Gå til innhold

fotostativ

Gjest vil prøve meg litt..

Anbefalte innlegg

Gjest vil prøve meg litt..
Skrevet

Er det noen som vet hvilket fotostativ som passer til Nikon D40??? Kan den kjøpes på nettet??

Skrevet

Jeg har Nikon D60, og bestilte et kjempe billig et fra Netthandelen.no.

:0)

Skrevet

Alle kameraer har da standard feste for kamerastativ?

Men ikke kjøp et billig, invester i alle fall en tusenlapp på et nogen lunde bra stativ. Et billig stativ kommer du til å angre på når du en gang får det litt travelt med å rigge opp stativ og kamera og du bruker lang tid på justeringer. :-)

Skrevet

Alle kameraer har da standard feste for kamerastativ?

Men ikke kjøp et billig, invester i alle fall en tusenlapp på et nogen lunde bra stativ. Et billig stativ kommer du til å angre på når du en gang får det litt travelt med å rigge opp stativ og kamera og du bruker lang tid på justeringer. :-)

''Men ikke kjøp et billig, invester i alle fall en tusenlapp på et nogen lunde bra stativ.''

Helt enig!

Mitt kosta over 10 000.-, men da er det topp kvalitet også.

Skrevet

''Men ikke kjøp et billig, invester i alle fall en tusenlapp på et nogen lunde bra stativ.''

Helt enig!

OMG!! Så mye for et fotostativ??

Jeg er fornøyd med mitt også, men betalte vel rundt 100kr....

Men tror ikke jeg ville prøvd ditt engang, for da hadde jeg sikkert ikke vært like fornøyd.. ;0)

Skrevet

Men tror ikke jeg ville prøvd ditt engang, for da hadde jeg sikkert ikke vært like fornøyd.. ;0)

Det kommer helt an på ka du skal bruke det til.

Men ett godt og solid kamerastativ er vel verdt pengene.

Spesielt om en skal bruke det med lange lukketider og zoom, da vil alle rørelser i bakken o.l. innvirke på bildet, og det vil bli uskarpt.

Men mitt går over tre meter opp i været, ikkje alle som har behov for det, dessuten veger det sikkert minst 10 kilo.

Skrevet

Det kommer helt an på ka du skal bruke det til.

Men ett godt og solid kamerastativ er vel verdt pengene.

Spesielt om en skal bruke det med lange lukketider og zoom, da vil alle rørelser i bakken o.l. innvirke på bildet, og det vil bli uskarpt.

Men mitt går over tre meter opp i været, ikkje alle som har behov for det, dessuten veger det sikkert minst 10 kilo.

Dæven, så tungt også.... Da er det jo ikke bare ta det med seg alle veier.. Mitt er så lite og lett. Rett rundt 1m høyt.

Har vel ikke behov for noe bedre enda. Uansett måtte jeg hatt et som er endel kilo lettere enn ditt! Orker ikke både unge og stativ på ryggen!..Hehe!

:0)

Skrevet

Helt enig!

Folk som betaler 10 000 spenn for et kamerastativ kan ikke være helt i vater! Et par tusen, javel. Men 10 000?

Skrevet

100 kroner for et fotostativ kan ikke være noe særlig. Det er OK at det har noen lunde kvalitet, det vil alltid lønne seg. Mitt kosta nesten 800 kroner, og det er et _dårlig_ SLIK-stativ.

Skrevet

100 kroner for et fotostativ kan ikke være noe særlig. Det er OK at det har noen lunde kvalitet, det vil alltid lønne seg. Mitt kosta nesten 800 kroner, og det er et _dårlig_ SLIK-stativ.

Men jeg kjøpte det på auksjon da, så koster nok litt mer :0)

Skrevet

Folk som betaler 10 000 spenn for et kamerastativ kan ikke være helt i vater! Et par tusen, javel. Men 10 000?

Kameraet blir ihvertfall helt i vater med det stativet!

Skrevet

Men jeg kjøpte det på auksjon da, så koster nok litt mer :0)

Netthandelen renner ikke alltid over av kvalitetsprodukter.

Skrevet

Netthandelen renner ikke alltid over av kvalitetsprodukter.

Hehe, nei det har du helt rett i! Men jeg er faktisk fornøyd med det stativet da :0)

Skrevet

Kameraet blir ihvertfall helt i vater med det stativet!

Kameraet blir vel i vater uansett stativ? Det kommer an på brukeren. Dersom det blåser, er det noe annet, da må det være stødig. Og så er jo 1 m for lavt, som noen nevner her i tråden.

Skrevet

Kameraet blir vel i vater uansett stativ? Det kommer an på brukeren. Dersom det blåser, er det noe annet, da må det være stødig. Og så er jo 1 m for lavt, som noen nevner her i tråden.

Det var bare en litt flåsete kommentar til Mrs Doolittle som mente eg ikkje kunne være "helt i vater" (les: ikkje riktig klok), som hadde brukt 10 000.- på et kamerastativ. :)

Ps! Det finnes kamerastativ med innebygget vater i hodet.

Skrevet

har selv et HAMA stativ som jeg kjøpte billig i england.

Manofrotto er også et bra stativ. ca 1000 -1500 vil jeg tro et bra stativ er

Skrevet

Det var bare en litt flåsete kommentar til Mrs Doolittle som mente eg ikkje kunne være "helt i vater" (les: ikkje riktig klok), som hadde brukt 10 000.- på et kamerastativ. :)

Ps! Det finnes kamerastativ med innebygget vater i hodet.

LOL - jeg tror du er rimelig i vater, jeg :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...