Gjest sahoda Skrevet 13. januar 2009 Skrevet 13. januar 2009 Det er jo en god ide å skaffe dem hjelp,for det trenger de. Men det er ikke vårt ansvar å skaffe ukjente mennesker hjelp,så det er nok umulig,det er jo så mange som trenger hjelp. Mobbing finnes både i barne og voksen livet,mobberene må selv innse at de trenger hjelp for å kunne hjelpes,tror jeg. Ingenting er umulig, i det man sier det har man "gitt" litt opp før man har startet. Men at det krever omfattende innsats av både foreldre/skole og evnt arbeidsplass er sikkert. Forebyggende arbeid er å oppdra sine barn i et hjem fyllt av kjærlighet, omsorg og trygghet. Skaper man trygge barn vil antall mobbere minske. Arbeidet bør fortsette i skolen og ethvert barn som avdekkes som mobber bør hjelpes av de instanser som kan fange opp hvor ting har gått galt. Har mobberne rukket å bli voksne uten å få nødvendig hjelp, får man sette i gang tiltak på arbeidsplasser hvor de gis mulighet til hjelp. Vil de ikke ha den, bør det bety konsekvenser. Det finnes et utall mobbeofre og mobbere om har fått ødelagt sine liv og jeg mener alle kluter bør settes inn for å minske antallet. 0 Siter
Gjest Hva mener dere? Skrevet 13. januar 2009 Skrevet 13. januar 2009 Ingenting er umulig, i det man sier det har man "gitt" litt opp før man har startet. Men at det krever omfattende innsats av både foreldre/skole og evnt arbeidsplass er sikkert. Forebyggende arbeid er å oppdra sine barn i et hjem fyllt av kjærlighet, omsorg og trygghet. Skaper man trygge barn vil antall mobbere minske. Arbeidet bør fortsette i skolen og ethvert barn som avdekkes som mobber bør hjelpes av de instanser som kan fange opp hvor ting har gått galt. Har mobberne rukket å bli voksne uten å få nødvendig hjelp, får man sette i gang tiltak på arbeidsplasser hvor de gis mulighet til hjelp. Vil de ikke ha den, bør det bety konsekvenser. Det finnes et utall mobbeofre og mobbere om har fått ødelagt sine liv og jeg mener alle kluter bør settes inn for å minske antallet. Veldig enig i dette. 0 Siter
Gjest Hva mener dere? Skrevet 13. januar 2009 Skrevet 13. januar 2009 Mobbing er uakseptabelt, og greier man ikke å løse det selv, påkaller man profesjonell hjelp. Ja det hadde jo vært greit : ) 0 Siter
Gjest Geir Skrevet 13. januar 2009 Skrevet 13. januar 2009 Det beste er å vende det andre kinnet til! Vold avler vold, mobbing avler mobbing og høflighet avler høflighet, det er min erfaring. 0 Siter
Gjest Hva mener dere? Skrevet 13. januar 2009 Skrevet 13. januar 2009 Det beste er å vende det andre kinnet til! Vold avler vold, mobbing avler mobbing og høflighet avler høflighet, det er min erfaring. Ok,det er ikke min erfaring. 0 Siter
pekkaline Skrevet 13. januar 2009 Skrevet 13. januar 2009 Det beste er å gå! Ja det mener jeg i disse voldelige farlige tidene. Å ta igjen med samme mynt forsterker bare problemet. Her på forumet er taushet gull dersom det er noen som slenger med leppa eller kommentarer 0 Siter
bustebeisa Skrevet 14. januar 2009 Skrevet 14. januar 2009 Jeg har i mange tilfeller størst tro på å vende det andre kinn til. Eller overse. Finnes ikke noe mer irriterende enn at folk overser meg. spesielt når jeg er ute etter å lage bråk. Stumhet er ikke gøy i det hele tatt. Gir du meg derimot noe å ta tilbake på, kan jeg kverulere i det uendelige.... 0 Siter
Gjest Mirakelet Skrevet 14. januar 2009 Skrevet 14. januar 2009 Sånn tenkte jeg også en gang,men det virker som noen aldri gir seg. Hva gjør man da? Da bare driter du i vedkommende, for det er han som har problemer og ikke du, det er han som dummer seg ut. "lukk" ørene og se en annen vei. Vedkommende beviser bare hvor utrolig barnslig og teit han er. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.