Gjest midia Skrevet 13. januar 2009 Skrevet 13. januar 2009 *Hehe* Med hovedsaken er jo at den som bor der trives i huset sitt, ikke hva andre synes. ) Du hadde sikkert ikke likt mitt kjøkken heller. ;o) Jeg er langt fra noe nøye på hvordan det ser ut hos folk så lenge det er noenlunde ryddig. Sikkert helt greit kjøkkenet ditt også hvis det er litt nyere enn fra 50 tallet som vi byttet ut nå 0 Siter
Gjest midia Skrevet 13. januar 2009 Skrevet 13. januar 2009 Et ryddig hjem særlig kjøkkenet er det jeg setter høyest. Hva folk har av duppedingser og soffaer i alskens varianter bryr meg ikke. kjøkkenet må ikke være overfylt med ting som egentlig ikke burde være der sånn at man må rydde seg plass for å få ei flate å f.eks bake på. oppvask er også sløvt å ha stående. Farger er heller ikke så viktig, jeg selv har vel det mange har nå, men det er fordi vi brukte plater på veggene når vi pusset opp og de finnes i 4 farger, alle i hvit sjangeren. 0 Siter
Janna Skrevet 13. januar 2009 Skrevet 13. januar 2009 Jeg bryr meg ikke om hvordan andre har det hjemme. Hos oss er det god blanding. Liker behagelig sofa foran stilig. Og funksjonelle møbler foran design. Det er mye her jeg godt kunne ha tenkt meg å bytta ut. Tvn er en diger kassetv og seksjonen/tv bordet er 10 år gammelt og atpåtil fra IKEA. Jeg har imidlertid blitt litt mer mijøbevisst med årene. Bruk og kast mentaliteten i samfunnet vi lever i er bekymringsfull. Jeg vil derfor bruke tvn til den sier takk for seg, og når tv ikke vil mer så bytter vi ut seksjonen også. Gulvet skulle nok også hv vært skiftet ut, men det er mye arbeid. Vi har økonomi til å gjøre det, men vi trives godt slik som vi har det. Tror ikke min livskvalitet er styrt av vakkert hus og vakre møbler. Alt går ut på dato. Mye raskere enn vi klarer å slite ut ting. Hvor skal man da gjøre av det? Kaste? Ikke lett å få solgt eller gitt bort ting heller. Det har jeg prøvd før. 0 Siter
candyqueen_83 Skrevet 13. januar 2009 Skrevet 13. januar 2009 Et ryddig hjem særlig kjøkkenet er det jeg setter høyest. Hva folk har av duppedingser og soffaer i alskens varianter bryr meg ikke. kjøkkenet må ikke være overfylt med ting som egentlig ikke burde være der sånn at man må rydde seg plass for å få ei flate å f.eks bake på. oppvask er også sløvt å ha stående. Farger er heller ikke så viktig, jeg selv har vel det mange har nå, men det er fordi vi brukte plater på veggene når vi pusset opp og de finnes i 4 farger, alle i hvit sjangeren. Kremt. Jeg er utrolig dårlig på å få oppvaska inn i maskinen. Blir gjerne stående. Og må innrømme at det innimellom flyter på benken. Nyttårsforsett kanskje ) 0 Siter
Gjest Silver Fairy Skrevet 13. januar 2009 Skrevet 13. januar 2009 Jeg legger mest merke til stemningen hjemme hos andre. Det er ikke alltid så nøye hvilke ting folk har hjemme hos seg, men stemningen de har klart å skape med det de har. 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 13. januar 2009 Skrevet 13. januar 2009 Jeg synes det er fint med interiør som står til huset og menneskene som bor der. 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 13. januar 2009 Skrevet 13. januar 2009 Kremt. Jeg er utrolig dårlig på å få oppvaska inn i maskinen. Blir gjerne stående. Og må innrømme at det innimellom flyter på benken. Nyttårsforsett kanskje ) Når man først har levd noen år uten oppvaskmaskin synes man det er en drøm å rydde kjøkkenbenken når det bare er å sette skitten oppvask i maskinen! Da jeg fikk min første leilighet bodde jeg flere år uten oppvaskmaskin, og ergret meg stadig over at det var umulig å ha et ryddig kjøkken med mindre jeg vasket opp etter hvert minste måltid. 0 Siter
