie?

Gjest Mirakelet
Skrevet

Folk sender hele tiden forespørsel, lil green patch og mange andre applikasjoner, litt irriterende syns nå jeg siden jeg får så mange....

det er jo bare barnslig tull..

big wall er som en slags gjestebok der du kan skrive ting, eller sende artige bilder, videoer osv...

Jeg har begrenset profil så ingen har søkt meg opp og lagt meg til, er kun venner som jeg har funnet som jeg har kjent på rett.

Men har du åpen profil kan hvem som helst søke deg opp og legge deg til som venn. Noen er bare ute etter å ha størst mulig venneliste så folk tror de er populær.. hvem har liksom 500 nære venner? :D

Men noen legger deg til fordi de ønsker å bli kjent med deg, spesielt fra andre land som ønsker å lære om andre land og kulturer og det er jo morsomt :)

Gjest Villniss
Skrevet

Folk sender hele tiden forespørsel, lil green patch og mange andre applikasjoner, litt irriterende syns nå jeg siden jeg får så mange....

big wall er som en slags gjestebok der du kan skrive ting, eller sende artige bilder, videoer osv...

Jeg har begrenset profil så ingen har søkt meg opp og lagt meg til, er kun venner som jeg har funnet som jeg har kjent på rett.

Men har du åpen profil kan hvem som helst søke deg opp og legge deg til som venn. Noen er bare ute etter å ha størst mulig venneliste så folk tror de er populær.. hvem har liksom 500 nære venner? :D

Men noen legger deg til fordi de ønsker å bli kjent med deg, spesielt fra andre land som ønsker å lære om andre land og kulturer og det er jo morsomt :)

Ingen kan legge noen til vennelisten sin hvis ikke du selv aksepterer det.

Gjest Mirakelet
Skrevet

Ingen kan legge noen til vennelisten sin hvis ikke du selv aksepterer det.

Det var nå ikke det jeg mente da. hvem som helst kan legge deg til om du har en åpen profil, men du må selvsagt selv velge om du vil godta vedkommende som venn eller ikke.

Gjest Villniss
Skrevet

Det var nå ikke det jeg mente da. hvem som helst kan legge deg til om du har en åpen profil, men du må selvsagt selv velge om du vil godta vedkommende som venn eller ikke.

Nettopp. Akkurat det jeg mente. ;-)

Skrevet

"Folk sender hele tiden forespørsel, lil green patch og mange andre applikasjoner, litt irriterende syns nå jeg siden jeg får så mange.... det er jo bare barnslig tull.."

Så det hender liksom ingen ting? Bare "suck my lollipop" til x antall venner og thats it? Hmmmm...dumme greier ;)

"big wall er som en slags gjestebok der du kan skrive ting, eller sende artige bilder, videoer osv...

Er det gjesteboka til en eller annen eller til hele facebook (slik at alle kan se det?)

Får gå inn fra en annen maskin i huset og se "hvordan jeg ser ut" utenfra, kanskje jeg skjønner litt mer da :D

Gjest nettvett
Skrevet

Det samme gjelder for facebook som for andre steder på nett: Bruk vettet. Dvs ikke aksepter alt som ramler din vei. Venneforespørsler fra folk du ikke aner hvem er avslår jeg glatt. Hvorfor skal du ha dem der, liksom?

Det samme gjelder for alt som kommer av invitasjoner til diverse applications (buy your friends, and what not). Aksepterer du disse applications'ene aksepterer du også at de får tilgang til personlig informasjon om deg. I tillegg er det forferdelig frustrerende å komme inn på sider med masse blinkende greier som tar all oppmerksomheten. I "gamle" facebook måtte man ofte scrolle laaaangt ned på siden for å komme til wall'en f.eks.

Husk å gå inn på privacy og skjul de delene av profilen din du ikke vil at hele verden skal kunne se. Hver gang du legger ut bilder, videoer og annet får du spørsmål om hvem du vil skal ha tilgang til å se det du legger ut. Jeg velger alltid "only friends" av den grunn at alt du legger ut av bilder f.eks kan enkelt kopieres og brukes av andre. Vær klar over at det du legger ut ikke bare er ditt lengre.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...