Gå til innhold

Om å ta igjen med samme mynt

Anbefalte innlegg

Gjest Hva mener dere?
Skrevet

Ser det er flere av dere her som "tar igjen med samme mynt" når det gjelder jølsen. Lærer dere det samme til barna deres?

Jeg mener at det er det eneste som hjelper,men noen ganger hjelper ingenting. Da er det best å overse det,jaja det går jo ikke det hvis man får en knytteneve i fjeset da for man vil jo forsvare seg.

Skrevet

Dersom min jr oppførte seg som Jølsen gjør, hadde jeg koblet på ppt og bup dersom jeg selv ikke hadde vært i stand til å snu trenden. Jeg hadde ikke vært så tålmodig som vi er her inne.

Når jeg ikke sier fra mer enn jeg gjør er det fordi jeg ikke tror det hjelper stort overfor Jølsen desverre.

Gjest Hva mener dere?
Skrevet

Dersom min jr oppførte seg som Jølsen gjør, hadde jeg koblet på ppt og bup dersom jeg selv ikke hadde vært i stand til å snu trenden. Jeg hadde ikke vært så tålmodig som vi er her inne.

Når jeg ikke sier fra mer enn jeg gjør er det fordi jeg ikke tror det hjelper stort overfor Jølsen desverre.

Men oppfordrer du dine barn til "å ta igjen med samme mynt"?

Hvis noen andre barn oppfører seg stygt mot dine barn,hvordan reagerer da barna dine?

Jølsen har også vært barn en gang.

Gjest Hva mener dere?
Skrevet

Jølsen er ikke et barn.

Nei men han har vært det,noen barn blir den samme livet ut.

Gjest Hva mener dere?
Skrevet

Jølsen er ikke et barn.

Og -eplet faller ikke langt fra stammen.

Mener å ha lest at flere her inne var imot det å ta igjen,eller gjelder det bare barn?

De skal ikke forsvare seg,men det skal voksne få lov til?

Skrevet

Hva vil du fram til? At vi skal behandle Jølsen som om han var et barn??

Skrevet

Hvis noen andre barn oppfører seg stygt mot dine barn,hvordan reagerer da barna dine?

Gjest bambeee
Skrevet

Jeg har lært min sønn at det er lov å ta igjen med samme mynt (innenfor rimelighetens grenser) når andre virkemidler ikke fungerer. Jeg har lært han å stå opp å si i fra der andre blir mobbet og trakassert. Hvis han ikke selv takler det har jeg bedt han informere om slike hendelser til oss voksne, så vi kan ta tak i vanskelige situasjoner.

Hadde jeg visst at min 17-åring satt å kallte andre hore/prostituert eller brukte andre ukvemsord på nettet fordi han mener at det ikke kan sammenlignes med livet i virkeligheten å vrenge ut av seg det som passer seg, skulle jeg fortalt han noen sannhetens ord og inndratt enhver tilgang til PC/nett. Det samme skulle jeg gjort om mora2 var datteren min.

De fleste oppegående mennesker vet i dag at bruk av internett har økt frekvensen/hyppigheten av mobbing av enkeltpersoner og spredning av usannheter. Det virker som om enkelte, fordi de føler seg anonyme, virkelig vet å bruke disse typer fora for det de er verdt.

Gjest Mirakelet
Skrevet

Beste middelet er å ignorere....

da blir det kjedelig og vedkommende gir opp til slutt.

En som liker å erte liker å se at andre reagerer og blir irriterte, og gir de igjen med samme mynt blir det bare enda gøyere, og da holder man det gående.

Gjest Hva mener dere?
Skrevet

På ingen måte : )

Man skal behandle han som hvilket som helst annet medmenneske,slik som vi behandler folk som mobber og oppfører seg dårlig.

Det jeg vil frem til er,hvordan behandler vi slike folk?

Hvordan takler vi det?

Gjest Hva mener dere?
Skrevet

Beste middelet er å ignorere....

da blir det kjedelig og vedkommende gir opp til slutt.

En som liker å erte liker å se at andre reagerer og blir irriterte, og gir de igjen med samme mynt blir det bare enda gøyere, og da holder man det gående.

Sånn tenkte jeg også en gang,men det virker som noen aldri gir seg. Hva gjør man da?

Gjest Hva mener dere?
Skrevet

Jeg har lært min sønn at det er lov å ta igjen med samme mynt (innenfor rimelighetens grenser) når andre virkemidler ikke fungerer. Jeg har lært han å stå opp å si i fra der andre blir mobbet og trakassert. Hvis han ikke selv takler det har jeg bedt han informere om slike hendelser til oss voksne, så vi kan ta tak i vanskelige situasjoner.

Hadde jeg visst at min 17-åring satt å kallte andre hore/prostituert eller brukte andre ukvemsord på nettet fordi han mener at det ikke kan sammenlignes med livet i virkeligheten å vrenge ut av seg det som passer seg, skulle jeg fortalt han noen sannhetens ord og inndratt enhver tilgang til PC/nett. Det samme skulle jeg gjort om mora2 var datteren min.

De fleste oppegående mennesker vet i dag at bruk av internett har økt frekvensen/hyppigheten av mobbing av enkeltpersoner og spredning av usannheter. Det virker som om enkelte, fordi de føler seg anonyme, virkelig vet å bruke disse typer fora for det de er verdt.

Fornuftig skrevet : )

Enig!

Skrevet

Man skal behandle han som hvilket som helst annet medmenneske,slik som vi behandler folk som mobber og oppfører seg dårlig.

Hvordan takler vi det?

Vi skaffer dem hjelp, i dette tilfellet lar ikke det seg gjøre.

Skrevet

Hvordan takler vi det?

Egentlig tror jeg det beste er å stålsette seg og prøve å ignorere voksne mennesker som mobber på nett, selv om det ikke er det jeg selv har gjort i denne tråden.

Gjest Hva mener dere?
Skrevet

Vi skaffer dem hjelp, i dette tilfellet lar ikke det seg gjøre.

Det er jo en god ide å skaffe dem hjelp,for det trenger de.

Men det er ikke vårt ansvar å skaffe ukjente mennesker hjelp,så det er nok umulig,det er jo så mange som trenger hjelp.

Mobbing finnes både i barne og voksen livet,mobberene må selv innse at de trenger hjelp for å kunne hjelpes,tror jeg.

Skrevet

''Men oppfordrer du dine barn til "å ta igjen med samme mynt"?'' Denne sammenligningen er irrelevant. Jølsen er voksen og psyk, min sønn er ingen av delene.

Gjest Hva mener dere?
Skrevet

Egentlig tror jeg det beste er å stålsette seg og prøve å ignorere voksne mennesker som mobber på nett, selv om det ikke er det jeg selv har gjort i denne tråden.

Det tror jeg også : )

Men mobbing skjer ikke bare på nettet.

Gjest Hva mener dere?
Skrevet

''Men oppfordrer du dine barn til "å ta igjen med samme mynt"?'' Denne sammenligningen er irrelevant. Jølsen er voksen og psyk, min sønn er ingen av delene.

Mener ikke din sønn!

Mener barn som oppfører seg som jølsen mot din sønn,barn som er stygge med andre barn.

Skrevet

Mener ikke din sønn!

Mener barn som oppfører seg som jølsen mot din sønn,barn som er stygge med andre barn.

Mobbing er uakseptabelt, og greier man ikke å løse det selv, påkaller man profesjonell hjelp. :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...