Mrs. Wallace Skrevet 13. januar 2009 Skrevet 13. januar 2009 Jeg synes det er fint når folk har et personlig preg på hjemmet sitt. Gjerne noe gammelt og kanskje spesielle ting fra f.eks. reiser. Ikke som en reklame fra Bohus katalogen.. Helt enig. 0 Siter
AneM1365380603 Skrevet 13. januar 2009 Skrevet 13. januar 2009 Når man først har levd noen år uten oppvaskmaskin synes man det er en drøm å rydde kjøkkenbenken når det bare er å sette skitten oppvask i maskinen! Da jeg fikk min første leilighet bodde jeg flere år uten oppvaskmaskin, og ergret meg stadig over at det var umulig å ha et ryddig kjøkken med mindre jeg vasket opp etter hvert minste måltid. Oppvaskmaskinen er en av mine beste investeringer Jeg har hatt det i åresvis, men kjenner fremdeles en ubeskrivelig glede over å eie det. 0 Siter
Gjest ViViola Skrevet 13. januar 2009 Skrevet 13. januar 2009 Det er sjelden èn ting som avgjør om jeg synes noe er pent eller mindre pent - det er helheten og ikke minst menneskene som bor der. Om gulvet ikke har tepper, så kan det absolutt være lunt allikevel - og et teppedekket gulv kan framstå som goldt. Helheten er viktig. Det er ofte jeg ser fine detaljer og ting hjemme hos andre, som passer supergodt der - men som jeg allikevel ikke vil ha hjemme. Jeg kan ikke huske at jeg har vært i mer enn ett hjem hvor det var direkte helt jævlig stygt, det var i et hus som var til salgs. 0 Siter
candyqueen_83 Skrevet 13. januar 2009 Skrevet 13. januar 2009 Når man først har levd noen år uten oppvaskmaskin synes man det er en drøm å rydde kjøkkenbenken når det bare er å sette skitten oppvask i maskinen! Da jeg fikk min første leilighet bodde jeg flere år uten oppvaskmaskin, og ergret meg stadig over at det var umulig å ha et ryddig kjøkken med mindre jeg vasket opp etter hvert minste måltid. Jeg er veldig glad for at vi har oppvaskmaskin ) Men det er litt pes å ta tallerkner osv inn og ut. Kjedeligst ut egentlig. Men det må jo bare gjøres, og når man først har begynt tar det jo max 5 min. 0 Siter
AneM1365380603 Skrevet 13. januar 2009 Skrevet 13. januar 2009 Jeg er veldig glad for at vi har oppvaskmaskin ) Men det er litt pes å ta tallerkner osv inn og ut. Kjedeligst ut egentlig. Men det må jo bare gjøres, og når man først har begynt tar det jo max 5 min. Det tar kun halve tiden når du har en hjelpsom 2-3-åring i hus Det er ikke det at ungen er så effektiv, men det blir du i frykt for at barnet skal knuse noe ;o) Nå er min yngste litt eldre, og faren er over 0 Siter
candyqueen_83 Skrevet 13. januar 2009 Skrevet 13. januar 2009 Det tar kun halve tiden når du har en hjelpsom 2-3-åring i hus Det er ikke det at ungen er så effektiv, men det blir du i frykt for at barnet skal knuse noe ;o) Nå er min yngste litt eldre, og faren er over Haha! Jeg må sette i gang med produksjonen snart skjønner jeg ;O) 0 Siter
AneM1365380603 Skrevet 13. januar 2009 Skrevet 13. januar 2009 Haha! Jeg må sette i gang med produksjonen snart skjønner jeg ;O) Oppvasken dobler seg for hver unge, så ro bare ned ;o) 0 Siter
candyqueen_83 Skrevet 13. januar 2009 Skrevet 13. januar 2009 Oppvasken dobler seg for hver unge, så ro bare ned ;o) Ja den gjør vel det. Syns vi bruker utrolig mye bare vi to. Går veldig mye glass hvertfall ) 0 Siter
Lillemus Skrevet 14. januar 2009 Skrevet 14. januar 2009 Jeg er langt fra noe nøye på hvordan det ser ut hos folk så lenge det er noenlunde ryddig. Sikkert helt greit kjøkkenet ditt også hvis det er litt nyere enn fra 50 tallet som vi byttet ut nå Jeg har nettopp (i høst) byttet ut den originale oppvaskbenken fra 1970. ) Har hvit Ståt fra Ikea, svarte smijernsknotter, stålkum og bøk heltre benkeplater og er veldig fornøyd. ) 0 Siter
Lillemus Skrevet 14. januar 2009 Skrevet 14. januar 2009 Jeg bryr meg ikke om hvordan andre har det hjemme. Hos oss er det god blanding. Liker behagelig sofa foran stilig. Og funksjonelle møbler foran design. Det er mye her jeg godt kunne ha tenkt meg å bytta ut. Tvn er en diger kassetv og seksjonen/tv bordet er 10 år gammelt og atpåtil fra IKEA. Jeg har imidlertid blitt litt mer mijøbevisst med årene. Bruk og kast mentaliteten i samfunnet vi lever i er bekymringsfull. Jeg vil derfor bruke tvn til den sier takk for seg, og når tv ikke vil mer så bytter vi ut seksjonen også. Gulvet skulle nok også hv vært skiftet ut, men det er mye arbeid. Vi har økonomi til å gjøre det, men vi trives godt slik som vi har det. Tror ikke min livskvalitet er styrt av vakkert hus og vakre møbler. Alt går ut på dato. Mye raskere enn vi klarer å slite ut ting. Hvor skal man da gjøre av det? Kaste? Ikke lett å få solgt eller gitt bort ting heller. Det har jeg prøvd før. ''Hvor skal man da gjøre av det? Kaste? Ikke lett å få solgt eller gitt bort ting heller. Det har jeg prøvd før.'' Gi-bort-kategorien på finn.no er super! Jeg har gitt bort masse der som ikke var noe å selge, men egentlig for brukbart til å hive på dynga. ) Men jeg er enig i at man kan bli kvalm av bruk-og-kast-mentaliteten i dag. 0 Siter
Lillemus Skrevet 14. januar 2009 Skrevet 14. januar 2009 Ja den gjør vel det. Syns vi bruker utrolig mye bare vi to. Går veldig mye glass hvertfall ) Vi bruker samme glasset minst en dag, kanskje flere også om vi ikke bruker dem til melkedrikking og er flinke til å skylle av om vi drikker saft, jeg drikker mye vann da. 0 Siter
Lillemus Skrevet 14. januar 2009 Skrevet 14. januar 2009 Kremt. Jeg er utrolig dårlig på å få oppvaska inn i maskinen. Blir gjerne stående. Og må innrømme at det innimellom flyter på benken. Nyttårsforsett kanskje ) Akkurat nå er det strøkent på kjøkkenet mitt! ) Men jeg skal ikke være kjepphøy, for halvannen time siden var det _ikke_ strøkent... Men det tar jo ikke mer enn et kvarters tid å tømme oppvaskmaskina, sette inn den skitne oppvasken som har samlet seg opp siden i går middag, dra over benkene og gni over keramikktoppen på ovnen - vips! strøkent! ) 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 14. januar 2009 Skrevet 14. januar 2009 Vi bruker samme glasset minst en dag, kanskje flere også om vi ikke bruker dem til melkedrikking og er flinke til å skylle av om vi drikker saft, jeg drikker mye vann da. Bruker samme glasset flere dager? *urgh* Det gidder jeg virkelig ikke når vi har oppvaskmaskin! *S* Men prøver å bruket glasset flere ganger i løpet av ettermiddagen/kvelden. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.